• پنجشنبه / ۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 99100403023
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

مدیرعامل شرکت آبفای استان اعلام کرد

رایگان شدن بهای آب ۱۷۵ هزار مشترک در آذربایجان غربی با اجرای طرح امید آب

رایگان شدن بهای آب ۱۷۵ هزار مشترک در آذربایجان غربی با اجرای طرح امید آب

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرعامل شرکت آبفای آذربایجان غربی از افزایش ۱۲ درصدی حجم آب مصرفی در استان طی تابستان سال جاری خبرداد.

علیرضا رضوی امروز ۴ دی ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه بابیان اینکه ۹۷۸ هزار فقره مجموع مشترک اب شهری و روستایی و ۴۱۲ هزار فقره مشترک فاضلاب در استان وجود دارد،  افزود:  حجم آب مصرفی مشترکین طی ۹ ماهه سال جاری، ۱۱۷ میلیون مترمکعب ثبت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد حجم مصرف آب استان افزایش داشته است که این افزایش حجم مصرف علاوه بر گرمای تابستان ناشی از ویروس کووید ۱۹ است.

وی با بیان اینکه طبق پیش بینی انجام شده انتظار می رفت ۴ شهر و ۴۴۰ روستا دچار تنش آبی شود، افزود: خوشبختانه با رعایت و بهبود الگوی مصرف توسط شهروندان فقط در ۱۱۰ روستا تنش آبی متوسط تا کمی را در تابستان شاهد بودیم.

رضوی  بااشاره به قیمت تمام شده آب شرب مصرفی مشترکین ادامه داد: قیمت تمام شده هر مترمکعب آب ۱۳۰۰ تومان است که با پرداخت یارانه دولت،  این قیمت برای هرمشترک ۷۸۰ تومان حساب می شود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان بااشاره به اجرای طرح امید آب در استان از اول دی ماه اظهار کرد: این طرح با هدف تشویق مردم برای رعایت الگوی مصرف آب اجرا می شود و مشترکینی که  کمتر از ۶ مترمکعب در ماه آب مصرف کنند مبلغ قبض پرداختی انها به صفر خواهد رسید.

وی اظهار کرد:  ۹۵ هزار مشترک در شهر و ۸۰ هزار مشترک روستایی مجموعا ۱۷۵ هزار مشترک در استان مشمول این طرح امید آب شده و معاف از پرداخت مبلغ فیش آب می شوند.

رضوی بااشاره به ارائه خدمات الکترونیک و مدیریت هوشمند برای مشترکین استان در ایام شیوع کرونا تصریح کرد:  با بهره مندی از ظرفیت اپلیکیشن ابفا، دفاتر پیشخوان وسامانه ۱۲۲ با کاهش ۲۰۰ هزار نفری مراجعه حضوری مشترکین به ادارات ابفا خدمات مربوطه ارائه شد.

وی بااشاره به اعتبارات عمرانی بخش اب ابفای استان بیان کرد: در بخش آب روستایی ۸۹ پروژه در قالب ۷۵۶ روستا با اعتباری بالغ بر ۹۵ میلیارد تومان و در بخش آب شهری با ۶۰ پروژه و با اعتبار ۵۸ میلیارد تومان مبادله توافق نامه انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای  آذربایجان غربی ادامه داد: مبادله توافق نامه بخش فاضلاب استان برای ۱۸ پروژه با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان انجام شده است که یکی از این پروژه ها افتتاح مدول ۳ تصفیه خانه فاضلاب ارومیه است که پیشرفت بالای ۸۵درصدی دارد.

رضوی گفت: فاز اول این مدول در هفته چهارم اسفند سال جاری و فاز دوم در خرداد ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل ابفای استان با بیان اینکه مدول ۱ و ۲ تصفیه خانه فاضلاب ارومیه با ظرفیت ۸۰ هزار مترمکعب در شبانه روز در مدار قرا دارد ،اظهار کرد:  با افتتاح مدول ۳با ظرفیت ۶۰ هزار مترمکعب در شبانه روز از طریق ۱۱ کیلومتر خط انتقال در دست احداث، سالانه ۵۱ میلیون مترمکعب پساب استاندارد وارد پیکره دریاچه ارومیه می شود.

وی با اشاره به اجرای پویش الف-ب- ایران در استان یادآور شد: افتتاح تصفیه خانه آب شرب مهاباد، تصفیه خانه اب شرب سلماس، مدول ۳ تصفیه خانه فاضلاب خوی، آبرسانی به ۲۷ روستای استان با مجموع ۱۲۰ میلیارد تومان در استان در قالب اجرای این پویش در استان تاکنون به بهره برداری رسیده است.

رضوی ادامه داد: در بهمن ماه سال جاری نیز آبرسانی به ۲۷ روستای دیگر استان در قالب پویش الف_ب_ ایران با اعتبار هزینه شده بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان انجام می شود که جمعیتی بالغ بر ۲۷ هزار و ۵۴۰ نفر از روستاییان را پوشش می دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha