• دوشنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۷:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99111309843
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی خبر داد:

پایش بازار نوروز از ۱۵ بهمن

پایش بازار نوروز از ۱۵ بهمن

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات در ایام نوروز 1400 همزمان با سراسر کشور از 15 بهمن ماه جاری در استان آغاز خواهد شد.

عباس جرجانی، امروز دوشنبه ۱۳ بهمن با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اجرایی طرح نظارتی نوروز 1400 از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور به خبرنگاران اعلام کرد: با توجه به افزایش تقاضای عمومی در ایام پایانی سال و ضرورت کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات اولویت دار در مراحل تأمین و توزیع با هدف ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه، طرح مذکور از 15 بهمن ماه لغایت 15 فروردین 1400 در سطح استان اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: ایجاد زمینه مناسب برای تأمین و توزیع مایحتاج عمومی، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی فوری، دقیق و کارشناسی به شکایات و گزارش‌های مردمی، اتخاذ تهمیدات لازم به منظور هم افزایی و همکاری مؤثر با سایر نهادها و دستگاه های ذیربط در سطح استان در راستای وحدت رویه در اقدامات نظارتی و اطلاع رسانی برای ارتباط هموطنان عزیز از طریق سامانه 124 از جمله اهداف اجرای این طرح نظارتی است.

وی تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم جهت بهره گیری از حداکثر توان ادارات ذیربط از جمله دانشگاه‌های علوم پزشکی، اداره کل تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف کنندگان، ناظران افتخاری و تشکل های تولیدی و توزیعی صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: برگزاری گشت‌های مشترک کارشناسی با دستگاه های ذیربط استانی در راستای هم افزایی و حصول نتایج مطلوب در دستور کار سازمان در این طرح نظارتی خواهد بود.

جرجانی بیان کرد: نظارت در بخش کالایی معطوف به کالاهای هدف شامل میوه، گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، برنج، شکر، روغن، حبوبات، نان، لبنیات، آجیل و خشکبار، خواربار و شیرینی، پوشاک، کیف و کفش، روغن موتور، مواد شوینده و تایر خودرو خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت نظارت بر بخش خدماتی در ایام نوروز افزود: در بخش خدماتی نیز نظارت بر عملکرد شرکت های مسافرت هوایی و زمینی و دفاتر فروش آنها، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، واحدهای اقامتی، غذاخوری ها، رستوران های بین شهری، انبارها و سردخانه ها، میادین میوه و تره بار، خدمات خشکشویی، قالیشویی و... از جمله اولویت های نظارتی در ایام نوروز خواهند بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به نقش مهم گزارشات مردمی در برخورد به موقع با متخلفان، خاطرنشان کرد: سامانه تلفنی 124 در مرکز استان و شهرستان ها آمادگی دریافت گزارش های مردمی را دارد و بازرسان در اسرع وقت و با اولویت به آنها رسیدگی خواهند کرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha