• یکشنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99111208925
  • خبرنگار : 50294

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خبر داد:

۹٨ درصد جمعیت کردستان از شبکه فاضلاب بهره مند هستند

 ۹٨ درصد جمعیت کردستان از شبکه فاضلاب بهره مند هستند

ایسنا/کردستان مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: شاخص جمعیت بهرەمند از فاضلاب در استان کردستان ۹٨ درصد است کە از حد متوسط کشوری بالاتر است و این نشان دهندە توسعەیافتگی و توجە مردم استان کردستان بە مسائل زیست محیطی فاضلاب‌ها است.

حمیدرضا جانباز امروز (۱۲بهمن) در آیین افتتاح و بهرەبرداری از تصفیەخانە فاضلاب کامیاران اظهار کرد: در حال حاضر ۹ تصفیەخانە آمادە بهرەبرداری در استان کردستان وجود دارد کە تصفیەخانە کامیاران نهمین تصفیەخانە فاضلاب استان کردستان است و دو تصفیەخانە دیگر در شهرستان‌های دیواندرە و دهگلان آمادە ساخت است کە مراحل اجرایی آن در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: تصفیەخانە فاضلاب کامیاران حدود ٦.٦ میلیون متر مکعب فاضلاب را کە بە طور مستقیم بە آب‌های سطحی تخلیە می‌شد و موجب آلودگی‌های زیست محیطی می‌شد با ظرفیتی برابر با ۱٨هزار و ۱۱٤مترمکعب در شبانە‌روز تصفیە می‌کند.

جانبازی افزود: کلیە شهرستان کامیاران دارای خطوط جمع‌آوری و شبکە توزیع فاضلاب است کەجزو شاخص‌های مهم در این شهرستان است.

وی ادامە داد: ۹۱کیلومتر خط انتقال و توزیع در این تصفیە خانە با اعتباری بالغ بر ٤٥۰ میلیارد ریال اجرا شدە است کە بە دستور رئیس جمهور در دست افتتاح است و امروز بە طور رسمی وارد مدار بهرەبرداری خواهدشد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: شاخص جمعیت بهرەمند فاضلاب در استان کردستان ۹٨ درصد است کە از حد متوسط کشوری بالاتر است و این نشان دهندە توسعەیافتگی و توجە مردم استان کردستان بە مسائل زیست محیطی فاضلاب‌ها است.

جانبازی یادآور شد: طرح تصفیەخانە خطوط انتقال و آبرسانی از سد چراغ ویس سقز نیز امروز افتتاح خواهد شد کە این پروژە با ظرفیت ۳۳میلیون متر مکعب در شبانە‌روز آب باکیفیت را در اختیار شهروندان سقزی قرار خواهد داد.

وی تاکید کرد: پروژە سد چراغ ویس سقز دوتا خط جریان دارد کە حدود چهارصد لیتر در ثانیە آب با کیفیت توزیع خواهد کرد کە ۳۱ کیلومتر لولەگذاری با اعتبار ۱۰۰میلیارد تومان انجام شدە کە امروز باین پروژە نیز بە دستور رئیس‌جمهور بە بهرەبرداری خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha