• چهارشنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۶:۳۸
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 99110100754
  • خبرنگار : 71451

بیانیه بنیاد شهید و ستادکل نیروهای مسلح درباره اجرای ماده 38 قانون خدمات رسانی به ایثارگران

بیانیه بنیاد شهید و ستادکل نیروهای مسلح درباره اجرای ماده 38 قانون خدمات رسانی به ایثارگران

بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیروهای مسلح به منظور تبیین ابعاد مختلف دستورالعمل اجرایی ماده ۳۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بیانیه مشترکی صادر کردند.

به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده است: اهتمام مسئولان ذیربط برای شفاف‌سازی و پاسخ‌گویی به خانواده بزرگ و شریف ایثارگری کشور که منبعث از رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا و التزام دست‌اندرکاران به جدیت وافر با هدف رفع موانع و کاستی‌های فراروی ایثارگران معزز، خدشه‌ناپذیر می‌باشد و در همین راستا به منظور تبیین ابعاد مختلف دستورالعمل اجرایی ماده ۳۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و تنویر اذهان عموم ذینفعان موارد ذیل به سمع و نظر رسانیده می‌شود:


۱- احکام مرتبط ماده ۳۸، توسط ستاد کل تنظیم و به همه افراد ذینفع تسلیم شده، بدیهی است در صورت هر گونه ابهام و یا اعتراض، مراتب به صورت کتبی به امور شاهد و ایثارگران یگان‌های ذیربط اعلام تا مورد ارزیابی و رسیدگی دقیق قرار گیرد.

۲- وفق مستندات موجود در پرونده‌ها و تغییرات دریافتی از استان‌ها، احکام جدید ماده ۳۸ بر اساس دستورالعمل ابلاغی ستاد کل و حکم هم‌طرازی شاغلین توسط ستاد کل محاسبه و تحویل بنیاد گردیده و با پی‌گیری‌های به عمل آمده، مبالغ مندرج در احکام صادره «دی ماه» پرداخت شد.

۳- مسئولیت پرداخت ارقام مندرج در احکام که توسط ستاد کل نیروهای مسلح احصاء شده، بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌باشد.

۴- نظر به اینکه برآورد و پیش‌بینی‌های لازم برای پرداخت معوقات در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ ملحوظ نظر بوده، لذا در این خصوص جای هیچ نوع نگرانی برای ذینفعان عزیز ماده ۳۸ وجود ندارد و قطعاً وفق قوانین و بودجه مصوب پرداخت می‌شود.


به‌رغم همه موانع و محدودیت‌های موجود، مساعی مسئولان امر به منظور ادای وظیفه در قبال، جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های فرزندان راستین ملت مسلمان و انقلابی ایران در یگان‌ها و واحدهای مختلف می‌باشد و باعث افتخار است.
ستاد کل نیروهای مسلح ـ بنیاد شهید و امور ایثارگران.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۲-۰۵ ۰۵:۰۰

با سلام و خسته نباشید.پدر بنده ایثارگر و جانباز و عضو ماده38 قانون جامع هستن.متاسفانه در سال پیش به رحمت خدا رفتن و مامانم هم به رحمت خدا رفتن.بنده پرستار داداشم هستم که محجوره.حق پرستاری هم به من نمیدن.. ولی مرحوم بابام یک ریال از حق قانونیش که حقوق واقعی و پایان خدمتش بهش ندادن و یک لحظه خوشی ازشون ندید.الان که اون حقوق ناچیزش به داداشم که محجور و بیماری اسکیزوفرنی داره رسیده چرا اون حقوق واقعی و پاداش پایان خدمت بابام رو به داداشم نمیدن.ما به کی داد ببریم.تورو خدا ما کسی نداریًًم که کمکمون کنه و حق قانونی مرحوم بابام و بهمون بده.تورو خدا به دادمون برسین.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۰ ۰۰:۲۰

باسلام وتحیات الهی .به استحضارمی رسانم اینجانب علی اصغرعباس آبادی در ابتدای تشکیل پرونده باتوجه به میزان مجروحیتم درصد از کار افتادگی پزشکان بنیادشهید برای من 40درصددرنظر گرفتند وبعداز ان درمان وزیرنظرپزشک من ادامه یافت تا اینکه هرچندوقت یک بارمن رابه کمیسیون پزشکی دعوت می کردند ودرنتیجه درصد من راهم تغییر می دانداز 40درصد به 32درصد واز32درصدبه 27درصد ودرنهایت به 25 درصد بصورت دایم ثبت کردندتا اینکه درسال 94 به اعلام کردند که جهت ماده 38 تشکیل پرونده بدهیدبا کلی مشکلات وهزینه درحدود 10 روزی درگیرشدم تا پرونده درخواست من تکمیل گردید وبه کمیسیون پزشکی سپاه دربیمارستان امام حسین ع معرفی وتمام مراحال رادرمدت 2 روز باکلی هزینه انجام دادم درپایان به ماگفتندشمابروید شهرستانتان ماخبرمی دهیم ازسال 94 هنوز که هنوز است خبری نشده تااینکه خودم با کلی زحمت شماره مسول امورایثارگران سپاه امام رضا ع مشهدراپیداکردم درنتیجه گفتند چون شما 25 درصددارید ماده 38 شامل شما نمی شود .حال شماقضاوت کنید خودشان گفتندبیادبا کلی الافی وهزینه بعد چندسال می گند شامل شمانمی شود ایا این مردم آزاری نیست ؟.ایا ماده 38 شامل جانبازان 25 درصد نمی شود ؟ لطغا راهنمایی نمایید ایا برم به دیوان شکایت کنم ؟