• دوشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 99110603599
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در آذربایجان غربی افتتاح می شود

مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در آذربایجان غربی افتتاح می شود

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور پیشگیری بهزیستی آذربایجان غربی از افتتاح مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در مرکز استان خبرداد.

پروین محمدپوری  در گفت و گو با ایسنا افزود: آیین سراسری افتتاح همزمان ۲۴ مرکز جامع درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مبتنی بر تداوم درمان به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ، دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ،معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور و جمعی از مسئولین کشوری افتتاح و همزمان با کشور این مراسم در استان نیز با حضور مسئولان استانی روز سه شنبه ۷ بهمن ماه برگزار خواهد شد.

وی در خصوص فعالیت این مراکز با بیان اینکه طول درمان فرد معتاد در این مراکز به مدت یکسال بوده و در طول این مدت افراد پذیرش شده تحت درمان تخصصی، خدمات روانشناسی، پزشکی، آموزش های شغلی و غیره قرار خواهند گرفت، ادامه داد: در کنار درمان این افراد خانواده های انان نیز اموزش های لازم را کسب می کنند واموزشهای ارایه شده به معتادان و خانواده های آنان در این مراکز  تا یکسال خواهد بود.

محمدپوری با بیان اینکه مراحل درمانی در مرکز فوق شامل ۴ بخش پذیرش و سم زدایی بدون استفاده از داروی شیمیایی و گیاهی(۱۰تا ۱۵ روز)  ، بخش اقامتی( ۳.۵ ماه) ، بخش درمان سرپایی (۸ ماه) و عضویت در باشگاه فارغ التحصیلان و جشن رهایی است، افزود: در راستای حمایت از معتاد در استانه ترک، برگزاری کارگاههای آموزش فنی و حرفه ای، کلاسهای مشاوره و خانواده درمانی در این مرکز پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش این مرکز با توجه به پایلوت بودن طرح در حال حاضر ۵۰ نفراست، گفت:هزینه درمان یک ساله معتادین در این مرکز ۹ میلیون تومان است که در صورت مسجل شدن نیازمندی معتاد، بهزیستی در قالب یارانه ۷ میلیون تومان از این هزینه را پرداخت خواهد کرد.

محمد پوری خاطر نشان کرد: ۲۵۰ میلیون تومان در بخش عمرانی ساختمان توسط بهزیستی هزینه شده و هزینه های تامین تجهیزات نیز ۵۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده که توسط بخش خصوصی تامین می شود.

معاون امور پیشگیری بهزیستی آذربایجان غربی با بیان اینکه امکان عود و بازگشت فرد ترک یافته به سمت اعتیاد از طریق طی مراحل درمانی در این مراکز جامع بسیار کمتر از مراحل درمان سرپایی در مراکز عادی با دریافت متادون است، گفت: در این مراکز علاوه بر درمان، مددکاری، حمایت از خانواده و بحث اشتغال پشتیبانی می شود.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات بهزیستی به کارفرمایان به ازای بکارگیری معتادین ترک یافته نیز تصریح کرد: برخورداری از ۵۰میلیون وام ۴ درصد به ازاری بکار گیری هر معتاد و پرداخت ۲۳ درصد از حق بیمه از ۳ تا ۵ سال به کارفرما از جمله تسهیلات بکارگیری معتاد ترک یافته است که حداکثراعتبار تسهیلات  تا سقف ۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha