• سه‌شنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99122620057
  • خبرنگار : 50204

فرمانده انتظامی استان عنوان کرد

بازداشت دستگیرشدگان چهارشنبه‌سوری تا پایان نوروز/ افزایش کشف ‌و وقوع سرقت در استان مرکزی

بازداشت دستگیرشدگان چهارشنبه‌سوری تا پایان نوروز/ افزایش کشف ‌و وقوع سرقت در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: ۴۵ هزار مورد اعمال قانون در خصوص خودروهای متخلف از اجرای طرح ممنوعیت کرونایی در استان صورت گرفته که بیشترین آن مربوط به اعمال قانون ۲۰۰ هزارتومانی و منع تردد شبانه بوده است.

سردار حسن مفخمی شهرستانی روز سه شنبه ۲۶ اسفند در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به آمار ۱۱ ماه و ۲۰ روزه سال ۹۹ اظهار کرد: یکی از معضلات و چالش‌ها و دغدغه‌های مردم سرقت است که در بازه مذکور در حوزه وقوع سرقت‌ها نسبت به کل استان‌ها، استان مرکزی رتبه ۱۶ را داشته است. در سطح استان وقوع سرقت افزایش ۲۳ درصدی و کشف سرقت نیز افزایش ۳۱ درصدی داشته است.

وی افزود: همچنین وقوع سرقت به عنف، کاهش ۳۴ درصدی و دستگیری افزایش ۹ درصدی، وقوع سرقت های مسلحانه کاهش ۳۶ درصدی و دستگیری افزایش ۴۱ درصدی، وقوع سرقت احشام افزایش ۲۳ درصدی و کشف افزایش ۷ درصدی و دستگیری افزایش دو درصدی داشته است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حوزه مواد مخدر تصریح کرد: کشف مواد مخدر در این مدت افزایش ۱۷ درصدی داشته و بیشترین مواد مخدر کشف شده تریاک بوده است. کاهش ۲۵ درصدی آدم ربایی، کاهش ۶۰ درصدی شرارت، افزایش کشف ۵۱ درصدی جرائم جعل و رشد کشف ۶۶ درصدی کلاهبرداری در استان مرکزی نیز از توفیقات صورت گرفته بوده است.

مفخمی شهرستانی اضافه کرد: در بازه زمانی مذکور بالغ بر هزار و ۳۸۲ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق کشف و ضبط شده که نشان دهنده ۸۸ درصد افزایش کشف ریالی است، پرونده های تشکیل شده در این حوزه نیز با ۴۶ درصد افزایش همراه بوده است.

وی ادامه داد: توقیف خودروهای مرتبط با قاچاق کالا ۲۱ درصد و متهمان دستگیر شده ۶۶ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی یاد شده دو پرونده پولشویی به ارزش ۵۳ میلیارد ریال، ۱۱ پرونده ربا خواری به ارزش ۴۶ میلیارد ریال، ۶ پرونده اختلاس، ۱۵ پرونده زمین خواری و ۳۶ پرونده احتکار تشکیل شده است.

مفخمی شهرستانی گفت: در حوزه جرائم سایبری نیز ۱۱ درصد کاهش جرائم و ۸ درصد کاهش کشف محقق شده است، ۴۰ درصد جرائم وقوع یافته در فضای سایبری مربوط به کلاهبرداری، ۲۷ درصد برداشت غیرمجاز و ۱۷ درصد هتک حیثیت بوده است.

وی با اشاره به تصادفات در حوزه برون و درون شهری گفت: در حوزه درون شهری تعداد متوفیان ناشی از تصادف بالغ بر ۸۲ نفر بوده که کاهش ۶ درصدی داشته و متوفیان تصادفات برون شهری نیز با ۳۹۸ نفر، کاهش ۱۲ درصدی داشته اند و مجموع متوفیان درون و برون شهری ۱۱ درصد کاهش داشته است. مجموع متوفیان در سال گذشته ۵۴۱ نفر بوده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در خصوص اعمال قانون در دوران کرونا بیان کرد: ۴۵ هزار مورد اعمال قانون در خصوص خودروهای متخلف از اجرای طرح ممنوعیت کرونایی در استان صورت گرفته  که بیشترین آن مربوط به اعمال قانون ۲۰۰ هزارتومانی و منع تردد شبانه بوده است. در زمان ممنوعیت ورود خودروها به شهرهای قرمز نیز ۱۵ هزارخودرو از سطح استان برگردانده شده اند.

مفخمی شهرستانی ادامه داد: در خصوص چهارشنبه آخر سال نگاه پلیس ایجابی و مردم محور است و انتظار می رود مردم نیز به حقوق شهروندی خود پایبند باشند. تدابیر لازم برای این شب اندیشیده شده و افرادی که در این مراسم دستگیر شوند تا پایان نوروز بازداشت خواهند بود. هرگونه تجمع و بستن خیابان و انجام رفتارهای ناصحیح در این شب ممنوع است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha