• چهارشنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۶:۳۶
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99112922137
  • منبع : نمایندگی قزوین

فعالیت مراکز غیرقانونی سقط جنین قزوین در غفلت دستگاه‌های متولی

فعالیت مراکز غیرقانونی سقط جنین قزوین در غفلت دستگاه‌های متولی

ایسنا/قزوین سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: با توجه به عدم نظارت کافی از سوی دستگاه‌های متولی، مراکز غیرقانونی سقط جنین بدون هیچ‌گونه محدودیتی اقدام به سقط جنین حتی بدون محدودیت در سن جنین می‌کنند به‌نحوی‌که حتی در فضای مجازی نیز به‌راحتی در دسترس بوده و فعالیت دارند.

علی فولیان در رابطه با سقط جنین گفت: یکی از آسیب‌های اجتماعی مهم در جوامع امروزی سقط جنین است که می‌توان گفت این پدیده نشئت‌گرفته از عواملی همچون عدم تنظیم خانواده، مخفی کردن روابط غیراخلاقی و غیرشرعی، گریز از بارداری ناخواسته، ازدواج سفید و مواردی ازاین‌دست است.

بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، وی در تشریح سهولت انجام این اقدام غیراخلاقی و غیرانسانی، گفت: با توجه به عدم نظارت کافی از سوی دستگاه‌های متولی، این مراکز غیرقانونی بدون هیچ‌گونه محدودیتی اقدام به سقط جنین حتی بدون محدودیت در سن جنین می‌کنند به‌نحوی‌که حتی در فضای مجازی نیز به‌راحتی در دسترس بوده و فعالیت دارند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین، اطلاع رسانی به زنان درخصوص روش‌های پیشگیری از بارداری و آگاهی از عواقب سقط‌های غیرقانونی جنین را یکی از وظایف مراکز بهداشت دانست و افزود: سازمان‌های متولی از جمله دانشگاه علوم پزشکی موظف شده‌اند به‌صورت منظم و از پیش تعیین نشده و با تشکیل تیم‌های نظارت نامحسوس داروخانه‌ها و مطب‌های خصوصی که ممکن است اقدام به این عمل غیرقانونی نمایند را مورد بازرسی قرار دهند.

این مقام قضائی در پایان از شهروندان درخواست کرد جهت ارسال گزارش خود مبنی بر فعالیت مراکز غیرقانونی انجام سقط جنین از طریق سامانه جامع ارتباط مردمی (سجام) به آدرس sajam.scpd.ir اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha