• چهارشنبه / ۱۰ دی ۱۳۹۹ / ۱۷:۰۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99101007873
  • خبرنگار : 50187

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان اعلام کرد

اجرای طرح پزشک خانواده برای بیمه شدگان شهری

اجرای طرح پزشک خانواده برای بیمه شدگان شهری

ایسنا/کرمان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: خانواده های دارای دفترچه بیمه رایگان شهری بیمه سلامت به زودی تحت پوشش پزشک خانواده قرار می گیرند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت استان کرمان دکتر"محمد جعفری" اظهار کرد: بیش از 60 درصد جمعیت استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و با قریب به 1400 موسسه درمانی در استان طرف قرارداد هستیم.

وی با اشاره به اینکه ماهیانه حدود 60 میلیارد تومان بابت بیمه شدگان به مراکز درمانی و بیمارستان ها پرداخت می کنیم، افزود: عمده مطالبات مراکز درمانی از بیمه سلامت از سال قبل پرداخت شده و طی هفته گذشته نزدیک به 100 میلیارد تومان از مطالبات سال 98 به مراکز دولتی پرداخت و مطالبات پزشک خانواده تا آذرماه امسال نیز تسویه شده است.

جعفری با بیان اینکه پرداخت ها در بخش خصوصی کاملا به روز است و هیچ بدهی نداریم، تصریح کرد: امیدواریم با به روز بودن پرداخت مطالبات، مراکز درمانی بتوانند در شرایط سخت شیوع کرونا بهتر از قبل به بیماران خدمت رسانی کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان بیان کرد: در نیمه نخست امسال آزمون وسع مالی را برای پوشش بیمه سلامت داشتیم که در نیمه دوم سال به دلیل شرایط مردم، اجرای ارزیابی وسع سخت بود و این مسئله فعلا حذف شده و خانواده ای که فاقد بیمه است، می تواند تا پایان سال مراجعه و دفترچه بیمه شش ماهه رایگان دریافت کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در حال حاضر همه جمعیت روستائی و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت در استان کرمان تحت پوشش پزشک خانواده قرار دارند و از دی ماه جاری جزو سه استان پایلوت هستیم که پزشک خانواده شهری را برای دارندگان دفترچه رایگان بیمه سلامت شهری اجرا می کنیم.

جعفری تصریح کرد: خانواده های دارای دفترچه بیمه رایگان شهری به زودی تحت پوشش پزشک خانواده قرار می گیرند و در این طرح لیست پزشکان موردنظر به سرپرست خانواده اعلام می شود و انتخاب می کند به چه کسی مراجعه کند و پس از آن روش ورود به حوزه درمان از کانال پزشک خانواده خواهد بود و در بسته اولیه طراحی شده برای فعالیت پزشک خانواده شهری، مدیریت فشارخون و دیابت دیده شده است.

دبیر اجرایی طرح نسخه نویسی الکترونیک کشور در ادامه اظهار کرد: نسخه الکترونیک از ابتدای هفته جاری در بیمارستان های غیردانشگاهی کشور اجرا می شود و در فاز اول 10 دانشگاه علوم پزشکی کشور از ماه جاری و مابقی از دهه فجر باید وارد این طرح شوند که دفترچه بیمه سلامت تا پایان سال کلا جمع خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره وضعیت شیوع کرونا در استان افزود: لازم است همچنان به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه داشت و رفتار اجتماعی خیلی مهم است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: همه هزینه های درمانی بیماران کووید 19 بستری در بیمارستان ها تحت پوشش بیمه است و هیچ دارو و پروسه درمانی که پزشک برای کرونائی ها تجویز کند، محدودیت ندارد و هر چه پزشک تصمیم بگیرد در تعهد بیمه قرار دارد.

جعفری در ادامه با تاکید بر اینکه توانمندسازی مردم مسئله مهمی است و همیشه در حوزه پیشگیری باید کار کنیم، گفت: بیمه درمان در حوزه سلامت محوری خیلی پررنگ ورود نکرده و اعتباری در این بخش داده نمی شود در حالی که بیمه یعنی ریسک و اگر بتوانیم از ریسک جلوگیری کنیم و آن را به بخش دیگر انتقال داده یا آن را کاهش بدهیم کمتر هزینه کرده ایم.

وی بیان کرد: بیمه نباید صبر کند تا ریسک به وجود بیاید و این منطقی نیست که ریسک را بپذیریم اما کاهش ریسک را نپذیریم؛ باید در توانمندسازی مردم کار کنیم، اطلاع رسانی و آگاه کردن مردم از رفتارهای پرخطر اهمیت زیادی دارد و در این زمینه نیازمند همکاری رسانه ها هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha