• شنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99111812916
  • خبرنگار : 50191

سرمایه‌گذاری بیش از ١٠٠٠ میلیاردی در صنعت گوشت قرمز سیستان وبلوچستان

سرمایه‌گذاری بیش از ١٠٠٠ میلیاردی در صنعت گوشت قرمز سیستان وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان ارزش سرمایه‌گذاری انجام شده طی سالیان اخیر در زنجیره ارزش صنعت گوشت قرمز استان را بیش از ١٠٠٠ میلیارد تومان برشمرد و گفت: با اجرای طرح تامین وعرضه گوشت قرمز به میزان حداقل ۱۰۰ هزار تن علاوه بر توسعه صنایع جانبی و تنظیم بازار داخلی کشور برای بیش از ٢٢ هزار نفر فرصت شغلی جدید فراهم خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان جهاد کشاورزی استان، محمد علی نیکبخت افزود: استان به لحاظ دام و دامپروری شرایط ویژه ای دارد، استقبال بهره برداران در امر پرورش دام، فرصت های مرز آبی و خاکی و توسعه زیر ساخت‌ها، شرایط ویژه ای ایجاد نموده تا سیستان و بلوچستان بتواند با برنامه‌ریزی بخش اعظم کمبود گوشت قرمز مورد نیاز کشور را تأمین کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان بیان کرد: در حال حاضر حدود ١۶٨۵ واحد پرواربندی صنعتی و روستایی گوساله، ١٣واحد کارخانه خوراک دام، ۴٠ واحد بسته بندی گوشت، ١١ واحد کشتارگاه صنعتی دام، ٧۴ قرنطینه دامی در نقاط صفرمرزی و مرز مشترک با کشورهای همسایه از شاخص ترین زیرساخت های موجود تأمین وتولید گوشت قرمز در سیستان و بلوچستان می باشد.

وی تصریح کرد: با هماهنگی های انجام شده با مسئولان وزارت جهادکشاورزی، مسئولین مرتبط استانی، در یک برنامه ۵ ساله ١٠٠ هزار تن گوشت قرمز تأمین و تولید خواهد شد.

وی کارخانجات پوست، چرم، پودر خون واستخوان، صابون سازی را از دیگر صنایع جانبی معرفی کردکه با اجرای سند توسعه و تأمین و عرضه گوشت قرمز در سیستان و بلوچستان راه اندازی می‌گردند.

نیکبخت تاکید کرد: در شرایط بحرانی تحریم ظالمانه، تکیه بر ظرفیت های بالقوه بومی فرصت ممتازی است تا نیازهای اساسی را در داخل کشور تولید نماییم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha