• یکشنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99110503315
  • خبرنگار : 50187

رییس کل دادگستری استان کرمان:

کاهش اطاله دادرسی از اولویت های دستگاه قضایی است

کاهش اطاله دادرسی از اولویت های دستگاه قضایی است

ایسنا/کرمان رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه در مرکز استان کرمان کارگروه های تخصصی به منظور برنامه ریزی و اجرای هر چه بهتر سند تحول قضایی تشکیل و فعال شده است، گفت: کاهش اطاله دادرسی نیز اولویت دیگر دستگاه قضایی است و در این راستا باید زمان رسیدگی به دعاوی را تا حد ممکن کاهش داد.

"یدالله موحد" در نشست ویدئو کنفرانس با روسای حوزه های قضایی و دادستان های استان کرمان با اشاره به اینکه اجرای سند تحول قضایی، مبنای کار دستگاه قضایی در سطح ملی  و در برش استانی است، تاکید کرد: این سند در راستای ماموریت های هفتگانه قوه قضائیه تبیین شده است.

وی افزود: ماموریت اصلی تمامی ارکان دستگاه قضایی این است که در قالب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعیین شده، زمینه تحقق ماموریت های مطرح شده در سند تحول قضایی را در حد مورد انتظار محقق کنند تا در نتیجه اجرای این سند، عدالت ارتقا یافته و رضایت مندی از دستگاه قضایی افزایش یابد.

موحد تصریح کرد: علی رغم طرح راهکارهای بسیار جامع  برای رفع چالش های موجود در سند تحول قضایی، هر یک از مدیران و کارکنان دستگاه قضایی نیز می توانند در حوزه کاری خود، راهکارهای جدیدی  را نیز در راستای اجرای سند تحول قضایی ارایه و اجرایی کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: برنامه های دستگاه قضایی در راستای سند تحول قضایی از ابتدای انتصاب ریاست قوه قضاییه اجرایی شده و اینگونه نیست که در مسیر اجرای این سند در ابتدای راه باشیم.

وی یادآور شد: در راستای کاهش اطاله دادرسی، کاهش جمعیت کیفری و کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی  برنامه های متعددی اجرایی شده و بخش هایی از  سند تحول قضایی نیز با این موضوعات مرتبط است.

موحد با اشاره به گزارش گیری مستمر از روند اجرای سند تحول قضایی در استان کرمان گفت: محور اصلی این سند رسیدگی به تظلم خواهی ها، دعاوی شکایات است و در رابطه با این مسائل اولویت هایی وجود دارد که باید به آنها توجه شود.

وی با اشاره به این مطلب که یکی از مسائل مهم در راستای اجرای سند تحول قضایی اتقان آراء است، ادامه داد: لازم است که در سطح استان و حوزه های قضایی برنامه های خاص و ویژه ای برای اتقان آرا اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: کاهش اطاله دادرسی نیز اولویت دیگر دستگاه قضایی است و در این راستا باید زمان رسیدگی به دعاوی را تا حد ممکن کاهش داد.

رییس کل دادگستری استان کرمان  با بیان این مطلب که حفظ شئونات و کرامت انسانی مراجعان دستگاه قضایی از دیگر اولویت های سند تحول قضایی به شمار می رود، گفت: در راستای اجرای سند تحول قضایی، رعایت کرامت انسانی و حفظ شئونات و حرمت افراد به صورت جدی تری مورد توجه قرار گرفته است و باید به آن توجه لازم صورت گیرد.

وی حمایت از جهش تولید و رونق تولید را از دیگر اولویت های دستگاه قضایی در راستای سند تحول قضایی دانست و افزود:  در این راستا کارهای خوبی در سطح استان در دست انجام است و یکی از محورهایی که به صورت جدی دنبال می شود و همت دستگاه قضایی بر آن است که تصمیمی گرفته شود که به نفع منافع ملی باشد.

وی کاهش پرونده های مسن، متعارف سازی شعب قضایی و کنترل جمعیت کیفری را مورد تاکید قرار داد و گفت: استان کرمان در بسیاری از این حوزه ها عملکرد خوبی داشته است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha