• شنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99121612036
  • خبرنگار : 50187

مسئول دبیرخانه شورای سیاستگذاری ستادملی فهما:

کانون های مساجد فانوس هایی در ظلمات دنیای امروز هستند

کانون های مساجد فانوس هایی در ظلمات دنیای امروز هستند

ایسنا/کرمان مسئول دبیرخانه شورای سیاستگذاری ستادملی فهما گفت: کانون های مساجد فانوس هایی هستند که در ظلمات دنیای امروز در مساجد روشن شدند.

"حسین براتی" امروز ۱۶ اسفند در مراسم بزرگداشت سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: کانون های مساجد ظرفیتی گرانسنگ است که مدیران این کانون ها خط فکری، رهبری و جهادی هر مسجد و از افسران مبارزه با تهاجم فرهنگی محسوب می شوند.

وی افزود: نهال کانون های مساجد 28 سال قبل در لبیک به ندای حکیم انقلاب برای مقابله با تهاجم فرهنگی برای جذب، نگهداشت و رویش جوانان و نوجوانان در مسجد شکل گرفت.

براتی با اشاره به اینکه عظمت های با ارزش و مقدسی مثل مسجد، قرآن، شهادت و عظمت و معنویت گسترانیده شده ای همچون اهل بیت علیه السلام  چهار مقوله از محورهای فعالیت کانون های مساجد هستند، تصریح کرد: در کانون ها به اقتضای شرایط و فراخور ظرفیت های در اختیار از این چهار مقوله و مؤلفه های بی بدیل و بی نظیر به عنوان دستمایه فعالیت ها استفاده می شود.

براتی اظهار کرد: پیوند ناگسستنی ما با این چهار مؤلفه زمینه های بهتر و بیشتری برای فعالیت و جذب و نگهداشت نوجوانان فراهم می کند و حمایت بی مثابه و حمایت مشتاقانه و مخلصانه ادرات کل ارشاد از این ظرفیت های مردمی و مسجدی در جای جای این کشور در حال رشد و نمو است.

مسئول دبیرخانه شورای سیاستگذاری ستادملی فهما گفت: کانون های مساجد فانوس هایی است که در ظلمات دنیای امروز در مساجد روشن شدند و ادارات ارشاد و ستادهای کانون های مساجد طلایه دار روشنایی و نورانیت بخشی و مبارزه با ظلمت و تاریکی و نادانی هستند و به عنوان دو یار در کنار هم در طرح ایران قوی، فعالیت های فرهنگی را در سال 99 به منصه ظهور رساندند.

وی با اشاره به تجلیل از گروه سرود برگزیده دومین جشنواره ملی سرود سردار آسمانی از خراسان رضوی در جوار مزار سردار دلها؛ بیان کرد: این گروه به بهانه سرود، ارزش ها و مراوده با مسجد و تعظیم شعائر را داشتند.

به گزارش ایسنا، سردار"محمدرضا حسنی سعدی" مدیر گلزار شهدای کرمان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه امروز الگویی تأثیرگذارتر و مؤثرتر از شخصیت سردار سلیمانی برای جوان و نوجوان و کودک وجود ندارد، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، سردار سلیمانی قهرمان ایران و جهان اسلام است؛ ملتی که قهرمان ندارد هیچ چیز ندارد و قهرمان شاذ و نادری که امروز دنیا به وجود آن اعتراف می کند و از تمام دنیا به مزار او آمده، اشک ریخته و تعظیم می کنند لذا باید این قهرمان بزرگ را به جوانان خود معرفی کنیم.

وی با اشاره به استقبال از چاپ کتاب «از چیزی نمی ترسیدم» افزود: جوانان ما اگر دنبال قهرمان پرکار و پرتلاش می گردند باید به حاج قاسم نگاه کنند که خستگی را خسته کرده بود و کمتر کسی با او کار می کرد زیرا خود خسته می شد و حاج قاسم افراد قَدَری را به کار می گرفت اما آنها هم خسته می شدند.

حسنی سعدی از شهید پورجعفری به عنوان یار وفادار و پرکار و صندوق اسرار حاج قاسم هم یاد کرد و ادامه داد: پس از مقام معظم رهبری، امیدوارترین فرد امیدوار در کشور حاج قاسم بود؛ وقتی مأموریت قبول می کرد دنبال بودجه و خودرو و نیرو و ابلاغ و امکانات نبود کار را شروع می کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha