• چهارشنبه / ۱۰ دی ۱۳۹۹ / ۲۱:۱۱
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 99101007999
  • خبرنگار : 50291

معاون بنیاد مسکن استان تهران:

دولت برای نوسازی و مقاوم‌سازی منازل فرسوده روستایی تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته است

ایسنا/تهران معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان تهران گفت: دولت به منظور نوسازی و مقاوم‌سازی منازل فرسوده روستایی تسهیلات ویژه‌ای را در اختیار روستائیان قرار داده که از جمله می‌توان به ارائه ۱۵ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه، ۸ میلیون تومان کمک بلاعوض بابت تخریب واحد فرسوده و اعطاء ۵۰ میلیون تومان وام ارزان قیمت ۵ درصد با بازپرداخت ۱۵ ساله اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا روستایی عصر چهارشنبه (۱۰ دی) در جلسه ستاد بارآفرینی که در محل فرمانداری ورامین تشکیل شد با بیان این مطلب که شهرستان ورامین از ۶۸ درصد بافت روستایی برخوردار است که می‌توان با استفاده از فرصتی که دولت ایجاد کرده، برای نوسازی این بافت‌های فرسوده استفاده کرد، اظهار کرد: دولت به منظور بازسازی بافت فرسوده مناطق روستایی، اعتبارات بسیار مناسبی را اختصاص داده و لازم است تا از این شرایط به خوبی استفاده کرده و مشکلات موجود در مناطق روستایی را برطرف کرد.

روستایی تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده با سپاه سیدالشهداء استان تهران، این نهاد نیز در موضوع نوسازی بافت روستایی وارد عمل شده و تا ۱۵ میلیون تومان به صورت بلاعوض برای هر واحد هزینه می‌کند.

وی اظهار کرد: اگر افراد تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام(ره) باشند، ۲۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ۳۰ میلیون تومان نیز تسهیلات قرض‌الحسنه نیز دریافت می‌کنند که لازم است این افراد شناسایی شده و لیست آن‌ها به بنیاد مسکن ارائه شود.

وی افزود: با کمک خیرین بخشی از مصالح ساختمانی مورد نیاز نوسازی بافت فرسوده روستایی نیز تأمین می‌شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان تهران گفت: در حال حاضر از مجموع ۲۲۶ هزار واحد مسکونی روستایی استان تهران، ۱۰۴ هزار واحد مسکن روستایی فرسوده است که تلاش می‌شود با اعطا تسهیلات ویژه و همراهی سپاه پاسداران، این واحدها نوسازی و مقاوم‌سازی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha