• چهارشنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۹:۰۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99102418743
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

بازگشایی تعدادی از کلاس‌های درس مدارس چهارمحال و بختیاری از ابتدای بهمن

بازگشایی تعدادی از کلاس‌های درس مدارس چهارمحال و بختیاری از ابتدای  بهمن

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هم‌اکنون دو شهرستان استان در وضعیت آبی و مابقی در وضعیت زرد قرار دارند، گفت: تعدادی از کلاس‌های درس و همچنین کلاس‌های پایه اول و دوم به‌صورت حضوری دایر می‌شود.

جعفر مردانی ۲۴ دی‌ماه در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این شورا به‌عنوان یک نهاد مشارکت فکری بین مردم، مسئولان و صاحب‌نظران در فرآیند تعلیم و تربیت در کشور از یک جایگاه رفیع و ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: همچنین می‌توان این شورا را به‌عنوان یک شورای راهبردی و برنامه‌ریزی دانست که تامین منابع مالی  غیردولتی برای فعالیت‌های آموزش و پرورش از دیگر وظایف آن است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: آموزش و پرورش به‌عنوان مهم‌ترین رکن توسعه جوامع و بستری برای فرهنگ‌سازی است و پایدار بودن آن منوط به مشارکت آحاد مختلف مردم و نهادهای مدنی و اجتماعی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در ایام شیوع ویروس کرونا آموزش در مدارس به‌صورت حضوری تعطیل و این آموزش در بستر فضای مجازی و شبکه شاد انجام می‌شد، گفت: باتوجه به قرار گرفتن شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری در وضعیت زرد و آبی از ابتدای بهمن برنامه‌ریزی برای آموزش حضوری ۲۰۵ هزار دانش‌آموز در استان انجام می‌شود.

مردانی با بیان اینکه هم‌اکنون دو شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت آبی و مابقی در وضعیت زرد قرار دارند، عنوان کرد: تعدادی از کلاس‌های درس و کلاس‌های پایه اول و دوم با حداکثر ظرفیت ۱۰ نفر به‌صورت حضوری دایر می‌شود و در مناطق آبی در مدارس جمعیت زیر ۵۰ نفر به‌صورت حضوری برگزار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: فراهم نبودن زیرساخت‌های آموزش مجازی در برخی از مناطق استان مشکلاتی را برای آموزش برای دانش‌آموزان و والدین به‌وجود آورد که مقرر شد در این مناطق آموزش حضوری ادامه پیدا کند.

وی در خصوص طرح آجر به آجر، عنوان کرد: اعتبارات برای نوسازی و بازسازی مدارس محدود است، قطعا طرح تحول مشارکت‌های مردمی یکی از سیاست‌های سازمان نوسازی مدارس برای جذب مشارکت خیرین در این حوزه خواهد بود، موفقیت طرح آجر به آجر مستلزم اطلاع‌رسانی است.

مردانی در پایان با اشاره به طرح آشتی با آموزش، یادآور شد: نزدیک به ۸۰۰۰ بازمانده از تحصیل در چهارمحال و بختیاری عدد بزرگی است و باید تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها به آموزش و پرورش در جذب و شناسایی این دانش‌آموزان یاری رسانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha