• پنجشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۹ / ۱۷:۴۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99101813961
  • خبرنگار : 50005

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

حاج قاسم، مردم‌دار و دل‌داده مردم بود

حاج قاسم، مردم‌دار و دل‌داده مردم بود

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروز، حاج قاسم به واسه معرفت، اخلاق و ولایتمداری برای ما الگو می‌شود، گفت: او، عاشق و دل‌داده مردم بود و کسی که می‌گفت "هزاران بار جانم را فدای این ملت می‌کنم" امروز صاحب مکتب و اسوه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی در ویژه برنامه زیارت عاشورا در جمع کارکنان اداره کل، با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی در عصر حاضر برای ما یک اسوه است، افزود: دو عامل "انسانیت و همچنین اراده و اختیار" چیزی است که در اسوه گرایی باید مدنظر قرار دهیم، چراکه به قول سردار سلیمانی، شرط شهید شهدن، شهید بودن است و انسان برای رسیدن به جایگاه والای معنوی باید اراده کرده و مسیر را طی کند.

وی تاکید کرد: بر این اساس، در اسوه گرایی باید عامل انسانیت و عامل اراده و اختیار را مورد توجه قرار دهیم، چرا که در این دو عامل با اسوه‌های خود مشترک هستیم و انسان با اراده و بر اساس عقلانیت خود می‌تواند تصمیم گرفته و مسیر درست را طی کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به جایگاه رفیع اهل بیت(ع) و پیامبر اکرم(ص) در اسوه‌گرایی، افزود: هیچکس به انداره پیامبر در عالم بلندمرتبه نشده است و به نقل تاریخ، حضرت خدیجه طلاهای خود و همچنین مال‌التجاره خود را که به اندازه ۸۰ هزار بار شتر بود در راه دین می‌دهد.

وی ادامه داد: مقام معرفتی این بانوی بزرگوار به حدی بود که حتی به اندازه یک پیراهن برای خود حقی نمی‌دید و در وصیت خود نیز به خاطر شرم از رسول‌الله به فاطمه می‌گوید که به پدرش برساند تا او در لباسی که هنگام نزول وحی بر تن داشت، کفن کند.

وی با تاکید بر اینکه حاج قاسم، در مکتب امامین انقلاب تربیت یافته است، ادامه داد: سردار سلیمانی به مدار مغناطیسی اهل بیت متصل بود و در گره‌ها و عملیات‌ها نیز با توسل و روضه، از خداوند متعال مدد می‌خواست؛ او خانه خود را در کرمان به بیت الزهرا(س) تبدیل کرده و مراسم روضه‌خوانی برپا می‌کرد.

حسینی با اشاره به اینکه معنویت در دستان سردار سلیمانی بود و با نگاهی به زندگی او می‌توان عظمت معنویت او را فهمید، گفت: اتصال به اهل بیت(ع)، معنویت، عقلانیت، مردمی بودن و... از ویژگی‌های مکتب حاج قاسم است و او به حدی مردم‌دار بود که در وصیت نامه خود می‌نویسد: "هزاران بار جان من فدای مردم". همه این ویژگی‌ها با عقلانیت و مدیریت توامان بود.

ویژه برنامه زیارت عاشورا به‌مناسبت سالگرد شهادت سردار سپهبد سلیمانی و ارتحال آیت الله مصباح یزدی، همزمان با ایام فاطمیه در نمازخانه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha