• چهارشنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99102418144
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

سخنگوی شرکت برق توزیع شهرستان:

قطعی برق در اصفهان نداشتیم، اما احتمال خاموشی وجود دارد

قطعی برق در اصفهان نداشتیم، اما احتمال خاموشی وجود دارد

ایسنا/اصفهان سخنگوی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با تاکید بر اینکه با وجود قطعی سراسری برق در کشور، اما در بخش خانگی و شهری شهرستان اصفهان خاموشی نداشته ایم، گفت: اگر مردم مدیریت مصرف نداشته باشند، احتمال خاموشی در اصفهان نیز وجود دارد.

محمد علی‌اکبری در گفت‌وگو با ایسنا درباره کاهش تولید نیروگاه ها و قطعی سراسری برق در کشور، اظهار کرد: با توجه به حجم گسترده مصرف گاز در بخش خانگی، اکنون درگیر کمبود سوخت در نیروگاه ها هستیم و تولید برق آنها کاهش یافته است، چراکه امکان استفاده از سوخت جایگزین همچون مازوت را ندارند.

وی با تاکید بر اینکه طی دو روز گذشته کاهش تولید برق، موجب خاموشی های پراکنده در کشور شده است، افزود: خوشبختانه در بخش خانگی و شهری شهرستان اصفهان خاموشی نداشته ایم.

سخنگوی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با بیان اینکه روز گذشته بین ۸۵۰ تا ۹۰۰ مگاوات برق در شهرستان اصفهان مصرف شد، اظهار کرد: میزان مصرف برق در شهرستان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۲ درصد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: هرچقدر از سمت جنوب کشور فاصله بگیریم، تامین گاز برای مشترکین خانگی و صنایع سخت تر است و در بخش نیروگاهی موجب کاهش تولید برق می شود.

علی اکبری درباره اینکه در شرایط کنونی احتمال خاموشی برق در اصفهان وجود دارد یا خیر، گفت: شبکه برق سراسری است و اگر مردم مدیریت نکنند احتمال خاموشی در اصفهان نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه در جلسه روز گذشته سهمیه ای برای مدیریت مصرف برق هر استان درنظر گرفته شده است، گفت: البته هنوز سهمیه اصفهان ابلاغ نشده است و اگر هر استان براساس آن سهمیه مصرف و صرفه جویی داشته باشد، از لیست خاموشی ها خارج می شود، در غیر این صورت احتمال خاموشی برق وجود دارد.

سخنگوی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان تاکید کرد: با مدیریت مصرف برق از سوی مردم و صرفه جویی ۱۰ درصدی آنها بدون هیچ مشکلی از شرایط فعلی عبور خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به رونق تولید رمز ارزها در کشور و تاثیر آن بر افزایش مصرف برق، گفت: به طور قطع روزانه نظارت هایی در این باره انجام می دهیم و با شناسایی مجموعه هایی که به صورت غیرمجاز از ماینر برای تولید رمز ارز استفاده می کنند، برخورد و انشعاب آنها به صورت موقت قطع می شود.

علی اکبری با تاکید بر اینکه روزانه و یا هفتگی در اصفهان کشفیات دستگاه های ماینر داریم، خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش دمای هوا و کاهش تولید برق، نظارت بر این موضوع افزایش یافته است، اما اینکه افزایش مصرف برق و قطعی آن به واسطه بیت کویین ها است، نمی‌توان چنین موضوعی را ادعا کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha