• سه‌شنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99102317252
  • خبرنگار : 50378

در مراسم دریافت حکم دبیر شهرجهانی گوهرسنگ‌ها مطرح شد

شهرداری مشهد در ساخت مرکز ملی گوهرسنگ‌ها مشارکت می‌کند

شهرداری مشهد در ساخت مرکز ملی گوهرسنگ‌ها مشارکت می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد در مراسم دریافت حکم دبیر شهر جهانی گوهرسنگ‌ها از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: شهرداری مشهد در ساخت مرکز ملی گوهرسنگ ها در این شهر به صورت همه جانبه مشارکت می‌کند.

۲۲ دی ماه دومین جلسه مراسم اعطای گواهینامه شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی با حضور دکتر علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، و غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان وادبیات فارسی، برگزار شد.

در این نشست که معاون صنایع‌دستی کشور، جمعی از استانداران، تعدادی از فرمانداران، شهرداران، مدیران کل ستادی و استانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و جمعی از هنرمندان و فعالان حوزه صنایع‌دستی حضور داشتند و گواهینامه ۱۵ شهر و روستا به مسئولان استانی ارائه شد.

در این برنامه به پیشنهاد مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، حکم شهردار مشهد به عنوان دبیر شهر جهانی مشهد_گوهر سنگ به وی اعطا شد.
محمدرضا کلائی شهردار مشهد با اشاره به‌ عنوان شهر جهانی گوهر سنگ از سوی شورای جهانی صنایع‌دستی در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد واحدهای سنگ‌تراشی کشور و ۸۵ درصد واحدهای ساخت زیورآلات در شهر مشهد هستند.

وی با اشاره به اینکه با همکاری خوب اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی اقدامات متعددی آغاز شده است، افزود: برگزاری موزه‌ها، تورها، نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های تخصصی، استفاده از المان‌های تبلیغاتی در شهر، همکاری با آموزش پرورش برای راه‌اندازی هنرستان‌های تخصصی، برگزاری نمایشگاه‌ بین‌المللی بعد از چندین سال از جمله این اقدامات بوده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، کلائی گردش مالی صادرات گوهرسنگ‌ها را در سال گذشته ۱۲۴ میلیون دلار اعلام کرد و ادامه داد: با کمک ایمیدرو  بازارچه گوهرسنگ‌ها را تا یک ماه آینده راه‌اندازی می‌کنیم که کمک بسیاری به این زمینه خواهد کرد.

شهردار مشهد هم‌چنین از ساخت شهرک صنعتی گوهرسنگ‌ها با همکاری وزارت صمت و به سرانجام رساندن برندینگ را دو برنامه دارای اولویت استان عنوان کرد و افزود: ما بخش زیادی از پتانسیل بالقوه را در اختیار بازار شرق آسیا گذاشته‌ایم که باید این سهم را با انجام کارهای بیشتر روی موضوع برندینگ بازپس بگیریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.