• شنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99102719821
  • خبرنگار : 50187

استاندار کرمان:

بخشی از مشکلات به دلیل بی عرضگی ما مدیران است/ ضعف اساسی در تربیت کادر آموزشی داریم

بخشی از مشکلات به دلیل بی عرضگی ما مدیران است/  ضعف اساسی در تربیت کادر آموزشی داریم

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: بخشی از مشکلات به دلیل بی عرضگی ما مدیران است و مدیری که وقت برای جلسه آموزش و پرورش نگذارد به درد مدیریت نمی خورد.

دکتر"علی زینی وند" صبح امروز 27 دی ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: هدف از تشکیل شوراهای آموزش و پرورش درگیر کردن ارکان جامعه است و به دلیل اهمیت آموزش و پرورش، این نهاد باید به عنوان دغدغه تک تک آحاد جامعه مطرح شود.

وی افزود: تا زمانی که آموزش و پرورش به عنوان دغدغه در ذهن و فکر همه تصمیم گیران، نخبگان و مردم عادی قرار نگیرد، شاهد تحول در این نهاد نخواهیم بود.

زینی وند تصریح کرد: همه می دانیم هر تحولی که بناست در هر کشوری اتفاق بیفتد و هر آینده ای که رقم بخورد باید از کانال مهم آموزش و پرورش اتفاق بیفتد.

استاندار کرمان بیان کرد: در مدلسازی برای تربیت انسان هایی متناسب و در طراز اهداف جمهوری اسلامی و تمدن نوین اسلامی که مقام معظم رهبری از آن نام می برند و همچنین برای تربیت انسان های در طراز تعالیم اسلامی که بخواهد زندگی و احساس مسئولیت در مقابل جامعه و همنوع خود داشته باشند و بخواهند در مرحله بالاتر آن جامعه را بسازند، خیلی فاصله داریم.

وی افزود: حتی با جوامع پیشرفته خیلی فاصله داریم چه برسد اینکه می خواهیم تمدن نوین اسلامی بسازیم و می بینیم این فاصله سال به سال عمیق تر می شود لذا باید تغییراتی در رویه ها ایجاد کنیم.

زینی وند تصریح کرد: ضعف اساسی و خلائی که وجود دارد در تربیت کادر آموزشی و فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین دانشگاه کشور باید دانشگاه فرهنگیان باشد، بیان کرد: ایده خلاقیت برای بهبود تربیت افرادی که آمادگی اداره کشور و تربیت نسل های آینده را داشته باشد باید در دل شوراهای آموزش و پرورش به وجود بیاید.

استاندار کرمان گفت: نخبگان، معلمان و صاحب نظران باید به سمت ایده هایی برای پویایی نظام تعلیم و تربیت بروند؛ در بعضی زمینه ها به شدت دچار کرختی و خمودگی هستیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون حقوق و دستمزد معلمان خوب است و اکنون اگر معلمی بیاید و فرماندار شود دو سه میلیون تومان از حقوقش کم می شود.

زینی وند تصریح کرد: اگر معلمان می خواهند انسان سازی و تمدن سازی انجام بدهند باید بالانشین در همه قشرهای جامعه باشند هم به لحاظ حقوق و هم منزلت و اعتبار احتماعی.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ایرادات حوزه تعلیم و تربیت بیان کرد: به مدیرانی که اهمیت نمی دهند، اخطار می دهم و باید کسانی که در جلسه امروز غائب بودند، تذکر کتبی داده شود و دفعه دیگر مدیری در جلسات بدون عذر موجه حضور نداشته باشد، دیگر حق ندارد هیچ جلسه ای در استانداری بیاید.

وی افزود: بخشی از مشکلات به دلیل بی عرضگی ما مدیران است و مدیری که وقت برای جلسه آموزش و پرورش نگذارد به درد مدیریت نمی خورد.

زینی وند با اشاره به اینکه مدیران نباید در حضور در جلسات کوتاهی کنند، افزود: مدیرانی که در جلسه حاضر نشده اند، کار بسیار زشتی انجام داده اند و باید نام آنها اعلام و توبیخ کتبی بشوند.

وی تصریح کرد: دو ماه در این استان هستم و چند بار تذکر دادم. مثل اینکه گوش شنوائی وجود ندارد؛ برخورد کردن برای ما خیلی راحت است و می شود درب آن اداره را بست و تا زمانی که خودم در استان هستم، مدیری حق ندارد کوتاهی بکند.

استاندار کرمان گفت: شورای آموزش و پرورش یکی از مهم ترین جلسات ماست و فرمانداران باید به این سبک رفتار کنند و باید جدی بگیرند و از این به بعد تذکر نمی دهیم، برخورد می کنیم؛ مدیری که حرمت خود را حفظ نمی کند، پیش ما هم حرمت ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha