• چهارشنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۱:۴۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99111510944
  • خبرنگار : 50176

یک مسئول خبر داد:

پوشش مکانی ۱۰۰ درصدی نرخ حمل کالا در لرستان

پوشش مکانی ۱۰۰ درصدی نرخ حمل کالا در لرستان

ایسنا/لرستان رئیس اداره حمل‌ونقل کالا اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: استان با پوشش مکانی ۱۰۰ درصدی نرخ حمل کالا و ثبت بیش از ۲۰ میلیون رکورد نرخ در سامانه مدیریت و کنترل بارنامه جزو استان‌های برتر کشور است.

رضا عبدی ۱۴ بهمن‌ماه با تبریک ایام ا... دهه فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: درحالی‌که سال ۹۶ تنها ۴۸ هزار رکورد نرخ حمل استان در سامانه مدیریت و کنترل بارنامه به ثبت رسیده بود و پوشش مکانی بارنامه نیز ۳۴ درصد بود با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سه سال اخیر موفق شدیم رکورد نرخ را به ۲۰ میلیون و پوشش مکانی بارنامه را به ۱۰۰ درصد افزایش دهیم که از این نظر جزو استان‌های برتر کشور هستیم.

وی به تمرکز برنامه‌های اداره حمل‌ونقل کالا بر چهار هدف اساسی در سال ۹۹ اشاره کرد و افزود: در این راستا و برمبنای اهداف افزایش پوشش بارنامه، افزایش تناژ جابجایی کالا، افزایش درآمدهای سازمان از محل اخذ عوارض جابجایی کالا و کمک به ایجاد رقابت سالم در عرصه حمل‌ونقل کالا، ۱۵ برنامه شاخص تعریف شد که درپی آن به موفقیت‌های یادشده دست یافتیم.

رئیس اداره حمل‌ونقل کالا اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان صدور و نظارت بر مجوزها و مدارک حمل‌ونقلی و شغلی رانندگان باهدف کمی ۱۸ هزار و ۵۰۰ راننده، نظارت بر صدور پروانه تأسیس و فعالیت شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل، بازدیدهای میدانی، کنترل اطلاعات شرکت‌ها، پیگیری سهمیه سوخت ناوگان، شناسایی و معرفی شرکت‌ها و رانندگان متخلف به کمیسیون‌ها و افتتاح و بهره‌برداری از مکان فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل خرم‌آباد و ازنا را از برنامه‌های اداره حمل‌ونقل کالا در راستای نیل به این اهداف در دوماهه پایانی سال ۹۹ برشمرد.

عبدی از تهیه بانک اطلاعاتی شرکت‌های حمل‌ونقل کالا خبر داد و تصریح کرد: بنا به تأکید رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و ضوابط موجود برای اولین بار در استان نسبت به تهیه بانک اطلاعاتی شرکت‌های حمل‌ونقل بر اساس ضوابط زمان تأسیس اقدام شد که درنتیجه آن ۷۱ شرکت برخوردار از ناوگان ملکی و مستحدثات، فاقد مشکل شناخته شدند، ۱۷ شرکت به دلیل عدم احراز شرایط غیرفعال، به ۳ شرکت مهلت داده شد تا پایان سال نواقص را برطرف کنند و ۳ شرکت نیز به دلیل نداشتن ضوابط و گذشت ۲ سال از عدم فعالیت آن‌ها تعطیل و پروانه آن‌ها ابطال شد.

وی با بیان اینکه لرستان از استان‌های شاخص در اجرا و همسان‌سازی نرخ حمل باربر اساس تن_کیلومتر است، خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای این طرح جزو معدود استان‌های موفق در پیاده‌سازی فرمول تن _ کیلومتر و همسان‌سازی و واقعی سازی نرخ بودیم و در هماهنگی با سازمان با برگزاری جلسات هم‌اندیشی منطقه‌ای با استان‌های هم‌جوار، نرخ این استان‌ها نیز واقعی سازی و یکسان‌سازی شد.

رئیس اداره حمل‌ونقل کالا اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از افزایش ۱۲ درصدی میزان جابجایی کالا در استان خبر داد و افزود: علیرغم شرایط اقتصادی کشور و شیوع کرونا و مشکلات ناشی از آن با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نه تنها رکود در حوزه کالا نداشتیم بلکه با تلاش‌های جهادی رانندگان زحمتکش و شرکت‌های حمل‌ونقل با جابجایی چهار میلیون و ۷۹۲ هزار و ۷۲۸ تن کالا در قالب ۳۵۳ هزار و ۹۹۹ فقره بارنامه در ۱۰ ماهه ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با چهار میلیون و ۲۸۳ هزار و ۱۹ تن کالا و صدور ۳۳۲ هزار و ۴۷۰ فقره بارنامه از نظر تناژ جابجا شده کالا ۱۲ درصد و به لحاظ صدور بارنامه ۶ درصد افزایش ثبت شد.

عبدی ادامه داد: در وصول عوارض چهار درصد سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز ۵۸ درصد افزایش داریم به‌طوری‌که این رقم از ۱۳۰ میلیارد و ۶۴۴ میلیون و ۵۴۶ هزار و ۲۱۸ ریال به ۲۰۷ میلیارد و ۵۹ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۵۷۱ ریال افزایش یافته است و درصدد افزایش بیشتر این رقم تا آخر سال هستیم.

وی اظهار کرد: همه این موفقیت‌ها با راهنمایی، مدیریت مبتنی بر برنامه و هدفمند و حمایت مدیرکل، معاون حمل‌ونقل و سایر معاونان و همراهی روسای ادارات ستادی و شهرستانی و تلاش جهادی کارکنان و فعالان حوزه حمل‌ونقل کالا حاصل شده است که جا دارد از زحماتشان قدردانی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha