• سه‌شنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99102317509

نماینده مردم بجنورد:

اتصال مدارس به اینترنت، دردی از دردهای دانش آموزان کم نکرده است

اتصال مدارس به اینترنت، دردی از دردهای دانش آموزان کم نکرده است

ایسنا/خراسان شمالی نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه مدارس کشور به علت شیوع کرونا تعطیل هستند، اتصال مدارس به اینترنت در شرایط فعلی دردی از دردهای دانش آموزان کم نکرده است.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰ درصد استان فاقد پوشش شبکه اینترنت است، گفت: با بررسی‌های انجام شده از سوی وزیر ارتباطات و فناوری، بسیاری از نقاط استان حتی دریافت تلفن همراه را ندارند و همین مسئله در کنار پوشش اینترنت معضل بزرگی است.

وی با تأکید براینکه در حال حاضر عدالت آموزشی وجود ندارد، افزود: شکاف آموزشی بسیار زیاد است و این در حالی است که در آموزش و پرورش عدالت آموزشی مدنظر بوده که در حال حاضر ضعیف‌ترین داشن آموزان به سختی تحصیل می‌کنند و از طرفی بسیاری از آنان ترک تحصیل می‌کنند.

وحیدی با بیان اینکه اتصال مدارس کشور به اینترنت در حال حاضر کارآیی لازم را نداشته است، تصریح کرد: با توجه به اینکه مدارس کشور به علت شیوع ویروسکرونا مدارس کشور تعطیل هستند، اتصال مدارس به اینترنت در شرایط فعلی دردی از دردهای دانش آموزان کم نکرده است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر طرح الزام دولت به رایگان کردن اینترنت شاد برای معلمان و و خرید یک میلیون تبلت برای دانش اموزان مناطق محروم، اظهار کرد: در نقطه مرزی خراسان شمالی در برخی از روستاها در سال تحصیلی جدید  از این امکان برخوردار نشدند که این نشان از شکاف آموزشی در کشور دارد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید پیام رسان‌های داخلی دیگر کشورها مانند فرانسه و... را بررسی کنیم، اظهار کرد: در حال حاضر فرزندانمان را در فضای مجازی رها کرده‌ایم و هیچگونه برنامه‌ای برای آنان نداریم که آسیب بزرگی به جامعه وارد می‌کند و برگرداندن نسل جوان به مسیر درست را دشوار می‌کند.

وی با تاکید براینکه اپلیکیشن شاد ایرادات بسیاری را دارد، افزود: باید ایرادات این اپلیکیشن هرچه زودتر رفع شود و از طرفی شرایط برای دسترسی دانش‌آموزان به تبلت و اینترنت فراهم شود که این مهم مستلزم هماهنگی دستگاه‌های مربوطه با یکدیگر است و باید وظایف هر دستگاه به خوبی مشخص شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha