• شنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99111107355
  • منبع : نمایندگی سمنان

معاون وزیر در سمنان اعلام کرد:

رتبه اول سمنان در پذیرش دانشجو/ تدوین سند توسعه فناوری و نوآوری در 10استان

رتبه اول سمنان در پذیرش دانشجو/ تدوین سند توسعه فناوری و نوآوری در 10استان

ایسنا/سمنان معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در دانشگاه سمنان گفت: استان سمنان رشد بسیار خوبی در حوزه اموزش عالی دولتی غیرپزشکی در کشور داشته به طوری‌که مجموع ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های دولتی استان سمنان به نسبت جمعیت بالاترین در کشور بوده است.

دکتر عبدالحسین رحیمی در سمنان با اعلام این خبر اظهار کرد: وزارت علوم تلاش می‌کند دانشگاه‌های موجود با کمک مدیران دانشگاه‌ها از نظر کیفی رشد بیشتری داشته باشند .

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری افزود: علی‌رغم اینکه  تعداد قابل توجهی از پروژه‌های بزرگ صنعتی و حساس و حیاتی در دانشگاه‌ها در حال انجام است اما پیوندهایی که باید بین دانشگاه و جامعه وجود داشته باشد هنوز عمق و وسعت زیادی نیافته است.

وی با بیان اینکه در مجموعه وزارت علوم 34 تا 35 هزار عضو هیات علمی و حدود 150 هزار دانشجوی دکتری و حدود 600 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های کشور در حال تحصیل هستند تصریح کرد: این تعداد، یک نیروی عظیم علمی محسوب می شوند اما متاسفانه این ظرفیت هنوز به صورت یک جریان پیوسته و ملی در خدمت رفع نیازهای کشور قرار نگرفته و فقط تعداد محدودی از آنان در انجام  پروژه ها دخیل هستند .

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری،تقویت اثر بخشی دانشگاه‌ها در محیط پیرامونی خود و سپس اثر بخشی در بخش ملی و حتی بین المللی را از برنامه‌های وزارت علوم برای دانشگاه‌ها برشمرد و گفت: خوشبخانه ما از لحاظ علمی توفیقات شگرفی را داشتیم و خبرهای خوب تری را از نظر میزان استنادات به مقالات دانشمندان و پژوهشگران ایرانی که در ژورنال‌های معتبر بین المللی چاپ شده  در آینده نزدیک خواهیم داشت که این امر  نشان‌دهنده کیفیت بالای مقالات دانشمندان و پژوهشگران ایرانی است .

دکتر رحیمی خاطرنشان کرد: تربیت نیروی انسانی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری برای کشورهای همجوار نیز نشان دهنده اثر بخشی نظام علمی جمهوری اسلامی ایران ،در فراتر از مرزهاست .

وی با اشاره به اینکه تعداد رساله ها و پایان نامه های تقاضا محور در کشور کم است اظهار کرد: باید این بخش را بیش از پیش تقویت و توسعه دهیم .

معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری همچنین در نشست شورای مدیریت استانی آموزش عالی استان سمنان به وظایف شورای مدیریت استانی آموزش عالی اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای ارتقای آموزش عالی استان، سالم سازی محیط علمی از لحاظ غیر اخلاقی های علمی همانند اخلاق در پژوهش، استفاده از ظرفیت سازمان آموزش فنی و حرفه ای و مراکز علمی کاربردی برای مهارت محور کردن فارغ التحصیلان دانشگاهی یا به عبارتی کسب مهارت در کنار علم آموزی دانشجویان از جمله وظایف این شوراست .

دکتر رحیمی استفاده از اعضای هیات علمی قوی و با تجربه و بهره‌گیری از بهترین اساتید برای آموزش در رشته های تخصصی و آینده نگری آموزش عالی استان و برنامه‌ریزی برای آن را از دیگر وظایف شورای مدیریت استانی آموزش عالی استان‌ها برشمرد .

معاون وزیر علوم با بیان اینکه ارتقای کیفی و توسعه فناوری از اهداف آموزش عالی است خاطرنشان کرد: برنامه های وزارت علوم در این راستا انجام خواهد شد و خواسته ما همکاری روسای همه دانشگاه‌ها در این زمینه است .

وی همچنین از تدوین سند توسعه علم، فناوری و نوآوری در10 استان کشور خبر داد و گفت: بر اساس این سند، رشته های دانشگاهی باید منطبق با نیازهای آن استان باشد .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.