• شنبه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99112517971
  • خبرنگار : 50084

رییس هیات فوتبال خراسان رضوی:

باید سازمان امور استان‌ها در فدراسیون فوتبال شکل بگیرد

باید سازمان امور استان‌ها در فدراسیون فوتبال شکل بگیرد

ایسنا/خراسان رضوی رییس هیات فوتبال خراسان رضوی گفت: سازمان امور استان‌ها باید در فدراسیون فوتبال شکل بگیرد، زیرا توجه به امور استان‌ها در حد یک کمیته در فدراسیون فوتبال کفایت نمی‌کند.

احسان اصولی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص کاندیداتوری برای حضور در هیات رییسه فدراسیون فوتبال اظهار کرد: می‌بایست برای هیات‌های فوتبال در استان‌ها سازمان مستقلی به نام "سازمان امور استان‌ها" داشته باشیم؛ توجه به امور استان‌ها در حد یک کمیته در فدراسیون فوتبال کفایت نمی‌کند و سازمانی می‌خواهیم که تمام اتفاقات مرتبط با استان‌ها از این مجرا دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در بحث داوری، باشگاه‌ها، آموزش، استعدادیابی، مالی و نظارتی و توسعه زیرساخت‌های اداری و مدیریتی، نیازهایی در استان‌ها مشاهده می‌شود که برطرف کردن آن‌ها باید در چارچوب سازمان امور استان‌ها شکل گیرد؛ سازمانی که بتواند تمام اجزای فدراسیون با هیات‌های استانی و همچنین امور باشگاه‌هایی که در استانها در سطوح مختلف لیگ های استانی و کشوری فعالیت دارند را هماهنگ کند.

اصولی افزود: در حال حاضر در فدراسیون فوتبال شاهد فعالیت کمیته‌ امور استان‌ها هستیم که کار آن فقط هماهنگ کردن و برگزاری مجامع استانی است. این کمیته فقط سطح ابتدایی از ماموریت‌های هیات‌ها در فدراسیون را انجام می‌دهد، در حالی که در سازمان امور استان‌ها می‌توانیم پله‌های ترقی هر استان را در قالب ایجاد لیگ‌های مختلف در سطح شهرستان‌ها و استان‌ها و سهم‌بخشی به هر استان بر اساس ظرفیت‌هایش برنامه‌ریزی کنیم.

رییس هیات فوتبال خراسان رضوی در توضیح بیشتر پیشنهاد خود گفت: این سازمان مجموعه‌ای از مسائل و موضوعات مختلف استان‌ها چه در هیأت ها و چه در باشگاه‌ها را به صورت متمرکز دنبال می‌کند و از این ظرفیت استفاده می‌شود تا نهاد فوتبال در استان‌ها ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: هیات‌های فوتبال در استان‌ها به مثابه فدراسیون محلی تلقی می‌شوند و هر هیات بایستی در اداره فدراسیون و مشارکت در کارها و فعالیت‌های فدراسیون در پر کردن ظرفیت‌های فوتبال ملی نقش بزرگ‌تری داشته باشد. سازمان امور استان‌ها می‌تواند در قالب هماهنگ کننده، ریل‌گذاری دقیقی میان هیات‌های استانی و باشگاههای استانها در تمام سطوح از یک طرف با فدراسیون فوتبال داشته باشد  تا به این ترتیب امکانات سطوح ملی را به شکلی متعادل به سمت همه استانها  روانه کند.  بدین ترتیب هم هیأت های استانی و هم باشگاه‌های استانی از فرصت‌های محیا شده توسط این سازمان می‌توانند منتفع شوند 

اصولی بر توجه به استان‌های محروم و کم‌برخوردار تاکید کرد و افزود: برای استان‌های کم‌برخوردار باید ردیف بودجه‌ای جداگانه در نظر بگیریم و عقب‌افتادگی آنان را با یک تبعیض مثبت جبران کنیم.  

وی ادامه داد: باید به دنبال تعامل و ایجاد ارتباطات با دستگاه‌های حاکمیتی باشیم و این موضوع را تببین کنیم که هر چقدر در فوتبال سرمایه‌گذاری کنیم، از سوی مقابل هزینه‌کرد در آسیب‌های اجتماعی رو به کاهش خواهد بود. باید پیگیری کنیم که از محل اعتبارات دولت برای کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی ردیفی را به این موضوع اختصاص دهیم و از طریق سازمان امور استان‌ها این میزان را در استان‌ها تزریق کرد و هیات‌های استانی را به جایی رساند که بتوانند عقب‌افتادگی‌های خود را جبران کنند.

کاندیدای هیات رییسه فدراسیون فوتبال افزود: مهم‌ترین نکته این است که بایستی ساختار هیات‌های فوتبال در سراسر کشور را به لحاظ ساختاری تقویت کنیم و زمینه‌ای فراهم کنیم تا فوتبال استان‌ها به عنوان زمینه کشف و رشد استعدادها و انتقال آنان به سطوح ملی فعال‌تر شود.

اصولی با بیان اینکه هر چقدر نهاد هیات‌های فوتبال در استان‌ها نظام توسعه یافته‌ای داشته باشد و به آن توجه ویژه‌ای صورت گیرد، می‌توانیم در ویترین فوتبال ایران ارائه بهتری داشته باشیم، افزود: به هر میزان در حوزه استان‌ها نظام آموزشی و کشف مستعدین و توسعه زیرساخت‌ها و ارتقای سیستم‌های آموزشی و مدیریتی مورد توجه قرار گیرد، می‌توانیم شاهد تاثیرات آن در فوتبال ملی باشیم؛ لذا اگر فوتبال ملی را به عنوان ویترین در نظر بگیریم، پایه شکل دهنده این قله، هیات‌های استانی خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha