• پنجشنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99110201232
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

تشدید پایش‌های شبانه روزی واحدهای صنعتی و خدماتی در کاشان

تشدید پایش‌های شبانه روزی واحدهای صنعتی و خدماتی در کاشان

ایسنا/اصفهان رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان از تشدید پایش های شبانه روزی واحدهای صنعتی و خدماتی در این شهرستان خبر داد.

الهیار دولتخواه در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به استمرار شدید آلودگی هوا در کاشان، ۳۴۰ مورد پایش به صورت شبانه روزی در دو ماه گذشته توسط تیم های مختلف کارشناسی اداره حفاظت محیط زیست کاشان انجام شده است و این پایش ها تشدید می شود.

وی افزود: همه واحدهای صنعتی و خدماتی شهرستان کاشان بر اساس شاخص های مختلف مورد پایش قرار گرفته و واحدهایی که خروجی مغایر استانداردهای زیست محیطی داشتند توسط کارشناسان شناسایی شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان تصریح کرد: بر اساس پایش‌های انجام شده، پرونده چهار واحد آلاینده به دستگاه قضایی ارسال شد و برای ۱۱ واحد نیز اخطار زیست محیطی جهت اقدام های اصلاحی و نصب سیستم های رفع آلایندگی صادر شد که در صورت عدم اقدام موثر به عنوان صنایع آلاینده پیگیری قضایی خواهند شد.

دولتخواه تاکید کرد: شهرستان کاشان به عنوان بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرستان استان اصفهان بعد از مرکز استان دارای بیشترین جمعیت صنعت و تعداد انواع خودرو در مسیر اصلی حمل و نقل شمال به جنوب کشور قرار دارد که از سال ۹۴ نسبت به تدوین برنامه جامع کاهش آلودگی هوا اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: حفظ محیط زیست نیازمند ایفای مسئولیت اجتماعی همه شهروندان است که افزایش آگاهی و سطح بینش محیط زیستی جامعه در هر زمینه ای از جمله عوامل آلاینده هوا و علل ایجاد آن سبب ترغیب حس مسئولیت و جدی گرفتن وظیفه شهروندی در قبال محیط زیست خواهد بود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان اظهار کرد: بخشی از این وظیفه برعهده سازمان محیط زیست است، اما نیازمند همکاری دستگاه هایی است که طبق ماده ۲۸ و تبصره ۳ ماده ۶ قانون هوای پاک موظف به ارائه آموزش های لازم در این زمینه هستند.

دولتخواه افزود: آلودگی هوا در سطح جهان، به عنوان یکی از علت های مرگ زودرس پس از فشار خون بالا، مصرف دخانیات و سوء تغذیه و دومین علت اصلی مرگ و میر ناشی از بیماری های غیر واگیر پس از استعمال دخانیات شناخته شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان تصریح کرد: آلودگی هــوا نه تنها یک تهدید جدی برای سلامت بشر است بلکه بــا ایجاد انــواع بیماری و مــرگ زودرس می تواند منجر به کاهش رفاه و کیفیت زندگی شهروندان شود. همچنین بــا کاهش نیروی کار مولد کشور، درآمد و رشد اقتصادی نیز کاهش پیدا می کند.

دولتخواه گفت: با توجه به حجم صنایع موجود در شهرستان کاشان، شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه آلایندگی صنایع، معادن و واحدهای صنفی به‌ویژه در ساعت های شب و شرایط اضطرار آلودگی هوا، موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست کاشان اعلام کنند. هم اکنون بیش از ۸۰۰ شرکت تولیدی و خدماتی در شهرک های صنعتی کاشان مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha