• یکشنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99110502945
  • خبرنگار : 50184

زاگرس اسلام آبادغرب؛ از فراز تا فرود

زاگرس اسلام آبادغرب؛ از فراز تا فرود

ایسنا/کرمانشاه تیم هندبال زاگرس اسلام آبادغرب سال سختی را پشت سر گذاشت. تیمی که دو سال پیش نایب قهرمان لیگ برتر هندبال ایران شده بود و توانست با کسب این عنوان در رقابت های جام باشگاه های آسیا حضور پیدا کند، در رقابت های سال 1398 ناکام از تکرار موفقیتش و درگیر و دار مشکلات مالی که گریبانگیرش شده بود، به جایگاهی بهتر از ششمی دست نیافت. شاید اگر شیوع بیماری کرونا و تعطیلی و در نهایت اعلام پایان رقابت‌های لیگ نبود، این تیم بیشتر و بیشتر در گرداب مشکلاتش غرق می‌شد.

فدراسیون هندبال دو سه ماهی که از اعلام پایان رقابت های لیگ گذشت، وقتی دید کرونا حالا حالا تمام شدنی نیست و باید با آن کنار آمد، برنامه ریزی هایش را بری شروع فصل بعدی رقابت های لیگ برتر آغاز کرد و این شروعی دوباره برای روزهای پرتلاطم این تیم بود، چراکه مشکلات مالی تیم سبب شده بود تا تعدادی از مهره های کلیدی آن جدا شوند و از طرف دیگر با برخی از بازیکنان هم تسویه انجام نداده بود.

زمان برای اعلام حضور تیم ها در رقابت های لیگ به سرعت سپری می شد وحضور دوباره تیم زاگرس در لیگ برتر با اما و اگرهای بسیاری همراه بود. با این وجود در قرعه کشی رقابت های لیگ برتر که شهریور ماه برگزار شد حضور پیدا کرد، به امید اینکه دست هایی برای کمک از راه برسد و درهای بسته به رویشان گشوده شود.

مسئولین باشگاه می گفتند چندنفری به آنها قول داده اند که به تیم کمک می کنند تا سرپا بگیرد و در رقابت های لیگ امسال با قدرت شرکت کند، اما چون دستی برای کمک به سمتشان دراز نشد، در مهر ماه طی بیانیه ای که در فضای مجازی منتشر شد، اعلام کردند که از حضور در رقابت های لیگ برتر منصرف شده اند.  

خبر انصراف تیم زاگرس همه جا که منتشر شد، استاندار، رئیس فدراسیون و مسئولین ورزش استان برای حل مشکلات تیم وارد شدند و در نهایت اعلام شد که تیم زاگرس در لیگ می ماند، اما هنوز دو هفته از این پادرمیانی نگذشته بود که مسئولین باشگاه دوباره اعلام کردند به دلیل ابتلای هفت نفر از کادر فنی و بازیکنان تیم به بیماری کرونا، در لیگ حضور پیدا نمی کنند و این بود پایانی بر تمام اما و اگرها.

و اما حالا که چندماهی از آن روزها می گذرد و رقابت های لیگ برتر هندبال بدون حضور نماینده اسلام آبادغرب درحال برگزاری است، خبر می رسد که استاندار کرمانشاه، پیگیر وضعیت این تیم شده و درخواست داده تامسئولین باشگاه دوباره تیم را تشکیل دهند.  

قول استاندار برای حمایت از تیم

علیرضا اعظم دروازه بان تیم هندبال زاگرس که پس از اعلام انصراف این تیم از حضور در لیگ برتر به تیم ذوب آهن اصفهان پیوست، در گفت و گو با ایسنا گفت: حدود یکی دو ماه پیش بود که استاندار با من تماس گرفت و عنوان کرد که پیگیر وضعیت تیم زاگرس در لیگ برتر بوده که متوجه شده این تیم دیگر در لیگ حضور ندارد و برای همین جویای چرایی انحلال تیم بود. استاندار تیم زاگرس را یکی از دلخوشی های ورزش استان دانست و از اینکه مدیرکل ورزش و جوانان استان این موضوع را به او اطلاع نداده، ناراحت بود.

وی ادامه داد: در مکالمه تلفنی که با استاندار داشتم عنوان کرد که شخصا پیگیر وضعیت این تیم می‌شود تا دوباره سرپا بگیرد و برای همین خواست به محض اتمام این فصل از رقابت های لیگ، بازیکنان تیم دوباره فراخوانده شوند و از اسفند ماه تمرینات تیم با تمام قوا برای فصل 1400 آغاز شود. همچین رایزنی می کند تا امتیاز تیم زاگرس در لیگ برتر دوباره به آن بازگردانده شود و پشتیبان تیم خواهد بود.

اعظم اضافه کرد: زمانی که تیم زاگرس در لیگ بود، استاندار حمایت های لازم را از تیم ما داشت، اما متاسفانه مسئولین ورزش آنطور که باید حمایتی نکردند. مدیرعامل باشگاه طی دوسالی که این تیم را در لیگ برتر نگه داشت، حدود یک و نیم میلیارد تومان هزینه کرد و حتی ماشین خود را نیز فروخت تا بتواند  هزینه های تیم را تامین و شور و شوقی را در ورزش استان ایجاد کند و نام ورزش کرمانشاه را بالا نگه دارد، اما در مقابل هیچ حمایتی ندید و حتی یک بار شاهد حضور مسئولین ورزش استان در محل رقابت های خانگی این تیم در لیگ برتر نبودیم و فقط یک بار که استاندار برای بازدید سر تمرین بازیکنان آمد، مدیرکل هم آمده بود.

200 میلیون تومانی که پرداخت نشد

سال گذشته پیش از اعزام تیم هندبال زاگرس به رقابت های جام باشگاه های آسیا وزیر ورزش سفری به کرمانشاه داشت که در حاشیه یکی از بازدیدهای خود از پروژه های ورزشی استان در دهکده المپیک، بازیکنان تیم زاگرس آنجام آمدند و دیداری کوتا با وزیر داشتند که به آنها قول داد برای اعزامشان به این رقابت ها حمایت مالی داشته باشد و بعدها مسئولین باشگاه اعلام کردند که بنا به گفته وزیر ورزش حدود 200 میلیون تومان کمک به تیم زاگرس اختصاص یافته است.

و اما حالا علیرغم گذشت حدود یکسال، دروازه بان تیم زاگرس خبر از عدم پرداخت این کمک مالی داد و گفت: همان زمان پیگیر این پول از وزارتخانه شدیم و به ما اعلام شد که پول را به استان داده اند، اما با وجود گذشت این مدت هنوز اداره کل این پول را به ما پرداخت نکرده است.

بودجه تعمیر سالن شهبازی را صرف جای دیگر کردند

قول های بی سرانجام برای تعمیر سالن شهید شهبازی هم دیگر موضوعی است که اعظم به آن اشاره کرد و افزود: از دو سال پیش که تیم زاگرس در لیگ برتر حضور داشت، مسئولین فدراسیون بارها به ما اعلام کردند که سالن انقلاب استاندارد نیست و باید بازی های خانگی تیم زاگرس را به سالن استانداردتری منتقل کنیم و حتی در برهه ای هم تهدید کردند که میزبانی را از ما می گیرند. باتوجه به اینکه در شهر اسلام آبادغرب یک سالن سه هزار نفری بسیار خوب داریم که با رفع برخی نواقص می تواند یکی از استانداردترین سالن های مسابقات هندبال باشد، از مسئولین ورزش خواستیم تا آن را تعمیر کنند. آنها هم بارها قول دادند و حتی بودجه ای را هم برایش اختصاص دادند، اما این قول روی زمین ماند و بودجه را هم صرف جای دیگری کردند.

سنگربان سابق تیم هندبال زاگرس شرایط چندماه گذشته تیمش را حاصل بی توجهی مسئولین ورزش استان دانست و افزود: زاگرس تیمی دوست داشتنی و محبوب بین مردم استان بویژه اسلام آباد غرب بود و امسال هم که در لیگ شرکت نکرد، خیلی ها مدام از ما می پرسند که چرا تیم به این حال و روز افتاد و منحل شد، درحالی که تمام تلاشمان را کردیم تا در لیگ بمانیم، اما هیچ حامی نداشتیم و پشتمان خالی بود.

سرمربی که به خاطر تیم محبوبش بیکار ماند! 

و اما حکایت هوشنگ کاکلوند سرمربی تیم زاگرس اسلام آبادغرب پس از انحلال تیم محبوبش حکایت عجیبی است.

هوشنگ کاکلوند را شاید بتوان جزو بهترین مربیان هندبال ایران دانست، چراکه تنها طی چندسال توانست تیمی همچون زاگرس اسلام آباد را از سطح یک تیم شهرستانی به تیمی قدرتمند و مدعی در سطح  اول هندبال کشور برساند و حتی در رقابت های جام باشگاه های آسیا نیز حضور پیدا کند.

شاید باور کردنش سخت باشد که مربی مجرب و با دانشی همچون کاکلوند پس از انحلال تیم محبوبش در عرصه ورزش بیکار شد، چون بخاطر علاقه زیاد به تیمش نمی خواست با تیم دیگری کار کند.

سرمربی سابق تیم هندبال زاگرس که این روزها در زادگاهش الشتر خرم آباد روزگارش را بدور از هیاهوی این روزهای لیگ برتر هندبال می گذراند، به ایسنا گفت: سرمربیگری تیم زاگرس را از همان پایه و زمانی که در لیگ دسته دوم حضور پیدا کرد، بدست گرفتم و با کمک مسئولین باشگاه و خود بازیکنان توانستیم آن را رشد دهیم و به سطح اول هندبال ایران برسانیم، اما طی این سالها حمایت چندانی از مسئولین استانی ندیدیم و همین موضوع باعث شد تا دیگر امسال در لیگ شرکت نکنیم.

وی افزود: بعد از اعلام خبر انحلال تیم و عدم حضور در رقابت های لیگ، از سوی تیم های مطرح مختلفی پیشنهاد کار داشتم، اما به خاطر علاقه شدیدی که به تیمم داشتم هیچکدام از این پیشنهادات را قبول نکردم و ترجیح دادم بیکار بمانم، اما با تیم دیگری کار نکنم.

کرونا یک بهانه برای انصراف از لیگ بود؟

وی به بی مهری هایی که در حق تیم زاگرس  شد هم اشاره ای کرد و افزود: مدیرعامل باشگاه از زندگی شخصی خودش هم برای این تیم می گذاشت و تنها دو نفر بودند که حامی تیم بودند. یکی استاندار بود که خوب کمک می کرد، اما فکر می کنم کمک هایش کافی نبود و دیگر فرهاد جلیلیان رئیس هیات مدیره و اسپانسر تیم بود که حمایت های زیادی داشت و سایرین هم که فقط حرف می زدند و حتی 200 میلیون تومانی که وزیر ورزش برای ما واریز کرده بود را به ما ندادند و نمی دانیم کجا صرف شد. از طرف دیگر قرار بود سالن شهید شهبازی را درست کنند و تا هفته دولت تحویل ما بدهند که این هم نشد. پس با کدام حمایت در لیگ حاضر می شدیم.

کاکلوند ادامه داد: وقتی همه این بی تفاوتی ها را دیدم دیگر از هندبال گریزان شدم و حاضر هم نشدم مربیگری تیم دیگری را قبول کنم. اگر هم روزی زاگرس دوباره سرپا بگیرد تا زمانی که همه شرایط ایده آل نباشد دوباره برنخواهم گشت، چراکه نمی خواهم مدام شرمنده بازیکنانم شوم.

زاگرس به لیگ باز می‌گردد؟

سجاد اعظم مدیرعامل باشگاه زاگرس که طی دو سال حضور تیم زاگرس در لیگ برتر با کمترین ها تیمش را ساخت و به جایگاه بزرگی رساند و فشارهای زیادی را متحمل شد نیز درباره شرایط بوجود آمده برای تیمش در گفت و گو با ایسنا، گفت: زاگرس تیمی بود که بین مردم ریشه دوانده بود. حتی ما تیم هایی را داریم که بسیار قدیمی هم هستند، اما این اقتدار و محبوبیت را نداشتند و امسال با عدم حضورمان در لیگ برتر خیلی‌ها ناراحت و آزرده خاطر شدند. برای اینکه هواداران خود را آرام کنیم شیوع بیماری کرونا، متمرکز برگزار شدن بازی ها و ابتلای تعدادی از کادر فنی و بازیکنان را عامل عدم حضور تیم در لیگ برتر اعلام کردیم تا کمی آرام شوند. با این وجود علیرغم اینکه رئیس فدراسیون علاقه خاصی به هندبال غرب کشور و بویژه تیم زاگرس دارد، تلاش های زیادی کرد تا در لیگ بمانیم، اما شرایط مهیا نشد.

وی که مقصر انحلال تیم زاگرس را فقط یک شخص خاص نمی داند و می گوید که همه مقصر بودند، گفت: وجود یک تیم لیگ برتری باعث می شد تا عده ای مجبور شوند از ما حمایت کنند و هزینه انجام دهند و همین آنها را آزار می داد، بنابراین از کناره گیری ما خوشحال شدند. البته از طرف دیگر استاندار و نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس هر دو از عدم حضور تیم در رقابت های لیگ ناراحت شدند و اکنون هم پیگیر هستند تا تیم را دوباره از اسفند ماه شکل دهیم و آن را دوباره به اوج برسانیم.

عدم شرکت تیم زاگرس در رقابت های لیگ برتر باعث شد تا امتیاز این تیم برای ادامه حضور در رقابت های لیگ از بین برود، موضوعی که چندماه پیش در سفر رئیس فدراسیون هندبال که برای حضور در مجمع انتخاباتی ریاست هیات استان صورت گرفت، مطرح شد و علیرضا پاکدل قول داد تا برای این مسئله با هیات رئیسه فدراسیون رایزنی کند.

 اعظم به آخرین وضعیت پیگیری برای بازگشت تیمش به لیگ برتر هم گفت: رئیس فدراسیون نگاه خاصی به هندبال کرمانشاه دارد و از سوی دیگر چند کرسی مهم فدراسیون در اختیار همشهریان کرمانشاهی است که همگی برای بازگشت تیم زاگرس تلاش می کنند و البته که پیگیری های استاندار هم در این میان امیدها را زیادتر کرده است.

وی به حمایت های استاندار برای شکل گیری مجدد تیمش هم اشاره ای کرد و افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده از 15 روز دیگر کار استعدادیابی تیم را شروع خواهیم کرد تا یک پایه ریزی اساسی برای آینده باشگاه داشته باشیم و بنا به دستور استاندار هم بعد از اتمام لیگ، تیم را دوباره شکل خواهیم داد، اما در کنار اینها از مسئولین ورزش هم می خواهیم که پای کار باشند و حداقل از نظر سخت افزاری همچون تجهیز سالن شهبازی به تیم کمک کنند. البته اگر این سالن هم تجهیز شود تیم زاگرس نهایتا دو ساعت در روز از آن استفاده دارد و بعد از آن در اختیار جوانان این شهر خواهد بود و به جوان ها انگیزه می دهد که به جای سوق یافتن به سمت آسیب های اجتماعی به سمت ورزش روی بیاورند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha