• دوشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99112014882
  • خبرنگار : 50187

استاندار کرمان خواستار شد

مجوز پرواز بین المللی فرودگاه جیرفت صادر شود/ احداث خط آهن رفسنجان - کرمان

مجوز پرواز بین المللی فرودگاه جیرفت صادر شود/ احداث خط آهن رفسنجان - کرمان

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: فرودگاه جیرفت، فرودگاه مهمی است و حتما باید پروازهای بین المللی آن برقرار شود و محصولات کشاورزی از طریق فرودگاه صادر شوند و درخواست داریم این مجوز داده شود.

دکتر"علی زینی وند" صبح امروز ۲۰ بهمن ماه در مراسم افتتاح پروژه های توسعه فرودگاه کرمان با حضور وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: سالن قبلی در شان فرودگاه بین المللی کرمان نبود و ظرفیت ۴۰۰ هزار نفر در سال را داشت در حالی که عملکرد معمولی استان ۹۰۰ هزار نفر است.

وی افزود: امروز سالن فرودگاه با ۷۷۰۰ مترمربع زیربنا به بهره برداری می رسد که ظرفیت اسمی آن یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است و همچنین باند استاندارد فرودگاه نیز احداث شده که همه پروازهای دنیا می توانند در این باند فرود بیایند.

زینی وند با اشاره به لزوم توجه به فرودگاه های دیگر استان کرمان تصریح کرد: فرودگاه جیرفت فرودگاه مهمی است و حتما باید پروازهای بین المللی آن برقرار شود و محصولات کشاورزی از طریق فرودگاه صادر شوند و درخواست داریم این مجوز داده شود ضمن اینکه این فرودگاه دیوار حفاظتی ندارد.

وی با اشاره به اینکه دیوار حفاظتی فرودگاه بم باید تکمیل شود، بیان کرد: استان کرمان از استان های مهم در حوزه راه و شهرسازی است و بسیاری از شریان های اصلی کشور از این استان می گذرد و بزرگراه هایی تعریف شده که روند انجام کار کُند است از جمله محور بافت – کرمان، کرمان – راور – دیهوک، سیرجان به بندرعباس و راه استراتژیک جاسک – محمدآباد و ریگان.

استاندار کرمان بیان کرد: راه هرات – شهربابک مطالبه قدیمی مردم استان های کرمان و یزد است و محدودیت های ایجاد شده در این مسیر مشکلاتی برای مردم به وجود آورده است.

وی افزود: محور زرند – کوهبنان نیازمند توجه ویژه ای است و آزادراه های سیرجان بندرعباس و سیرجان به یزد تعریف شده و درخواست داریم برای احداث آن توجه ویژه ای بشود.

زینی وند تصریح کرد: ما محدودیت های مالی کشور را می دانیم بنابراین باید از ظرفیت های قانونی دیگر استفاده کرد و ما آمادگی کامل داریم و با همکاری نمایندگان مجلس باید از ظرفیت ماده ۵۶ برای پروژه هایی از جمله محور کرمان – راور – دیهوک استفاده شود.

استاندار کرمان با اشاره به پروژه های ریلی استان کرمان گفت: راه آهن بم به جیرفت کلنگ زنی شده اما اقدام موثری انجام نشده است و درخواست داریم توجه جدی به این پروژه بشود.

وی با اشاره به اینکه راه آهن فعلی از زرند تا بافق به شدت نیازمند بازسازی است، افزود: احداث خط آهن رفسنجان به کرمان مطالبه مردم است و استان کرمان در این موارد ظرفیت استفاده از قانون بودجه را دارد و پیمانکاران قدرتمندی در استان داریم و با عنایت وزیر راه و شهرسازی، می توان اقدامات خوبی در استان انجام داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha