• چهارشنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99102418525
  • خبرنگار : 50214

رئیس کمیته دانشگاهیان کنگره شهدای یزد:

یادواره ۱۳۵ شهید دانشجوی استان یزد برگزار می‌شود

یادواره ۱۳۵ شهید دانشجوی استان یزد برگزار می‌شود

ایسنا/یزد رئیس کمیته دانشگاهیان، اساتید و علمی و پژوهشی دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان یزد ضمن تشریح ۳۰ عنوان برنامه‌ تدارک دیده شده در این کمیته، از تبدیل بلوار شهدای گمنام شهر یزد به یک گذر فرهنگی همراه با طراحی و نصب ۲۱ المان شهید دانشجو و دیوارنگاره خبر داد.

«قاسم برید لقمانی» امروز چهارشنبه ۲۴ دی‌ماه در نشست با خبرنگاران که در محل حسینیه‌ی آقا از تدارک بیش از ۳۰ عنوان برنامه توسط کمیته دانشگاهیان، اساتید و علمی پژوهشی دومین کنگره ۴۰۰۰ شهید استان خبر داد و گفت: علاوه بر برنامه‌ریزی جهت برگزاری یادواره ۱۳۵ شهید دانشجوی استان در نیمه اول اسفندماه امسال به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی استان، برنامه‌های این کمیته در هشت محور شاخص به مدیریت یکی از دانشگاه‌ و مراکز علمی استان تقسیم‌بندی شده است.

وی اولین محور برنامه‌های این کمیته را محور هنری با مسئولیت دانشگاه علم و هنر ذکر کرد و از مهمترین برنامه‌های این کارگروه را برگزاری پنجمین جشنواره هنری ادبی رویش در پنج بخش هنرهای تجسمی، فیلم، شعر ادبیان و هنرهای آوایی شامل ۲۱ رشته اعلام کرد.

وی دیگر محور برنامه‌های کمیته دانشگاهیان را عمرانی با مسئولیت دانشگاه آزاد اسلامی خواند و افزود: ساماندهی بلوار شهدای گمنام با توجه به استقرار دانشگاه‌های یزد، علوم پزشکی، آزاد اسلامی و علم و هنر و سازمان جهاددانشگاهی استان و فراخوان جهت طراحی ۲۱ المان شهید دانشجو و دیوارنگاری و تبدیل این معبر به یکی از گذرهای فرهنگ و هنر شهر یزد با مشارک شهرداری و همچنین تکمیل طرح‌های عمرانی مقبره شهدای گمنام دانشگاه‌های استان از جمله برنامه‌های این کارگروه است.

برید لقمانی از تشکیل کارگروه علمی پژوهشی با مسئولیت بسیج اساتید استان و به منظور تهیه و تدوین دستورالعمل‌های حمایت از پایان‌نامه و مقالات دانشجویی نیز خبر داد و گفت: از مجموع ۹۰ موضوع پیشنهادی، در مجموع ۴۰ موضوع برگزیده برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و مقالات دانشجویی در تمام سطوح به میزان ۵۰۰ هزار تا پنج میلیون تومان انتخاب شد.

رئیس دانشگاه یزد از فعالیت کارگروه تولید محتوا با مسئولیت جهاددانشگاهی استان نیز خبر داد و از جمله اقدامات در نظر گرفته شده این کارگروه ساخت مستند شهید بخشنده، ساخت مستند شهید دادرس، ساخت مستند تلویزیونی بوکمال و نقش یزدی‌ها در دفاع از حرم، ساخت مستند ابداعات و نوآوری‌های رزمندگان یزدی، ساخت موشن گرافی و فیلم کوتاه و نماهنگ عمار علی(ع) را برشمرد.

وی محور پنجم فعالیت‌های این کمیته را تالیفات با مسئولیت دانشگاه جامع علمی کاربردی خواند و تصریح کرد: این دانشگاه وظیفه برنامه‌ریزی و نظارت بر چاپ و نشر کتاب‌های حوزه دفاع مقدس در دانشگاه‌های استان را برعهده دارد که در همین رابطه چاپ شش عنوان کتاب از جمله مجموع ۱۰ جلدی دریا در کویر را می‌توان نام برد.

وی با اشاره به اهمیت شناساندن زندگینامه شهدا و داستان انقلاب به همه فرهنگ‌ها، گفت: به همین منظور زندگی نامه شهدا و داستان انقلاب را به زبان های مختلف ترجمه خواهیم کرد.

بریدلقمانی از تشکیل کارگروه مسابقات با مسئولیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ذیل این کمیته نیز خبر داد و گفت: این کمیته نیازسنجی و برگزاری مسابقات دانشجویی متنوع از جمله مسابقه کتابخوانی «اگر دیر آمدم، مجروح بودم»(داستان زندگی شهید بخشنده) را برعهده  دارد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه آزاد اندیشی با مسئولیت نهاد رهبری استان و کارگروه سبک زندگی با مسئولیت نهاد رهبری دانشگاه پیام نور نیز به عنوان دیگر محورهای کمیته دانشگاهیان، اساتید و علمی و پژوهشی کنگره ملی شهدای یزد اشاره و اظهار کرد: جمع‌اوری شبهات جامعه در خصوص شهدا و دفاع مقدس و دیگر موضوعات مربوطه و برنامه ریزی جهت برگزار کرسی‌های آزاداندیشی در دو سطح دانشجویی و ویژه اساتید هدف کارگروه آزاداندیشی و حمایت و ترویج ازدواج آسان در سطح دانشجویان با محوریت فرهنگ سازی سبک زندگی شهدا در کارگروه سبک زندگی دنبال می‌شود.

برید لقمانی در پایان از دیگر برنامه‌های این کمیته به فضاسازی دانشگاه‌ها، دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی مزار شهدا و مشارکت در طرح‌های چهلگانه دیگر کمیته‌های کنگره شهدای استان، اشاره کرد.

«علی پورمیزایی» مسئول بسیج دانشجویی استان نیز در این نشست با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، ویژگی شهدای دانشجو را انتخابات آگاهانه خواند و از آنها به عنوان ستارگانی قابل الگوگیری یاد کرد.

وی با تاکید بر این که فرهنگ شهادت از نقاط اقتدار ملی ماست، بر تقویت این فرهنگ تا تشکیل تمدن اسلامی تاکید کرد و گفت: جامعه دانشگاهی وظیفه دارد به ترویج این فرهنگ که دشمن در جهت کمرنگ کردن آن تلاش می‌کند، کمک کند.

پورمیرزایی در ادامه نیز با بیان این که کرونا باعث شده تا بسیاری از برنامه‌های دانشجویی از فضای اجرایی و یادواره‌ای به سوی تولید محتوی سوق داده شود، به تشریح برخی برنامه‌های کمیته دانشگاهیان کنگره ملی شهدای استان که اجلاسه نهایی آن در اسفندماه برگزار خواهد شد، پرداخت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha