• سه‌شنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99103021823
  • خبرنگار : 50295

یک مجسمه‌ساز زنجانی:

سردیس‌های بی‌کیفیت بازخورد منفی در روحیه افراد دارد

سردیس‌های بی‌کیفیت بازخورد منفی در روحیه افراد دارد

ایسنا/زنجان یک مجسمه‌ساز زنجانی گفت: سردیس‌های بدساخت، باعث هدر دادن سرمایه ملی می‌شود.

علی چراغی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با مجسمه‌سازی و ساخت سردیس‌های مفاخر و مشاهیر، اظهار کرد: در جوامع متمدن و صاحب فرهنگ برای معرفی مشاهیر و مفاخر به جامعه و نسل‌های آینده و نیز قدردانی از آن‌ها از روش‌های مختلفی مانند چاپ کتاب و نشر آثار، ساخت فیلم و مستند، نام‌گذاری مراکز علمی و فرهنگی به نام مشاهیر و مفاخر و اجرای تندیس و سردیس در معابر، پارک‌ها و بوستان‌ها استفاده می‌کنند که این امر علاوه بر اینکه از نظر فرهنگی ارزش بالایی دارد، از لحاظ محیط شهری نیز دارای زیبایی خاصی در معماری شهری است.

وی در رابطه با وجود برخی سردیس‌های بدساخت در محیط شهری، افزود: گاهی اطلاع نداشتن سفارش‌دهنده از کیفیت مطلوب اثر، نداشتن شناخت از افراد صاحب تجربه و در برخی موارد منفعت‌های شخصی و نبود آگاهی از پیامدهای منفی یک اثر ضعیف باعث واکنش منفی جامعه می‌شود. همچنین نصب یک اثر ضعیف علاوه بر هدر دادن سرمایه ملی، بازخورد منفی زیادی در روحیه افراد نیز دارد.

این مجسمه‌ساز زنجانی در رابطه با تاثیر توجه به هنرمندان باتجربه در ساخت سردیس‌ها، تصریح کرد: یک مدیر آگاه و دلسوز با جمع‌آوری اطلاعات درست، از افراد دارای تجربه کافی و مشورت با صاحبان اندیشه و حرفه می‌تواند با سفارش اثر به متخصص، هم کار فرهنگی خوبی انجام دهد و هم از هدر رفتن سرمایه ملی جلوگیری کند.

چراغی ادامه داد: یک اثر هنری خوب علاوه بر اینکه ارتباط مستقیم با تاثیر مثبت در جامعه دارد، از لحاظ هنری نیز یک سرمایه ملی به محسوب می‌شود.

مجسمه‌ساز زنجانی با بیان اینکه چندین سال است بنده و دوستان هنرمند دیگر تلاش می‌کنیم با شرایط موجود استان به فرهنگ و هنر این شهر خدمت کنیم، بیان کرد: متاسفانه به دلایل مختلف، مسئولان آن‌گونه که باید نتوانسته‌اند از استعدادهای بومی استفاده کنند و استفاده نکردن از استعدادهای بومی نشانگر اهداف زودگذر برخی مسئولان است. در گذشته نه ‌چندان دور شاهد بسیاری از این موارد بودیم که بی‌توجهی و گاهی اوقات محافظه‌کاری برخی از اعضای شورای شهر، صدمات جبران‌ناپذیری برای هنر و هنرمندان شهر داشت.

وی با بیان اینکه بهترین راه ورود به هنر مجسمه‌سازی برای علاقه‌مندان جوان، ورود به دانشگاه هنر است، خاطرنشان کرد: در محیط دانشگاه علاوه بر اساتید، رقابت بین دانشجویان باعث شکوفایی هنرجو می‌شود، در صورتی هم که امکان و شرایط حضور در دانشگاه نیست، علاقه‌مندان برای ورود به این حوزه می‌توانند از کلاس‌های هنری استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha