• دوشنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۹ / ۲۲:۳۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99101511617
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

اعتبارات راه روستایی متناسب با نیاز لرستان نیست

اعتبارات راه روستایی متناسب با نیاز لرستان نیست

ایسنا/لرستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: با توجه به وضعیت راه‌های روستایی در استان و عدم وجود زیرساخت‌های لازم در این حوزه، اعتبارات راه روستایی متناسب با نیاز استان نیست.

عباس شرفی در جلسه‌ای که با موضوع بررسی مشکلات و موانع پروژه‌های دلفان و سلسله امروز ۱۵ دی‌ماه، اظهار کرد: از مجموع بالغ‌بر ۱۰۳۴ میلیارد تومان خسارت ثبت شده سیل در سامانه سجاد ۲۳۰ میلیارد تومان تخصیص یافته که ۸۰ درصد آن در قالب اسناد خزانه اسلامی و مابقی نقدی بوده است.

وی تصریح کرد: تعمیر، بازسازی و احداث پل‌های ده یوسفان، حسن گاویار، یارآباد، خوشنام، حبیب وند، تنگ پری، چم کریم و سیالیای شهرستان دلفان با اعتباری بالغ‌بر چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در حوزه راهداری و ۴ دستگاه پل نیز در مسیر گردشگری آب گرم در حوزه راه روستایی در حال اجرا است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه روکش آسفالت راه‌های اصلی،   فرعی و روستایی به طول ۲۹ کیلومتر با اعتباری بالغ‌بر ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اجرا شده است، خاطرنشان کرد: در قالب طرح ابرار در مرحله اول آسفالت روستاهای چشمه حاجی محمد، میان تنگ بالا و پایین و زیرسازی و قیرپاشی محورهای سرمه و قلاته نیز انجام شده است.

شرفی اضافه کرد: شن‌ریزی راه‌های روستایی جعفرآباد، بوربور، علی‌آباد پیردوستی و چواری به طول ۲۰ کیلومتر به‌صورت امانی تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به وضعیت راه‌های روستایی در استان و عدم وجود زیرساخت‌های لازم در این حوزه، اعتبارات راه روستایی متناسب با نیاز استان نیست، افزود: در حال حاضر پروژه‌های راه روستایی تلیاب، علی‌آباد، گاوکش و گشه به طول ۲۱ کیلومتر و اعتبار ۳.۵ میلیارد تومان در حال عقد قرارداد است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان بیان کرد: با توجه به اینکه استانی شدن اعتبارات توسعه و تکمیل راه‌های روستایی، می‌طلبد نماینده شهرستان در خصوص پیگیری تخصیص اعتبارات استانی مساعدت لازم را با اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان داشته باشد.

یحیی ابراهیمی نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، اظهار کرد: راهداری لرستان اقدامات خوبی در راستای بهبود زیرساخت‌های شهرستان‌های سلسله و دلفان در حوزه راه‌های اصلی و روستایی انجام داده است که جای تقدیر دارد اما با توجه به انباشت محرومیت می‌بایست توجه بیشتری به این شهرستان‌ها معطوف شود

وی نسبت به پیگیری اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبار استانی به راهداری لرستان قول مساعد داد و خواستار توجه ویژه به راه‌های روستایی و بازسازی پل‌های آسیب‌دیده شهرستان‌های سلسله و دلفان شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha