• یکشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: ardabil-28393

معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل:

شرکت‌های بومی در اولویت اجرای پروژه‌های عمرانی قرار دارند

شرکت‌های بومی در اولویت اجرای پروژه‌های عمرانی قرار دارند
معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: با 25 امتیاز اعمال شده در ارزیابی پیمانکاران با هدف اجرای پروژه‌های عمرانی شرکت‌های پیمانکاری بومی در اولویت انتخاب قرار دارند.

علی اسلامی در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: یکی از مصوبات شورای فنی امتیاز قائل شدن به پیمانکاران و مشاوران بومی بوده به طوری که از 100 امتیاز ارزیابی شرکت‌های پیمانکاری 25 امتیاز به صورت ویژه برای شرکت‌های پیمانکاری بومی در نظر گرفته شده و لحاظ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما با این مصوبه به دنبال حمایت جدی از شرکت‌های پیمانکاری توانمند استان هستیم و انتظار داریم شرکت‌های پیمانکاری استان نیز با کار مستمر و فعالیت گسترده رتبه خود را ارتقا دهند.

معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه اکثر شرکت‌های پیمانکاری استان دارای پایه جهار و پنج هستند و تعداد شرکت‌های پیمانکاری با پایه یک و دو بسیار اندک است، تصریح کرد: به عنوان نمونه در رشته ابنیه ساختمان تنها دو شرکت با پایه یک داریم در حالی که بیش از 548 شرکت پایه پنجم را دارا هستند.

اسلامی گفت: در سایر بخش‌ها نیز همچون راهسازی و مهندسی آب پایه‌های یک شرکت پیمانکاری بسیار نادر بوده و اغلب شرکت‌های پیمانکاری پایه چهار و پنج را دارا هستنند که امیدواریم شاهد ارتقای پایه شرکت‌های پیمانکاری استان اردبیل باشیم.

وی به مصوبه دیگر شورای فنی در کمک به شرکت‌های پیمانکاری و مشاوره بومی اشاره کرد و افزود: ما تصمیم گرفتیم تا برای توانمندسازی این شرکت‌ها نسبت به هماهنگی و همراهی شرکت‌های بومی با غیربومی نیز اقداماتی انجام شود تا آنها بتوانند پروژه‌های مهم و اساسی را اجرایی و عملیاتی کنند.

معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل‌ به چهار کارگروه فعال شورای فنی اشاره و خاطرنشان کرد: در این کارگروه‌ها مباحث و موضوعات مختلف مطرح شده و ماحصل آن به عنوان موضوعات اساسی در جلسات شورای فنی به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اسلامی با بیان اینکه در شورای فنی براساس ضوابط و مقررات سعی می‌شود اختلاف دستگاه‌های اجرایی با پیمانکاران برطرف شود، اظهار کرد: در این جلسات در مورد فهرست‌بها، مبالغ مطرح شده، پیشنهاد قیمت و نرخ‌های جدید بحث و بررسی انجام شده و تصمیم‌گیری به انجام می‌رسد که امسال 339 شرکت با تجدید نظری که انجام شده ارتقای رتبه یافته و یا فعالیت آنها تجدید شده است.

وی کارگروه دیگر را کارگروه مصالح و تجهیزات صنعت ساخت اعلام کرد و گفت: این کارگروه با بازدید از کارگاه‌های تولیدی مصالح ساختمانی کیفیت آنها را از لحاظ استاندارد مورد آزمایش و کنترل قرار داده و سعی در برطرف کردن ضعف‌ها و نارسائی‌های احتمالی دارد.

معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل یکی از مصوبات شورای فنی را در اواخر سال گذشته مربوط به الزام دستگاه‌های اجرایی استان و پیمانکاران در استفاده از سیمان تولیدی اردبیل اعلام و تصریح کرد: ما از طریق شورای فنی این دستگاه‌ها را ملزم کردیم تا به جای وارد کردن سیمان از استان‌های دیگر از سیمان تولیدی داخل استان استفاده کند.

اسلامی فعال بودن کارگروه نظارت بر پروژه‌های عمرانی و نتایج به دست آمده در قالب این کارگروه را یادآور شد و بیان کرد: اکثر پروژه‌های عمرانی استان اردبیل با تقویت برنامه‌های نظارتی از مشکل فنی چندانی رنج نمی‌برند و اغلب مشکلات آنها مالی و تامین منابع اعتباری است که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت قرار گیرد.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha