• جمعه / ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99122216499
  • خبرنگار : 50310

معاون آموزش و پرورس لرستان مطرح کرد:

تدوین سند تحول بنیادین بر پایه شش ستون علمی، دینی و رفتاری

تدوین سند تحول بنیادین بر پایه شش ستون علمی، دینی و رفتاری

ایسنا/لرستان معاون آموزش و پرورش لرستان گفت: سند تحول بنیادین بر شش ستون طراحی شده که شامل ساحت‌های تعلیم و تربیت عبادی، اخلاقی و اعتقادی، هنری و زیبا شناختی، اجتماعی و سیاسی، اقتصادی و حرفه‌ای، آموزش و فناوری و حرفه‌ای و انتخاب شغل می‌شود.

حجت‌اله مؤمنی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در تقویم اجرایی وزارت آموزش و پرورش هفته تربیت اسلامی را داریم.

وی با اشاره به این‌که یکی‌از نگرانی‌های مهم هر نظام آموزشی دست یافتن به آرمان‌های تربیتی آن نظام است، ادامه داد: در نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، با توجه به ویژگی خاص اسلامی بودن، اهتمام ویژه‌ای در راستای تربیت از نوع اسلامی براساس نظام معیار اسلامی، در بین دست اندرکاران دستگاه تعلیم و تربیت وجود دارد.

مؤمنی عنوان کرد: دست اندرکاران قطعاً در حوزه تعلیم و تربیت به این نتیجه رسیده‌اند که تربیت آموزشی و پرورشی به صورت  تک بُعدی یک انحراف در دستگاه تعلیم و تربیت است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان افزود: لذا ما در حوزه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی بسته‌هایی داریم،  چراکه راه ما و سندی که متخصصین حوزه تعلیم و تربیت تدوین و برنامه‌ریزی کردند و با امضای مقام معظم رهبری به ما تفویض شده، این سند چراغ راه ما در حوزه آموزش و پرورش است و درواقع ستون‌های مهم و هدف‌های کلانی که این سند دنبال می‌کند همان آموزش و پرورش چند بُعدی است.

وی با بیان این‌که شش هدف متفاوت در حیطه‌های مختلف آنجا طرح‌ریزی شده، تصریح کرد: این اهداف در ساحت‌های تعلیم و تربیت عبادی، اخلاقی و اعتقادی، هنری و زیبا شناختی، اجتماعی و سیاسی، اقتصادی و حرفه‌ای، آموزش و فناوری و حرفه‌ای و انتخاب شغل تقسیم‌بندی شده است.

مؤمنی تأکید کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر استوانه‌های محکم این شش ساحت نگاشته شده و بنا شده تمام دستگاه‌ها برای رسیدن به این اهداف با ما همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha