• پنجشنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۷:۴۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99121410872
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

امام جمعه اصفهان مطرح کرد؛

ضرورت تشکیل کمیته های کمک رسانی محله محور در اردستان

ضرورت تشکیل کمیته های کمک رسانی محله محور در اردستان

ایسنا/اصفهان امام جمعه اصفهان با تاکید بر تشکیل کمیته های کمک رسانی محله محور گفت: نباید مردم را همیشه به کمک های کمیته امداد عادت دهیم.

آیت الله یوسف طباطبایی نژاد امروز (پنج شنبه- ۱۴ اسفندماه) در دیدار با کارکنان کمیته امداد امام خمیی (ره) اردستان به مناسبت هفته اکرام و نیکوکاری، اظهار کرد: هیچ کار حسنه و خوبی بالاتر از انفاق در راه خدا نیست که هر قدم از آن ۷۰۰ ثواب دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد فقیر جامعه به دلایلی تحت پوشش کمیته امداد قرار نگرفته اند، افزود: در راستای کمک به نیازمندان و محرومان، شناسایی افراد نیازمند واقعی از موضوعات مهم است که کمیته امداد باید هدف گذاری کند.

امام جمعه اصفهان گفت: یکی از اقدامات اصلی دین اسلام رسیدگی به مردم است و کارکنان کمیته امداد باید جایگاه خود را ارزشمند بدانند که در جایگاه ائمه و بزرگان دین قرار دارند.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه یکی از فعالیت های کمیته امداد تبلیغ برای تغییر روحیه مردم و کمک به نیازمندان است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم کشور با همه سختی هایی که در زندگیشان مواجه هستند، کمک های قابل توجهی را به کمیته امداد می کنند.

وی تصریح کرد: کمک های مردم استان اصفهان در سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته است که ناشی از خیراندیشی و مسئولیت‌پذیری مردم نیکوکار استان اصفهان است. مردم استان در نوروز گذشته ۲۵ نفر را با کمک بیش از ۵۰ میلیارد ریال از زندان آزاد کردند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه محبوب ترین افراد نزد خداوند کسانی هستند که به بندگان خداوند کمک کنند، گفت: هر فردی که به کمیته امداد مراجعه می کند نان خور خداوند است و کارکنان کمیته امداد حق ندارند با کسانی که برای درخواست کمک به آنها مراجعه می کنند بدرفتاری کنند.

طباطبایی نژاد ادامه داد: در شهرستان های کوچک مانند اردستان، زواره و مهاباد باید کمیته های کمک رسانی محله محور تشکیل شود و روح خدمتگرایی بین مردم هر محله نهادینه شود زیرا نباید مردم را همیشه به کمک های کمیته امداد عادت داد.  

اهدا ۴۰ تبلت به مددجویان نیازمند اردستان

در ادامه نماینده مردم اردستان در مجلس با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان بهترین نهاد خدمت رسان به محرومین در حال فعالیت است، گفت: روز گذشته در مجلس شورای اسلامی با امضای بیانیه ای از عملکرد و خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) تقدیر شد.

سیدصادق طباطبایی نژاد با تشکر از عملکرد چشمگیر کمیته امداد امام خمینی (ره) اردستان در جهت رفع محرومیت های منطقه اظهار کرد: کمیته امداد یکی از بهترین ادارات اردستان است.

وی ادامه داد: توجه و رسیدگی به مسائل فرهنگی و تحصیلی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از جمله رویکردهای مهم مسئولان شهرستان بوده و به تازگی با پیگیری های به عمل آمده تعداد ۴۰ تبلت به مجموعه کمیته امداد برای مددجویان نیازمند اهدا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha