• چهارشنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99122015625
  • خبرنگار : 50233

نگرانی از بیشتر شدن مبتلایان با شناسایی اولین کرونای انگلیسی در شاهرود

نگرانی از بیشتر شدن مبتلایان با شناسایی اولین کرونای انگلیسی در شاهرود

ایسنا/سمنان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از شناسایی نخستین بیمار کرونایی مبتلا به گونه جهش‌یافته موسوم به انگلیسی در شاهرود خبر داد و گفت: این بیمار اخیرا هیچ سفری به خارج از این شهرستان نیز نداشته است.

دکتر احسان بینش در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به عدم سفر این بیمار، این نگرانی وجود دارد که بیماران مبتلای بیشتری به این گونه جهش یافته در شهرستان وجود داشته باشد.

وی از تلاش برای شناسایی و تست همه اطرافیان این بیمار از سوی علوم پزشکی شاهرود خبر داد و افزود: چنانچه مواردی شناسایی شود همکاران ما به سرعت نسبت به تست و قرنطینه  آن اقدام خواهند کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به شناسایی مبتلایان به گونه جهش‌یافته موسوم به انگلیسی در برخی استان‌ها اضافه کرد: با توجه به وجود مواردی از این بیماری در استان‌های مختلف انتظار می‌رفت که شاهد مواردی از ابتلا در دیگر استان‌ها و انتقال این بیماری باشیم.

دکتر بینش همچنین از شناسایی ۳۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در شاهرود و میامی خبر داد و یادآوری کرد: با شناسایی ۳۸ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در دو روز اخیر، مجموع مبتلایان قطعی در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه به هفت هزار و ۶۴۶ نفر رسید.

وی شمار بستری‌های کرونایی فعلی در بیمارستان شاهرود را  54 نفر اعلام کرد و گفت: 12 نفر از این بیماران بدحال و در بخش آی سی یو و 42 بیمار نیز در بخش بستری و تحت مراقبت هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شناسایی گونه جهش‌یافته موسوم به کرونای انگلیسی در شاهرود آن‌هم در آستانه تعطیلات پایان سال را نگران‌کننده خواند و اظهار کرد: از عموم شهروندان انتظار داریم علاوه بر رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی به هیچ عنوان سفر نکنند. همچنین از دورهمی‌ها و اجتماعات نیز به شدت اجتناب کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha