• دوشنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۹:۲۰
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99122519469
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

لزوم حرکت جهادی آموزش و پرورش و افزایش سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان

لزوم حرکت جهادی آموزش و پرورش و افزایش سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: محرومیت‌های موجود در استان حرکت جهادی آموزش و پرورش و جهش در سرمایه‌گذاری را می طلبد.

به گزارش ایسنا حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی در دیدار وزیر آموزش و پرورش ضمن تبریک فرا رسیدن ماه شعبان از تلاش های صورت گرفته توسط مجموعه آموزش و پرورش در جهت تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم گفت: کار مجموعه آموزش و پرورش کاری سخت و گسترده است و شیوع ویروس کرونا به مشکلات اضافه کرد و زحمات زیادی را برای معلمان و کادر تربیت و آموزش ایجاد کرد.

امام جمعه زاهدان افزود: با وجود همه مشکلات ایجاد شده این محدودیت ها برکات زیادی را هم به دنبال داشت که از قبیل آن می‌توان به فراهم شدن زیرساخت ها و در اختیار قرار گرفتن ابزار اشاره کرد که در آینده می توانیم از این ابزار استفاده بیشتر و موثر تری داشته باشیم.

محامی بیان داشت: استان سیستان‌وبلوچستان با تمام محرومیت های موجود تنگه احد نظام نامیده می شود و این دارای پیام های متعددی است که فراهم کردن زیر ساخت ها در این استان تلاش و مجاهدت همگانی را می طلبد.

وی ادامه داد: اجرای عدالت همواره از دغدغه های مقام معظم رهبری بوده و طبق فرمایش ایشان هنوز به محقق شدن عدالت در لایه های مختلف جامعه نرسیده ایم.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان خواستار عدالت در عرصه آموزش شد و اظهار داشت: ضرورت دارد تا امکانات تهیه شده متناسب با نیازها و به طور عادلانه تقسیم شود و محرومیت‌های موجود در استان حرکت جهادی آموزش و پرورش و جهش در سرمایه‌گذاری را می طلبد.

وی گفت: رشد جمعیت در سیستان و بلوچستان به گونه ای است که رسیدگی ها جوابگوی رشد جمعیت نیست و باید در این جهت برنامه ریزی های بلند مدت صورت گیرد.

امام جمعه زاهدان اظهارکرد: عدالت در تربیت و تامین کادر آموزش و پرورش مهم است اما باید توجه داشت که جذب نیروهای غیربومی به علت عدم ماندگاری آن ها در استان مشکل ساز است و البته تنها گزینش نیروی های بومی نیز سیستم را دچار خلل و سطح دانش آموزان را پایین می آورد.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود که جذب به صورت تلفیقی از نیروهای بومی و غیر بومی صورت گیرد یا اگر قرار است تنها نیروهای بومی جذب شوند برای تحصیل به دیگر استان‌ها فرستاده شوند تا در سطح بالاتری آموزش ببینند و نگاهشان باز شود.

نماینده ولی فقیه در استان دقت و نظارت بیشتر در گزینش اولیه افراد و همچنین زیر نظر داشتن نیروها حین انجام کار را برای جلوگیری از انحرافات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: آنچه آموزش داده می‌شود باید متناسب با آموزه‌های دینی ما باشد زیرا دانش آموزان گنج هایی هستند که در اختیار ما قرار گرفتند و اگر سلامت آموزش حفظ نشود و دشمن رخنه کند برای نسل های آینده ما مشکل ساز خواهد بود.

وی گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تدوین برش استانی و شهرستانی از آن کار خوبی است که انجام شده اما چیزی که مهم است تلاش برای اجرای درست این سند است.

وی ادامه داد: عملیاتی کردن سند تحول بنیادین نظارت و دقت درست را می‌طلبد و نباید تنها به گزارش‌ها دل خوش باشیم و باید از کانال‌های مختلف بررسی های لازم را صورت دهیم.

وی گفت: دو مقوله تربیت و پرورش دارای رابطه ای  تنگاتنگ هستند اما متاسفانه متولیان امور تربیتی از محدودیت ها و محرومیت های موجود در این عرصه گلایه دارند که باید در این جهت اهتمام بیشتری صورت گیرد و نیازمند تحول در این حوزه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین محامی گفت: انجام کارهای تربیتی و عقیدتی نیازمند کارشناس است که باید چنین افرادی تربیت شود و در ادامه نیز زیرساخت‌ها برای فعالیت آنها فراهم باشد.

وی خواستار توجه و اهتمام بیشتر وزارت آموزش و پرورش به طرح های مصوب شده بین حوزه های علمیه و آموزش و پرورش شد و تاکید کرد: به کارگیری سرباز طلبه فرصت خوبی برای آموزش و پرورش خواهد بود که باید از آن نهایت استفاده صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تا حد امکان سعی شود تا طرح ها مصوب در این سفر به گونه‌ای باشد که سنگ بنایی برای جهش در آموزش و پرورش استان قرار گیرد و نفع آن به مردم نجیب و صبور استان برسد.

همچنین در ابتدای این دیدار محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش نیز گفت: شیوع کرونا آموزش و پرورش را دچار  بزرگترین چالش قرن کرد و با محدودیت‌های مختلفی مواجه ساخت.

وی افزود: بلافاصله بعد از تعطیلی عمومی مدارس شبکه های ملی صدا و سیما را برای آموزش در نظر گرفتیم اما انجام این کار کافی نبود و نتیجه آن روی دانش‌آموزان مشخص نمی شد و نیازمند دستیابی به ابزار قویتری بودیم که طراحی شبکه شاد کار بزرگی بود و توانست شبکه عظیمی را به هم متصل کند.

حاجی میرزایی ادامه داد: در طول ۱۰ ماه گذشته بیش از ۲۹ میلیارد پیام و ۱۱ میلیارد فایل در شبکه شاد مبادله شده و روزانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار ارتباط زنده در این فضا برقرار می شود.

وی گفت: با این وجود بخشی از دانش آموزان از دسترسی به اینترنت و ابزار هوشمند محروم هستند که سعی کردیم با طراحی کتب و محتواهای خود آموز تا حدودی بر مشکلات فائق آییم.

وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: یکی از دغدغه های ما حوزه تربیت و پرورش است که بیش از ۳۰۰ هزار کانال را فعال و برنامه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و معنوی را انتشار می دهیم.
این مقام مسئول تصریح کرد: در سال ۹۹ بیش از ۱۰۰ هزار نفر نیرو جذب و یا تبدیل وضعیت شدند که در سیستان و بلوچستان با توجه به محرومیت های موجود در ۳ سال گذشته بیش از ۱۹ هزار نیرو جذب و ساماندهی شده اند.

وی گفت: در کل کشور روزی ۲۹ مدرسه ساخته می شود که از این میزان ۱۰ درصد سهمیه سیستان و بلوچستان بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.