• چهارشنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۶:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99121310160
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی:

با ادغام دانشگاه‌های استان در شرایط فعلی مخالفیم

با ادغام دانشگاه‌های استان در شرایط فعلی مخالفیم

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: با ادغام دانشگاه‌های استان در شرایط فعلی، مخالفیم.

حمید ملانوری، امروز چهارشنبه ۱۳ اسفند در نشست شورای اداری شهرستان درمیان افزود: فارغ از مباحث کارشناسی و جدای از اینکه این اقدام می‌تواند برای استان مفید باشد یا نه، شرایط فعلی را فرصت مناسبی برای ادغام دانشگاه‌ها نمی‌دانم.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: ما مخالفت خود با این اقدام را به طور رسمی اعلام می‌کنیم، دانشگاه و معاونت سیاسی استانداری را هم مکلف کرده‌ایم که این موضوع را پیگیری کنند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید دوباره بر مخالفت خود با این تصمیم، اظهار کرد: ما اجازه نمی‌دهیم که الان، این اقدام صورت بگیرد.

ملانوری ادامه داد: از جامعه دانشگاهی هم خواسته‌ایم درباره این مسئله به جمع‌بندی برسند و بعد، آن چه به نفع توسعه استان است، انجام خواهد شد.

وی با اشاره به تصمیم وزارت علوم برای ادغام دانشگاه قاین در چند ماه قبل و دانشگاه صنعتی در حال حاضر هم گفت: همان چند ماه قبل و با پیش آمدن موضوع اقدام دانشگاه قاین، در نشست  شورای فرهنگ عمومی اعلام کردیم که این کار بدون هماهنگی انجام شده و به صلاح استان نیست.

ملانوری با اشاره به تکرار این خطا در برنامه‌ریزی برای ادغام دانشگاه صنعتی، گفت: تاکید ما بر این است که هر تصمیمی که برای خراسان‌ جنوبی اتخاذ می‌شود، باید با اطلاع مدیریت استان باشد و نظر استان، در اعمال هر گونه تصمیمی، باید لحاظ شود.

وی ادامه داد: نظر مخالف خود با این اقدامات را به صورت مکتوب به وزارتخانه اعلام کرده‌ایم.

استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع انتخابات و حضور حداکثری مردم اشاره کرد و گفت: مشارکت حداکثری و با شور و نشاط مردم در انتخابات، تضمین کننده ادامه حیات انقلاب و پیشرفت کشور است.

ملانوری بیان کرد: حضور و همراهی مردم در انتخابات، لبیک به امام راحل(ره) ، رهبر معظم انقلاب، شهدای گرانقدر و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی انتخابات را راهکاری برای تحقق اصلی ترین شعار انقلاب عنوان کرد و گفت: مهمترین شعار نظام، دموکراسی و تاثیرگذاری رای و نظر مردم در سرنوشت کشور است که از طریق انتخابات محقق می‌شود.

ملانوری با اشاره به راه‌اندازی ستاد انتخابات در استان، تصریح کرد: از بیستم اسفندماه، ثبت نام نامزدها برای رقابت در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ شروع می‌شود.

وی انتخابات ریاست جمهوری را راهکار شکل‌گیری قوه مجریه دانست و افزود: در گرو فعالیت دولت و قوه مجریه، رشد و توسعه کشور رقم می‌خورد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: قوه مجریه، بزرگترین قوه است و پیشرفت کشور در گرو استقرار دولت توانمند، متخصص، مقتدر و دانا می‌باشد.

ملانوری با بیان اینکه در قالب انتخابات ریاست جمهوری، انتقال قدرت شکل می‌گیرد، گفت: مشارکت مردم به معنای پشتیبانی از نظام و انتخاب دولتی توانمند است.

وی ادامه داد: متنفذین، صاحب‌نظران و بزرگان هر منطقه در مشارکت مردم و انتخاب اصلح نقش تاثیرگذاری دارند.

ملانوری از شوراهای اسلامی به عنوان مجالس محلی یاد کرد که در سرنوشت مردم و اداره شهر و روستا نقش بسزایی دارند و گفت: شهرداران و دهیاران که توسط اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا تعیین می‌شوند، در پیشرفت یک منطقه بسیار موثرند.

وی گفت: برای داشتن شهردار یا دهیاری متخصص، شورایی توانمند لازم است که این شورا با حضور نخبگان هر منطقه شکل می‌گیرد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: برای تحقق این موضوع لازم است که فعال‌ترین و متعهدترین افراد، برای کاندیداتوری اقدام کنند و به معرکه انتخابات بیایند.

برنامه ریزی درست، لازمه مدیریت مطلوب

استاندار خراسان جنوبی، برنامه ریزی درست را لازمه مدیریت مطلوب عنوان و خاطرنشان کرد: لازمه برنامه ریزی صحیح هم، داشتن اطلاعات کافی و درست است.

وی تصریح کرد: از مهم‌ترین اقداماتی که یک مدیر باید انجام دهد، این است که اطلاعات و دانسته هایش را از مجموعه کاری خود بالا ببرد و بر اساس این اطلاعات، برای انجام امور، برنامه ریزی کند.

وی افزود: بسیاری از اوقات دچار گرفتاری می‌شویم و به بن بست می رسیم، به این علت است که بر اساس اطلاعات غیر دقیق پیش رفته ایم.

استاندار گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و با سرمایه گذاری هایی که مردم برای شکل گیری انقلاب کرده‌اند که بزرگترین آنها، جان بهترین عزیزان شان بوده، چنین مناصب و جایگاه های خدمتی برای ما ایجاد شده است.

ملانوری یادآور شد: قدرشناسی و شکرگذاری این نعمت، این است که بتوانیم در قالب مدیریت صحیح و با برنامه ریزی درست، از هدررفت منابع کشور جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: ما باید تلاش کنیم که برای داشته ها و منابع در اختیارمان ارزش افزوده ایجاد کنیم و زمینه بهره مندی از آنها را برای مردم فراهم کنیم.

استاندار با اشاره به اینکه از شعارهای بزرگ انقلاب، رفع محرومیت و استضعاف از گروه های مختلف است، خاطرنشان کرد: انقلاب شکل گرفته تا به واسطه نظام الهی و ارزشی که بر کشور حاکم می شود، مردم از حداقل امکانات بهره مند گردند.

ملانوری افزود: اگر در تحقق این هدف، به درجه مطلوب نرسیدیم به خاطر ضعف هایی است که ما در کارنامه خود داریم.

وی تصریح کرد: برخی کمبودها و نواقص به خاطر ورود نامطلوب و بی برنامه ما می باشد.

استاندار با تأکید بر اینکه تصاحب منصب‌ها، تنها به معنای گرفتن پست نیست، یادآور شد: ما باید به واسطه آن چه قبول کرده‌ایم، در محضر خدا پاسخگو باشیم.

ملانوری با بیان اینکه مسئولیت پذیری ما باید تا پای جان، وجود داشته باشد، ادامه داد: عدم مسئولیت پذیری ما، عواقبی همچون آسیب‌های اجتماعی، فقر، محرومیت و... را به همراه دارد که جبرانش سخت است.

استاندار به آیات قرآن کریم اشاره کرد و گفت: بر اساس این آیات، اگر قرار است جامعه ای تغییر کند و رو به پیشرفت باشد، راه آن است که مردم آن جامعه فعال شوند و خود باوری را در خویش تقویت کنند.

ملانوری تصریح کرد: هدف و انگیزه ما از راه اندازی ستاد توسعه خاوران، همین تقویت خودباوری در مردم، برنامه ریزی درست و مدیریت صحیح کارهاست.

وی بیان کرد: به عنوان نماینده دولت در استان و کسی که ایده شکل گیری ستاد را ارائه کرده، آرزویم این است که مردم، محور توسعه خراسان‌جنوبی باشند.

استاندار خراسان جنوبی امروز در هشتمین سفر شهرستانی خود وارد درمیان شد و بدو ورود به اسدیه، با حضور در گلزار شهدای گمنام این شهر، با آرمان‌های شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha