• دوشنبه / ۴ اسفند ۱۳۹۹ / ۲۲:۳۷
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99120403050
  • خبرنگار : 30450

معاون فنی و عملیاتی سازمان اورژانس کشور عنوان کرد

عملکرد موثر و ارزشمند اورژانس، بهداشت و درمان در شهر زلزله زده سی سخت

عملکرد موثر و ارزشمند اورژانس، بهداشت و درمان در شهر زلزله زده سی سخت

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون فنی و عملیاتی سازمان اورژانس کشور در ادامه گفت: طی بازدیدی که از شهر سی‌سخت داشتیم و ارزیابی هایی که صورت گرفت عملکرد اورژانس، بهداشت و درمان در این شهر بسیار ارزشمند، موثر و خوب بود.

"دکتر حسن نوری" ضمن قدردانی از عملکرد حوزه بهداشت و دران در زلزله سیسخت، افزود: طی بازدیدی که شب گذشته به صورت سرزده از مردم زلزله زده شهر سی سخت داشتیم مردم از نحوه خدمات رسانی حوزه بهداشت و درمان بسیار راضی بودند و اصلاً انتقاد و اعتراضی نسبت به عملکرد واحدهای بهداشتی درمانی نداشتند و مشخص شد که واحد عملیاتی این استان کاملاً آماده ارائه خدمت هستند و این نشان از مدیریت بسیار خوب دکتر یزدان پناه و عملکرد سایر همکاران زیر مجموعه دارد.
وی با بیان اینکه برای وزارت بهداشت بحث کووید ۱۹ در بین زلزله زدگان بسیار نگران کننده بود، تصریح کرد: این مسئله بسیار نگران کننده است از آن جهت که سطح ایمنی منطقه بالا نیست و احتمال درگیری مردم با بیماری بسیار زیاد است مخصوصاً که کمک‌های مردمی از سایر استان‌ها به شهر سی‌سخت وارد شده و این مخاطره ای است که باید به جد مراقب آن بود.
معاون فنی و عملیاتی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه پس از زلزله بیماری های ناشی از آب نیز شیوع می یابد، اظهار کرد: با مدیریت خوبی که امروز شاهد بودیم احتمال ابتلای مردم شهر سی سخت به این بیماری ها بسیار پایین است و نکات مثبت بسیار زیادی را شاهد بوده‌ایم.
نوری ادامه داد: در این بازدید شاهد حضور همه متخصصین در رشته های مختلف بودیم که درمانگاه سی سخت در آن ساعت اگرچه بیمار نداشت اما متخصصین در دسترس بودند و این نشان از دلسوزی در ارائه خدمات درمانی دارد.
معاون فنی و عملیاتی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه برنامه ۷۲۴ اورژانس به خوبی اجرا شده است، بیان کرد: خوشبختانه خیلی از پایگاه‌های اورژانس کهگیلویه و بویراحمد به سیستم اتوماسیون ۱۱۵ مجهز هستند که این برنامه بسیار موثر است و این برنامه منجر می شود تا تمام عملیات ها زیر نظر بوده و ما پیشنهاد می‌کنیم با تلفن‌های همراه و نیز سیستم های رایانه ای خود این سیستم اتوماسیون را راه اندازی نمایید و خدمات را به ریز مدیریت کنید.
نوری تصریح کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته مجوز برنامه لوکیشن را کسب نمودیم که در منطقه شما بسیار ارزشمند خواهد بود، در برخی مواقع آدرس یابی برای آمبولانس بسیار سخت است اما انشاءالله با راه اندازی و اجرای این برنامه امکان مکان یابی از طریق تلفن ثابت و تلفن همراه صورت می پذیرد و زمان عملیات های اورژانس را نیز کاهش می دهد.
وی با اشاره به اهمیت آموزش تکنسین‌های اورژانس اظهار کرد: هم اکنون ۴۷ پروتکل اورژانس آماده ابلاغ است که در صحنه عملیات بسیار مورد نیاز تکنسین ها می باشد، این آموزش‌ها باید به پرسنل داده شده و تقریباً نیازهای مربوط به دانش تکنسین ها را در خصوص آموزش تروما، مدیریت بیمار و آموزش احیای پایه برطرف می‌کند، این اقدام می تواند بسیار اثربخش باشد.
معاون فنی و عملیاتی سازمان اورژانس کشور تاکید کرد: ساخت ساختمان ستاد عملیات اورژانس نیز باید در اولویت کار قرار بگیرد که در وزارت بهداشت نیز حمایت مالی خود را خواهیم داشت.
نوری با اشاره به ساماندهی اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: متاسفانه بالگردهای ما در سازمان اورژانس کشور بسیار محدود هستند اما اورژانس هوایی یاسوج یکی از اورژانس‌های هوایی ارزشمند بوده و نیز آبروی وزارت بهداشت است، خدمات و عملکرد آن نیز حتی مورد تشویق شبکه های بیگانه نیز قرار گرفته است که این یک استثنا است.
"جلال پوران فرد" معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همچنین تصریح کرد: گاها بالگردهای اورژانس در استان ما به دلیل شرایط جغرافیایی بسیار اثر بخش تر از آمبولانس ها عمل کرده و ضمن ارائه خمات مطلوب به بیماران، سرعت خدمت رسانی به کمترین زمان خود رسیده است.
وی اظهار کرد: خواهش ما از مسئولان سازمان اورژانس کشور همکاری در راستای رفع مشکلات اورژانس هوایی شهرستان های گچساران و کهگیلویه است زیرا این دو شهرستان به دلیل مجاورت با مناطق مختلف شرایط ویژه ای دارند و چنانچه مقرر شد خدمتی در این شهرستان صورت پذیرد و یا بالگردی اختصاص یابد باید بالگرد خاصیت فرود در مناطق مختلف و صعب العبور را داشته باشد.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد: در گذشته بالگرد اورژانس گچساران دارای آشیانه مخصوص و پوشش دهی جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار نفر بود که قابلیت فرود و کارایی بالایی نیز داشت.
به گزارش ایسنا، پوران فرد با اشاره به آمادگی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برای ساماندهی تعمیرگاه اورژانس، خاطرنشان کرد: در صورت تامین اعتبار از سوی سازمان اورژانس کشور، این دانشگاه آمادگی کامل جهت ساماندهی و راه اندازی قسمت تعمیرات نقلیه اورژانس را دارد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha