• سه‌شنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۷:۰۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99110705144
  • منبع : نمایندگی سمنان

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان تاکید کرد:

امنیت در برقراری ارتباط و حفاظت مسوولانه از محتوای انتقال داده شده دو مولفه مهم در ارتباطات

امنیت در برقراری ارتباط و حفاظت مسوولانه از محتوای انتقال داده شده دو مولفه مهم در ارتباطات

ایسنا/سمنان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از امنیت در برقراری ارتباط و حفاظت مسوولانه از محتوای انتقال داده شده به‌عنوان دو مولفه بسیار اساسی در حوزه ارتباطات و زیرساخت در دنیای امروز نام برد و گفت: توجه بیش از پیش به این دو، با هدف افزایش اعتماد مخاطبان امری ضروری است.

حبیب الله خجسته پور در بازدید از شرکت ارتباطات زیر ساخت استان از ارتباطات به مثابه یکی از موثرترین ابزارهای قدرت در دنیای امروز نام برد و اظهار کرد: از آغاز پیدایش حوزه ارتباطات در دنیا چه در عصر ابر کامپیوترها که تنها عده‌ای خاص در اماکنی محدود به آن دسترسی داشتند تا زمان حال و پیدایش تلفن همراه و اینترنت اشیاء، این نکته اثبات شده که ابزار ارتباطات روز به روز به انسان نزدیک تر می شود .

وی عنوان کرد: با سرعت کنونی علم و دانش، بسیار محتمل است که تکنولوژی و دست ساخته‌های انسان در آینده جای بسیاری از تعاملات نوع بشر را گرفته و این تجهیزات وامکانات بیش از پیش خود را به ما نزدیک سازند .

وی با اشاره به اهمیت ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی گفت: برای آنکه از قافله علم ، تکنولوژی و دانش روز دنیا عقب نمانیم باید زیرساخت‌های لازم را در کشور ایجاد کنیم.

معاون استاندار بر لزوم گسترش و بروز رسانی هرچه بیشتر زیرساخت‌های ارتباطی تاکید و خاطرنشان کرد: امروزه در اینکه ارتباطات چه در حوزه ارتباطات بین‌فردی و چه در حوزه ارتباطات بین‌المللی یکی از ابزارهای مهم و اقتدار در هر کشوری است شکی نیست.

 در تمام دنیا این نکته به اثبات رسیده است که یکی از ابزارهای قدرت، داشتن ارتباطات است و این امر علاوه برتحت پوشش قرار دادن امور شخصی ، حتی در امور بین‌المللی نیز موثر بوده و مورد توجه می باشد .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان مقاومت در برابر تغییر را امری رایج در زندگی انسان عنوان کرد و گفت: نسل بشر همواره در مقابل هر گونه تغییری مقاومت می کند و این امر در هنگام ابداع و فراگیری دانش و تکنولوژی های روز دنیا در کشورهای دارای بافت سنتی بیش از سایر کشورها مشهود است اما شاهدیم که با شیوع کرونا در سطح دنیا و از جمله در کشور ما به نوعی با جهش و رشد فزاینده ی استفاده از تکنولوژی های نو ارتباطی روبرو هستیم که شاید اگر این واقعه اتفاق نمی‌افتاد تا چند سال دیگر نیز این امر حادث نمی شد .

وی با اشاره به ارائه ی آموزش های تحصیلی به شیوه ی غیر حضوری و مجازی در شرایط کرونایی گفت: هر چند که بر همگان واضح است که آموزش حضوری به مراتب موثر تر از آموزش مجازی و از راه دور است اما بی تردید اگر نگاه خوشبینانه به موضوع شیوع کرونا و ارائه ی آموزش های درسی به شیوه ی مجازی داشته باشیم به این نتیجه می رسیم که این امر سبب شد تا دانش آموزان ما خواسته یا ناخواسته با تکنولوژی و شیوه‌های ارتباطی روز دنیا آشنا شده و از آن استفاده بیشتری کنند .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان مقوله ی مهم امنیت در برقراری ارتباط و حفاظت و امنیت محتوای انتقال داده شده را دو موضوع بسیار اساسی و قابل توجه در حوزه ارتباطات عنوان کرد و افزود: باید بیش از پیش به این مسئله توجه و اهتمام شود.

وی اظهار کرد: استانداری سمنان آمادگی دارد تا به‌منظور تعامل هر چه بیشتر بین دستگاهی با شرکت ارتباطات زیرساخت استان هر گونه اقدام مقتضی را به انجام رسانده و این هماهنگی را ایجاد کند .

خجسته پور به اهمیت روزافزون ارتباطات و فناوری پرداخت و افزود:نباید از توجه به حوزه ی ارتباطات بعنوان حوزه ای موثر و اساسی در آینده ی کشور از هیچ کوششی فروگذار بود .

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان عنوان کرد: اگر تمامی دستگاه‌ها نسبت به اهمیت و تاثیر شرکت زیر ساخت و مجموعه خدمات ارائه شده در حوزه ی ارتباطات آگاهی یابنند بدون تردید هماهنگی و تعامل لازم را در جهت جلوگیری از قطع خدمت یاعدم ایجاد اختلال در خدمات رسانی به انجام خواهند رساند .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha