• چهارشنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99112922074
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مشاور رهبر معظم انقلاب:

راهی جز پیمودن مسیر علم و فناوری برای حل مشکلات نداریم

راهی جز پیمودن مسیر علم و فناوری برای حل مشکلات نداریم

ایسنا/آذربایجان شرقی مشاور رهبر معظم انقلاب در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: جز پیمودن مسیر علم و فناوری راهکار دیگری برای حل مشکلاتمان نداریم.

سردار حسین دهقان، مشاور رهبر معظم انقلاب در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح  روز چهارشنبه 29 بهمن ماه با حضور در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۲۹ بهمن ۵۶، اظهار کرد: مردم تبریز در چنین روزی با گرامیداشت چهلم شهدای قم، پای کارآمده و بنیانگذار نهضت چهلم‌ها شدند.

وی با بیان اینکه پس از خیزش مردم تبریز در ۲۹ بهمن، نهضت چهلم‌ها در کشور منجر به پیروزی ملت در بهمن ماه ۵۷ شد، گفت: مردم آذربایجان، سابقه طولانی و تاریخی در دوره‌های مختلف دارند.

سردار دهقان، با اشاره به سابقه جهاد دانشگاهی و فعالیت‌های انجام شده در حوزه رویان، اقدامات این نهاد انقلابی در این حوزه را خوب ارزیابی کرد و گفت: این نهاد انقلابی گام‌های خوبی برداشته، به گونه‌ای که در حوزه رویان، در دنیا به مرجعیت علمی رسیده‌است.

مشاور فرمانده معظم کل قوا، با بیان اینکه در گذشته بسیاری از جانبازان با مشکلات بینایی و یا قطع نخاع را برای تکمیل روند درمان به کشورهای خارجی اعزام می‌کردیم که هزینه‌های زیادی هم در پی داشت، افزود: با تلاقی دادن بدنه علمی و نخبگی به فناوری و تولید محصول، مشکلاتمان حل خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای اروپایی درگیر در جنگ جهانی دوم به دنبال جنگ، صنعت عظیمی را به راه انداختند و امیدواریم در آینده بتوانیم به جایگاهی دست پیدا کنیم که با خلق و عبور از مرزهای دانش، ثروت و سرزندگی را برای ملت ایران ایجاد کنیم تا بتوانند با امید به آینده، زندگی کنند.


مشاور رهبر معظم انقلاب در بخش پایانی سخنانش با تاکید بر ضرورت بهره‌مندی از حمایت خیریه‌ها برای حل مشکلات ناباروری زوجین، خاطرنشان کرد: این کار به خصوص در تبریز شدنی است.

دکتر جعفر محسنی، رییس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی نیز دراین مراسم با تاکید بر ضرورت تشکیل صندوق حمایت از زوجین نابارور برای فرزندار شدن، گفت: جهاددانشگاهی طرحی را تحت عنوان ایجاد صندوق حمایت از زوجین نابارور به مجلس ارایه کرده و امیدواریم با اجرای این طرح، هزینه‌های درمان ناباروری، کاهش پیدا کرده و خدمات ارایه شده به آنان تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: بر اساس آمار رسمی، ۲۵ درصد از زوجین مشکل ناباروری دارند که این آمار قابل توجه است، درحالی که استفاده از روش‌های کمک باروری، می‌تواند به باروری این زوجین کمک کند.


گفتنی است، در پایان این مراسم از تلاش‌های تعدادی از کادر درمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی با اهداء لوح، تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha