• شنبه / ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99122317280
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مدیرکل کمیته امداد استان:

9000 شغل پایدار برای نیازمندان آذربایجان‌شرقی ایجاد شده است

9000 شغل پایدار برای نیازمندان آذربایجان‌شرقی ایجاد شده است

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به خدمات این نهاد حمایتی، گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون، 9000 شغل پایدار برای نیازمندان استان ایجاد شده است.

محمد کلامی در تشریح اقدامات شاخص کمیته امداد استان در سال جاری، گفت: حدود 80 هزار خانوار با جامعه آماری 120 هزار نفری در طول سال از خدمات حمایتی در حوزه‌های مختلف بهره مند شده‌اند.

وی با اشاره به پرداخت کمک معیشتی به خانوارهای تحت حمایت، افزود: در طول سال 99 بطور متوسط ماهیانه 200 میلیارد ریال مستمری به خانوارهای مددجو پرداخت شده است.

وی، تامین مسکن را از جمله اولویت‌های این نهاد برای حمایت از نیازمندان برشمرد و گفت: بطور متوسط هر ماه 77 واحد مسکن برای خانواده‌های تحت حمایت در شهرها و روستاهای استان، احداث یا خریداری شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه کمیته امداد آذربایجان شرقی سه سال متوالی دستگاه برتر اشتغال استان شناخته می‌شود، گفت: 2025 سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند استان طی سال‌جاری اعطا شده است.

وی با تاکید بر ارتقای شاخص‌های آموزشی جهت جلوگیری از بین نسلی شدن فقر، گفت: 20 هزار دانش آموز و 1200 دانشجو در استان از خدمات آموزشی کمیته امداد از جمله برگزاری کلاس‌های کنکور، اهدای تبلت، پرداخت شهریه، تامین لوازم التحریر و... بهره مند شده‌اند.

وی بیان کرد: این نهاد حمایتی از ابتدای شیوع ویروس کرونا در خط مقدم مقابله با آن قرار گرفت و به راه اندازی خط تولید ماسک و لباس بیمارستانی اهتمام ورزید.

به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد استان، کلامی خاطر نشان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون، 140 میلیارد ریال کمک بلاعوض به افراد آسیب پذیر در حوزه سلامت و اشتغال اعطا شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha