• سه‌شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 99121208981
  • منبع : فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی

ایران نگاه سیاسی در مبارزه با مواد مخدر را مردود می‌داند

ایران نگاه سیاسی در مبارزه با مواد مخدر را مردود می‌داند

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در دیدار با مدیر مبارزه با مواد مخدر کشور عراق بر ضرورت ارتقای همکاری‌های دوجانبه و تبادل اطلاعات دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسنا سردار مجید کریمی در دیدار با سرلشکر «مازن کامل منصور» به تشریح اقدامات و فعالیت های مقابله ای جمهوری اسلامی ایران با پدیده شوم مواد مخدر پرداخت و اظهارکرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران در عرصه هایی نظیر مقابله با ترانزیت و قاچاق مواد مخدر به داخل و خارج از کشور به دستاوردهای مطلوبی رسیده به طوری که کشف ۱۱۵۰ تن مواد مخدر توسط ایران در سال ۲۰۲۰ بیانگر این حقیقت است.

وی با اشاره به ظرفیت های موجود پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران در زمینه های مختلف به ویژه تربیت سگ های موادیاب و آزمایشگاه تخصصی مواد مخدر به پیشرفت های چشمگیری دست یافته است و آمادگی کامل خود را جهت همکاری های مشترک با پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور عراق و انتقال تجربیات اعلام می دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت تبادل اطلاعات بین کشورهای منطقه اشاره و اظهارکرد: یکی از اولویت های اصلی این پلیس همکاری های مشترک و تبادل اطلاعات برخط با سایر کشورهای همسایه از جمله کشور عراق است و امیدواریم بتوانیم در ریشه یابی علل و عوامل اصلی قاچاق مواد مخدر به موفقیت های مشترک دست یابیم.

کریمی با اشاره به اینکه ایران نگاه سیاسی در مبارزه با مواد مخدر را مردود می داند به اهمیت مبارزه با قاچاق مواد مخدر در سطح منطقه و لزوم مشارکت همه کشورها به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس اشاره و تاکید کرد: برگزاری نشست های مشترک روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر کشورهای منطقه می تواند به تبادل نظر در شناسایی و دستگیری سرشبکه های اصلی قاچاق مواد مخدر که مسیرهای زمینی، هوایی و دریایی را برای ترانزیت مواد مخدر انتخاب می کنند، کمک کند.

وی تصریح کرد: بی شک حضور کشورهای فرامنطقه ای باعث گسترش پدیده شوم قاچاق مواد مخدر در خاورمیانه است و بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که عمده منابع مالی گروه های تروریستی از قاچاق مواد مخدر تامین می شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در ادامه به ضرورت ارتقای همکاری دو کشور اشاره و اظهارکرد: تشکیل کمیته های تخصصی و اطلاعاتی بین دو کشور به منظور تبادل اطلاعات در حوزه های مربوط به مواد مخدر، بررسی پرونده های اتباع ایرانی بازداشت شده در عراق به اتهام جرایم مواد مخدر، تعامل در برگزاری مراسم معنوی اربعین می تواند فصل مشترکی در برقراری روابط دو جانبه باشد.

در ادامه سرلشگر "مازن کامل منصور"  - مدیر مبارزه با مواد مخدر کشور عراق - ضمن بازدید از نمایشگاه پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران از اقدامات مقابله ای و فعالیت های گسترده جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر قدردانی و اظهار کرد: از توسعه همکاری ها با پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران استقبال می کنیم و خواهان عقد تفاهمنامه همکاری در زمینه های مختلف مبارزه با مواد مخدر و ارتقای سطح همکاری های دوجانبه هستیم.

مدیر مبارزه با مواد مخدر کشور عراق با اشاره به اقدامات و فعالیت های گسترده و تحسین برانگیز جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: ضرورت دارد تمامی کشورهای منطقه و بین المللی اقدامات مقابله ای پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران را به درستی انعکاس دهند و این کشور در نشستی که در ماه آوریل ۲۰۲۱ در کشور مصر برگزار می شود ، تلاش های جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر را به جهانیان گوشزد می کند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس در پایان سرلشکر "مازن کامل منصور" ضمن قدردانی از میزبانی طرف ایرانی، با توجه به وجود ظرفیت های پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران خواستار همکاری مشترک و انتقال تجربیات از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha