• سه‌شنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۹:۲۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99110705210
  • خبرنگار : 50204

افتتاح اولین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در استان مرکزی

افتتاح اولین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی اولین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان استان مرکزی به صورت ویدئوکنفرانس با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی و دبیرکل شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کشور، در اراک افتتاح شد.

زهرا امینی در آیین افتتاح این مرکز که در قالب افتتاح همزمان با سراسر کشور، در مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد مهرآوران مرادآباد اراک انجام شد، اظهار کرد: پس از گذشت بیش از بیست سال تجربه ارائه خدمات درمانی به بیماران وابسته به مواد به نظر می رسد به دلیل چند وجهی بودن این بیماری و پیچیدگی موضوع و به رغم گسترش کمی آن، موفقیت چشم گیری در درمان اعتیاد حاصل نشده و شاید یکی از علل عمده افزایش بازگشت مکرر معتادین باشد.

وی افزود: در حوزه درمان و بازتوانی اعتیاد، برای درمان اثربخش باید بتوان جنبه های رفتاری، روان شناختی، اخلاقی، شغلی و اجتماعی فرد را (در کنار مشکل مصرف مواد) مد نظر قرار داد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: طرح درمان انفرادی باید به طور دوره ای تدوین و ارزیابی و تعدیل شود تا این اطمینان حاصل شود که طرح درمان، نیازهای در حال تغییر فرد را ارضا می کند، ماندن بیمار در یک دوره زمانی کافی برای اثربخشی درمان لازم و ضروری است.

امینی ادامه داد: مطالعات نشان می دهد که اکثر مراجعان در سه ماه اول درمان شروع به نشان دادن فواید درمانی می کنند و اکثر آنها، طی شش ماه بهبودی معناداری نشان می دهند.

وی اضافه کرد: مساحت مرکز ۲۰۰۰ متر با ظرفیت اسمی ۷۰ نفر و تیم درمان ۸ نفره شامل صاحب امتیاز ، مسئول فنی، روانشناس، پزشک، مدیر، مددکار، نگهبان و آشپز است.

امینی بیان کرد: این مرکز شامل سه واحد است که واحد اولیه مربوط به سم‌زدایی معتادان به مدت دو هفته با حضور پزشک، واحد دوم درمان های اجتماع محور(tc) و خدمات مددکاری و روانشناختی و واحد سوم اشتغال است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۵ نفر از سراسر استان در این مرکز به شکل خود معرف پذیرش شده‌اند و از خدمات پزشکی، مشاوره و روانشناسی و... بهره‌مند می‌شوند و در ادامه این خدمات سه کارگاه اشتغال در نظر گرفته شده که آموزش های فنی و حرفه ای را در کنار درمان مدنظر قرار می دهند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: کارگاه تولید لیاس، کارگاه مونتاژ گازهای رومیزی و هود آشپزخانه و کارگاه پرورش یک نوع گل برای آموزش و اشتغال معتادان در این محل در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha