• یکشنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 99112619040
  • خبرنگار : 71647

علی عسکری به قم سفر کرد/۳۰۰۰ صداوسیمایی کرونا گرفتند

علی عسکری به قم سفر کرد/۳۰۰۰ صداوسیمایی کرونا گرفتند
عکس آرشیوی است

عبدالعلی علی عسکری، رییس سازمان صداوسیما صبح امروز برای دیدار با مراجع عظام تقلید و علمای قم به این شهر سفر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی صداوسیما، رئیس جامعه مدرسین در دیدار با رییس صداوسیما تصریح کرد: رسانه ملی در خط مقدم ایجاد آرامش و فضای مناسب برای افکار عمومی در شرایط دشوار کنونی قرار دارد.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار کرد: در شرایطی که جامعه با دشواری‌های ناشی از کرونا و همچنین مسائل معیشتی مواجه است، رسانه ملی نقش کلیدی را در ایجاد آرامش و امیدواری به آینده ایفا کرده است و به مردم کمک می‌کند تا با صبوری این شرایط را سپری کنند.

وی همچنین گفت: رسانه ملی به مثابه دانشگاه عمومی نقش بسزایی در توسعه فرهنگی و تحولات جامعه ایفا کرده است. به عنوان نمونه در شرایط کرونا شاهد بسیج همه بخش‌های این سازمان در ارائه آموزش ها به جامعه و در همین حال، به دوش کشیدن بار سنگین آموزش دانش‌آموزان هستیم.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین با قدردانی از عملکرد صداوسیما در ایام کرونا و گرامیداشت یاد بیش از ۴۰ تن از همکاران صداوسیما که بر اثر ابتلا به کرونا شهید راه خدمت شده اند، تصریح کرد: بیش از سه هزار نفر از کارکنان رسانه ملی به این ویروس منحوس مبتلا شده‌اند که نشان می دهد رسانه ملی برای کار در میدان است.

در ادامه این ملاقات، آیت الله حسینی بوشهری ملاحظاتی را در خصوص تولید فیلم و سریال در رسانه ملی، چهره سازی، توجه هرچه بیشتر به مسائل دینی و شرعی در تراز انقلاب، پخش سخنرانی‌ها و مداحی‌های دقیق و صحیح از آنتن، ارزیابی مستمر از عملکرد رسانه ملی، مطالبه گری در قامت نماینده مردم و نقش آفرینی برای ایجاد اتحاد در قوای سه گانه مطرح کرد.

علی عسکری نیز در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره علمای برجسته جامعه مدرسین به ویژه آیت‌الله یزدی، از این علما به عنوان شیرانی که در میدان، از حریم اسلام و نظام دفاع کرده‌اند یاد کرد و افزود: رسانه ملی امروز در جنگ نرم بی امان رسانه‌ای لحظه‌ای از میدان فاصله نمی‌گیرد و در تلاش دائمی‌برای مقابله با هجمه دشمن است.
وی با تشریح عملکرد رسانه ملی در این نبرد بی امان تاکید کرد: در حال حاضر ۲۸۰ شبکه ماهواره‌ای به پخش برنامه برای ایران مشغول هستند که همه آنها را مرتب رصد می‌کنیم و برای مقابله با آنها برنامه داریم.

رئیس صداوسیما با تاکید بر اینکه این رسانه برای مقابله با یأس‌پراکنی و ایجاد ناامیدی توسط رسانه‌های بیگانه برنامه ریزی‌های دقیق و گسترده ای دارد، تصریح کرد: برای نمونه در ایام کرونا یکی از محورهای اصلی رسانه ملی تبیین تولید و پیشرفت اقتصادی در کشور بود.
وی افزود: به نمایش گذاشتن دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و به تصویر درآوردن رونق و جهش تولید، پادزهر رسانه ملی در برابر تلاش رسانه‌های بیگانه برای ایجاد ناامیدی در جامعه بود.

علی عسکری با تاکید بر اینکه راهبرد دشمنان از بین بردن مرجعیت رسانه ملی در افکار عمومی‌ بود، تصریح کرد: اما رسانه ملی توانسته مقابل این طراحی ایستادگی و همچنان تراز خود را در سطح انقلاب اسلامی حفظ کند.

رئیس صداوسیما همچنین بر آمادگی صدا و سیما برای ارائه هرگونه کمک رسانه ای به جامعه مدرسین تاکید و تصریح کرد: دشمن امروز از هیچ اقدامی‌ برای تخریب اسلام و نظام فروگذار نمی‌کند برای همین ما باید با تمام توان در مقابل آنها بایستیم.

*** سریال حضرت معصومه (س) در دست تکمیل

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: در عصر ما رسانه ملی مهمترین مرکز نشر و تبلیغ اسلام ناب محمدی است.

آیت الله سعیدی در دیدار علی عسکری، رییس صداوسیما در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به جایگاه ویژه این بانوی مطهره، تصریح کرد: این بانوی شاخص جایگاهی دارد که با معرفی آن می توان به تبیین جایگاه زن در اسلام پرداخت و رسانه ملی به طور خاص از ظرفیت بسیار بالایی برای این کار برخوردار است.

وی با اشاره به تدارک صداوسیما برای ساخت مجموعه تلویزیونی درباره حضرت معصومه (س) خواستار دقت مضاعف و تلاش شایسته سازمان صداوسیما برای به سرانجام رساندن این سریال شد.

علی عسکری هم در این ملاقات با اشاره به برنامه‌های خوبی که در ایام محرم و صفر از این حرم مطهر روی آنتن صداوسیما رفت، ضمن قدردانی از همکاری و پشتیبانی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، خواستار حمایت آستان مقدس حضرت معصومه (س) از سریال این بانوی مکرم اهل بیت (ع) شد.

علی عسکری با ارائه گزارشی درباره وضعیت تولید این سریال، با بیان اینکه کار نگارش فیلم‌نامه در حال تکمیل است، گفت: این سریال را در سطح سریال های الف فاخر ویژه در نظر گرفته ایم.

وی با اشاره به عملکرد صداوسیما در مقاطع حساس، بر عزم رسانه برای تبیین و پیگیری اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تاکید کرد.

***

آیت الله علوی گرگانی امروز در دیدار رئیس با صداوسیما گفت: رسانه ملی بهترین مرکز تبلیغ اسلام ناب محمدی است.

آیت الله علوی گرگانی در این دیدار که پیش از ظهر امروز انجام گرفت، با گرامیداشت یاد بیش از ۴۰ شهید راه خدمت رسانه ملی بر اثر کرونا، تاکید کرد: امروز با صداوسیما می توان پیام اسلام ناب محمدی را به دنیا رساند.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) در این زمینه که صداوسیما دانشگاه عمومی است، ادامه داد: سریال های فاخری همچون امام علی (ع)، یوسف پیامبر(ع) و … نقش مهمی در ترویج موضوعات دینی و مذهبی ایفا می‌کنند.

آیت الله علوی گرگانی با تاکید بر اثربخشی رسانه ملی بر فرهنگ عمومی خواستار آن شد تا بیش از پیش به موضوعاتی همچون حجاب، عفاف و آگاهی بخشی به جامعه درباره آیات و روایات پرداخته شود.

وی خواستار تقویت هرچه بیشتر رسانه ملی در برابر هجمه رسانه‌های بیگانه شد و با تاکید بر اینکه این رسانه با مجهز بودن به سلاح ایمان امکان غلبه بر همه رسانه‌های جهانی را دارد، گفت: امیدوارم هرچه بیشتر خبرهای توفیق این رسانه را دریافت کنم.

علی عسکری، رئیس صداوسیما هم در این ملاقات با ارائه گزارشی درباره عملکرد و راهبردهای رسانه ملی تصریح کرد: با وجود غیرقابل مقایسه بودن بودجه صداوسیما در برابر آنچه دشمنان برای تجهیز بیش از ۲۸۰ شبکه ماهواره‌ای و فضای مجازی هزینه کرده‌اند، به لطف الهی و غیرت کارکنان رسانه ملی، این سازمان نقش کلیدی خود را در همه مقاطع حساس ایفا و فتنه‌های دشمنان را خنثی کرده است.

رئیس صداوسیما با اشاره به اقدامات فرهنگ ساز صدا و سیما برای مقابله با کرونا بر برنامه‌ریزی دقیق و گسترده سازمان برای آموزش و در همین حال جذب و حفظ مخاطبان تاکید و تصریح کرد: جدول پخش برنامه‌ها را به گونه ای چیدیم که در ایام کرونا بتوانیم مردم را پای آنتن نگه داریم. برای این کار حتی ذخایر راهبردی خود را هم روانه آنتن کردیم زیرا معتقدیم باید تولیدات تازه و فراوان در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

علی عسکری همچنین با اشاره به تولیدات برای آموزش دانش آموزان و همچنین تهیه و پخش برنامه‌های مناسبتی به ویژه در محرم و صفر امسال تصریح کرد: ما در همه مقاطع تلاش کردیم نیاز مخاطبان را برآورده کنیم و روحیه امید را در مردم زنده نگه داریم و تقویت کنیم.

*** صداوسیما مقابل افراط و تفریط ها در حوزه کرونا بایستد

آیت الله مکارم شیرازی با استقبال از ایده رئیس صداوسیما برای تولید آثاری در حوزه قیامت گفت: از اینکه تلاش دارید باور کردن قیامت را در افکار عمومی ترویج دهید خوشحال شدم.

آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار علی عسکری، رئیس رسانه ملی وظیفه صدا و سیما را علاوه بر جذب مخاطب، ارائه آموزش ها، تربیت، پرورش و هدایت مردم دانست.
وی با تاکید بر ضرورت نظارت‌ها بر برنامه سازی و الگوسازی در رسانه ملی، تذکر و پیشنهادهایی را در حوزه آموزش به کودکان و نوجوانان و برنامه‌های کودک و نوجوانان ارائه داد.
آیت الله مکارم شیرازی در همین حال با اشاره به نقش موثر رسانه ملی در آموزش ها و آگاهی رسانی درباره مقابله با کرونا خواستار آن شد که رسانه ملی با روشنگری و ارائه اطلاعات دقیق، مقابل افراط و تفریط ها در این حوزه بایستد.


وی همچنین این نقد را به صدا و سیما وارد دانست که بودجه این سازمان به دولت وابسته است و تصریح کرد این وابستگی بودجه ای نباید موجب آن شود که رسانه ملی در نقد عملکردها کوتاهی یا چشم‌پوشی کند.

آیت الله مکارم شیرازی به کاهش انتقادات از مسئولان در بخش خبری بیست و سی اشاره و تصریح کرد: احساس می‌کنم بیست و سی، بیست و سی سابق نیست و آن هم احتمالا به خاطر عکس العمل ها و فشارهای دولت است که نباید باشد چون مردم حق دارند واقعیات و انتقادات به حق از مسئولان را در رسانه ملی ببینند و بشنوند.
آیت‌الله مکارم شیرازی با قدردانی از برنامه‌های خوب صداوسیما تصریح کرد: امیدوارم در سایه لطف الهی توفیق این سازمان روز به روز بیشتر شود.
دکتر علی عسکری، رئیس رسانه ملی در این ملاقات با ارائه گزارشی از عملکرد صدا و سیما به مقایسه بودجه این سازمان با رقبای جهانی خود پرداخت و گفت: رسانه ملی با وجود همه محدودیت‌های بودجه‌ای از نظر فنی خود را در سطح جهانی مجهز نگاه داشته است و کارکنان این رسانه با غیرت تلاش دارند در میدان جنگ نرم مردانه ایستادگی کنند.
وی با تشریح ایده خود برای ساخت آثاری در حوزه قیامت تصریح کرد: اگر بتوانیم قیامت را به خوبی به مردم بشناسانیم مهم ترین مانع را در برابر شیاطین ایجاد خواهیم کرد و نور معنویت بیشتر و بیشتر متبلور خواهد شد.

رئیس صداوسیما همچنین با ارائه گزارشی در خصوص تولید مجموعه تلویزیونی حضرت معصومه (س) تاکید کرد: این اثر از محصولات الف فاخر ویژه سازمان خواهد بود و امیدواریم با کیفیت بسیار خوب به آنتن برسد.

***

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: رسانه ملی با وجود محاصره بودن، در پیشبرد گفتمان انقلاب اسلامی نقش موثری دارد.

آیت الله اعرافی عصر امروز در دیدار با رئیس صداوسیما با قدردانی از عملکرد صداوسیما، بر ضرورت تقویت عملکرد برون‌مرزی این رسانه برای تببین و ترویج اسلام ناب محمدی تاکید کرد.


وی با تشریح دوره‌های تاریخی ظهور، خیزش و ایفای نقش انقلابی علمای قم در یکصد سال اخیر، بر آمادگی حوزه‌های علمیه برای همکاری با رسانه ملی برای هر چه غنی‌تر شدن محتوای تولیدات رادیویی و تلویزیونی تاکید کرد.

علی عسکری هم در این دیدار تصریح کرد: صداوسیما با وجود جنگ روانی و رسانه‌ای دشمن، با تمام وجود کنار مردم ایستاده و در مسیر پیشرفت ایران اسلامی حرکت می‌کند.

او بر آمادگی صداوسیما برای شناساندن چهره‌ها و اندیشمندان حوزوی تاکید و تصریح کرد: مشتاق دریافت دیدگاه‌ها و پیشنهادهای حوزه‌های علمیه برای تولید آثار قرآنی، به ویژه مفاهیم و قصص قرآنی هستیم.

در پایان این دیدار برنامه‌هایی در جهت هم افزایی همکاری‌های حوزه علمیه با رسانه ملی تنظیم و مقرر شد مدیران دو مجموعه آن را اجرایی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۶ ۱۴:۰۹

جناب آقای علی عسگری در سازمانی که کلیه بخش های اسلامی سازمان کوچک سازی شدند چگونه می خواهید رسانه ای در تراز اسلام داشته باشید. برای نمونه در بازدید امروز شما جا داشت حداقل مدیرکل پژوهش های اسلامی سازمان به عنوان پل ارتباطی بین حوزه و رسانه حضور داشته باشند.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۸ ۲۱:۰۲

باسلام اولا به جناب علی عسکری باید گفت بار سنگین آموزش دانش آموزان بردوش معلمان آن هم در شبکه شاد است نه صداوسیما دوم این که درصدبسیارکمی ازدانش آموزان به آموزش های تلویزیونی توجه دارند سوم این که اغلب مواردمیبینیم در صداوسیما پروتکل ها و ماسک زدن رعایت نمیشود