• سه‌شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99121208945
  • خبرنگار : 50176

معاون استاندار:

لرستان پذیرای هیچ مهمانی نوروزی نخواهد بود

لرستان پذیرای هیچ مهمانی نوروزی نخواهد بود

ایسنا/لرستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: استان پذیرای هیچ مهمانی نوروزی نخواهد بود.

محمود ثمینی در جلسه شورای اطلاع‌رسانی لرستان که امروز دوازدهم اسفندماه با توجه به وضعیت بیماری کرونا و سرعت انتشار ویروس برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شرایط شکننده کرونا، لرستان پذیرای هیچ مهمانی نخواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی، تصریح کرد: در ایام خدمت دولت یازدهم و دوازدهم، فعالیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف ازجمله اقتصادی و عمرانی، بهداشت و درمان و... شکل گرفته و لازم است اطلاع‌رسانی در این زمینه انجام پذیرد.

معاون استاندار لرستان با اشاره به تحریم‌های ظالمانه استکبار و فضاسازی‌هایی که علیه دولت و اقدامات آن شکل گرفته، خاطرنشان کرد: ممکن است در این زمینه ضعف‌هایی هم وجود داشته باشد که باید به‌صورت شفاف اطلاع‌رسانی شده و مردم را دلگرم کنیم.

ثمینی اضافه کرد: با تضعیف قوای نظام چیزی عاید مملکت نخواهد شد مگر سوءاستفاده دشمنان و یاس و نا امیدی مردم.

وی بیان کرد: اقدامات قوه مجریه در کنار سایر قوا، اقدامات دولت و نظام است و باید این‌ها را در همه دستگاه‌های اجرایی اطلاع‌رسانی و تبیین کنیم.

معاون استاندار لرستان با تقدیر از اقدامات جهاد کشاورزی، صمت و تعزیرات در کنترل بازار که باعث ایجاد آرامش نسبی شده است، ادامه داد: در این زمینه اگر چه نقایصی وجود دارد اما زحمات قابل‌تقدیر است.

ثمینی اظهار کرد: مردم نگران تأمین کالاهای اساسی نباشند و دولت یارانه کالاهای اساسی را در سال آینده قطع و یا گران نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: در ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ چهار انتخابات در کشور به وقوع خواهد پیوست که در لرستان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری با کمک مردم و دستگاه‌های اجرایی انجام خواهد گرفت.

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: به دلیل مشخص بودن نمایندگان لرستان، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس و خبرگان رهبری در استان برگزار نخواهد شد.

ثمینی اضافه کرد: روند انتخابات از ۱۸ اسفندماه با دستور وزیر کشور آغاز شده و متناسب با آن با تشکیل هیات اجرایی انتخابات شوراهای شهری در شهرستان‌های استان و معرفی معتمدین به هیات‌های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی توسط فرمانداران فعالیت آن آغاز خواهد شد. وی افزود از ۲۰ اسفند ماه در شهرها فرآیند ثبت‌نام داوطلبین به مدت یک هفته آغاز می‌شود و پس از آن در ۱۶ فروردین ثبت‌نام از داوطلبین انتخابات شورای اسلامی روستاها به مدت یک هفته شروع خواهد شد.

وی بیان کرد: در خصوص شرط دریافت عدم سوءپیشینه، این مدرک برای داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهر ضروری است اما در مورد شورای اسلامی روستا جز ضروریات نیست مگر با تشخیص هیات اجرایی.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در خصوص انتخابات ریاست جمهوری، افزود: شروع ثبت‌نام داوطلبین در سطح ملی از ۲۱ اردیبهشت‌ماه به مدت ۵ روز انجام خواهد شد.

ثمینی با اشاره به بیماری کرونا، ادامه داد: با توجه به‌سرعت و قدرت انتشار ویروس جهش یافته انگلیسی موضوع بسیار جدی دنبال می‌شود و اقداماتی از جمله کنترل ورودی‌های استان از سمت خوزستان صورت گرفته و با توجه به قرمز شدن وضعیت کرونایی ۱۱ شهرستان خوزستان از ورود وسایل نقلیه شخصی با پلاک استان مذکور به لرستان جلوگیری شده است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۸ شهرستان با وضعیت زرد و ۳ شهرستان با وضعیت آبی در لرستان داریم، اظهار کرد: وضعیت به‌شدت شکننده است و به‌محض ورود ویروس این حالت‌ها تغییر می‌کند.

معاون استاندار لرستان با تقدیر از همکاری مردم طی سال گذشته از مردم خواست تا موضوع را بسیار جدی بگیرند.

ثمینی تصریح کرد: امسال با توجه به این شرایط رسماً اعلام می‌کنیم پذیرای هیچ مهمانی در نوروز ۱۴۰۰ نخواهیم بود و هیچ‌گونه میزبانی نخواهیم داشت.

وی از مردم خواست در روزهای پایانی سال از حضور در اجتماعات و ازدحام در مراکز خرید خودداری کنند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند در غیر این صورت علی‌رغم تدابیر، موج چهارم کرونا در پایان اسفندماه اجتناب‌ناپذیر است.

معاون استاندار ضمن تقدیر از همکاری مردم از آنان خواست که در پنج‌شنبه پایانی سال از حضور در آرامستان‌ها خودداری کنند.

ثمینی در خصوص چهارشنبه پایانی سال و اعیاد شعبانیه از مردم خواست که از برنامه‌های فرهنگی صداوسیما استفاده کنند و به‌منظور پیشگیری از انتشار و تسری ویروس کرونا و برای حفظ سلامتی خود و اطرافیانشان از حضور در اجتماعات بپرهیزند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha