• سه‌شنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 99112820582
  • خبرنگار : 50225

رئیس علوم پزشکی بهبهان با اشاره به شرایط این شهر تشریح کرد

وضعیت یک شهر زرد در محاصره قرمزها و نارنجی‌ها

وضعیت یک شهر زرد در محاصره قرمزها و نارنجی‌ها
عکس از آرشیو

ایسنا/خوزستان رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان با اشاره به تداوم وضعیت زرد در این منطقه گفت: با وجود اتخاذ همه تدابیر، به دلیل اینکه شهرهای همجوار در وضعیت قرمز و نارنجی قرار گرفته‌اند انتظار می‌رود در روزها یا هفته‌های آینده وضعیت رنگ‌بندی بهبهان نیز تغییر کند.

دکتر قدرت‌اله شاکری‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت شیوع کروناویروس در بهبهان، اظهار کرد:  اتخاذ تدابیر سختگیرانه در یک ماه اخیر و افزایش بیماریابی در قالب طرح شهید سلیمانی موجب شده که بهبهان در وضعیت زرد قرار داشته باشد.

وی افزود: البته تعداد موارد بستری در بهبهان رو به افزایش است به گونه‌ای که موارد بستری در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن، ۳۴ درصد افزایش یافت.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان گفت: با وجود اتخاذ همه تدابیر، به دلیل اینکه شهرهای همجوار در وضعیت قرمز و نارنجی قرار گرفته‌اند انتظار می‌رود در روزها یا هفته‌های آینده وضعیت رنگ‌بندی بهبهان نیز تغییر کند.

شاکری‌نژاد افزود: به منظور حفظ وضعیت پایدار کرونا در شهرستان بهبهان، یک سری محدودیت‌ها از جمله پایان فعالیت اصناف در ساعت ۲۱ اعمال شده است. با توجه به اینکه مواردی از ابتلای دانش‌آموزان و معلمان به کرونا نیز داشتیم، فعالیت مدارس به صورت حضوری را لغو کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در خصوص فعالیت باغ‌ویلاها و برگزاری مراسم در این اماکن نگران بودیم که با ورود دادستان، از مالکان باغ‌ویلاها تعهد گرفته شده که باغ‌های خود را برای برگزاری عروسی اجاره ندهند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان گفت: جهش ویروسی محرز شده و ویروس جهش‌یافته انگلیسی وارد کشور شده و در خوزستان نیز موردی از این نوع ویروس گزارش شده است بنابراین به نظر می‌رسد چرخش ویروس انگلیسی در خوزستان رخ داده است اما تاکنون در بهبهان موردی از ابتلا به ویروس انگلیسی مشاهده نشده است.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه شهرستان بهبهان در وضعیت زرد قرار دارد اما این وضعیت بسیار شکننده است و باید مردم به رنگ‌بندی توجه نکنند و همچنان پروتکل‌های بهداشتی را با دقت در دستور کار خود قرار دهند و در مراسم و تجمعات حضور پیدا نکنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha