• جمعه / ۱۹ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 99101914118
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

راه های باورپذیری قصه خیالی به مخاطب چیست؟

راه های باورپذیری قصه خیالی به مخاطب چیست؟

ایسنا/هرمزگان مدرس و داور قصه گویی کشوری در جمع نوجوانان هرمزگانی قصه گویی را یک رسانه دانست، رسانه ای که از طریق آن حرف های خود را به دیگران منتقل می کنیم.

مهدی آرایی شب گذشته (۱۸ دی ماه) در نشست مجازی آشنایی با ساختار هنرقصه گویی در هرمزگان، در ابتدا جهت ضرورت پرداخت به قصه گویی به ارائه تعریف سواد از نظر یونسکو پرداخت و انواع سواد شامل سواد عاطفی، سواد ارتباطی، سواد مالی، سواد تربیتی، سواد رایانه ای،  سواد سلامتی، سواد نژادی و قومی، سواد بوم شناختی، سوادتحلیلی، سوادانرژی، سوادعلمی و سواد رسانه را نام برد.

وی اضافه کرد: قصه گویی یک رسانه است، رسانه ای که از طریق آن حرف های خود را به دیگران منتقل می کنیم.

این مدرس قصه گویی کشوری به ارائه تعریف قصه گویی به صورت جامع پرداخت و خاطرنشان کرد: اگر قصه ای را با بیان شفاهی و با تکیه برکلمات و براساس تخیّل و ماجرایی تعلیق گونه اجرا کنیم و بازی رقیق و ملایمی را در چهره و بدن چاشنی این روایت شفاهی کنیم و روایتی منحصر به فرد را برایش در نظر بگیریم قصه گویی انجام داده ایم.

وی در ادامه عوامل موثر در قصه گویی موفق را بیان کرد و افزود: تخیل(دروغ هنری)، وصف زیبایی و حذف پرگویی و موسیقی قصه گویی از موارد تاثیرگذار در یک قصه گویی موفق هست.

آرایی در پایان گفت: همچنین آرایی برای اینکه قصه گو بتواند قصه خیالی را برای مخاطب باور پذیر کند، ۳ عنصر مهم تخیل، حقیقت مانندی و حساسیت باید به کار برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha