• شنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۸:۴۶
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: bushehr-728

نمایشگاه یازدهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور در بوشهر گشایش یافت

نمایشگاه یازدهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور در بوشهر گشایش یافت

نمایشگاه یازدهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران با ارائه ۴۵ اثر هنری از هنرمندان جهان در نگارخانه سوره حوزه هنری استان بوشهر افتتاح شد.

به گزارش ایسنا منطقه بوشهر، رییس حوزه هنری استان بوشهر با بیان اینکه امروز نگارخانه سوره میزبان یکی از مهمترین رویداد های هنری کشور است، گفت: در این نمایشگاه ۲۱ اثر از هنرمندان ایرانی و ۲۴ اثر از هنرمندان ۱۴ کشور جهان از جمله مکزیک، سوریه، مراکش، اوکراین، صربستان، ترکیه، استرالیا، آلمان، اندونزی، برزیل، رومانی، جمهوری آذربایجان، کرواسی و افغانستان قرار گرفته است.

امید پارسایی فر با اشاره به اینکه دو سالانه کاریکاتور ایران از معتبرترین دوسالانه های هنر کاریکاتور در منطقه است، بیان کرد: در این رویداد هنرمندانی از ۷۳ کشور جهان شرکت داشتند که در این نمایشگاه شاهد منتخبی از آثار آنها هستیم.

|

وی ادامه داد: از میان آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره تعداد ۵۰۳ اثر طی دو مرحله داوری انتخاب و در نمایشگاه جشنواره یازدهمین دوسالانه کاریکاتور تهران به نمایش گذاشته شد.

رییس حوزه هنری بوشهر با اشاره به محورهای نمایشگاه یازدهمین دوسالانه کاریکاتور تهران اظهار کرد: این نمایشگاه در سه بخش کارتون موضوعی با عنوان "ایمنی و امنیت" و کارتون با موضوع آزاد و کاریکاتور افراد مشهور دنیا اعم از بازیگر، ورزشکار، سیاستمدار و… برگزار شده است.

پارسایی فر افزود: آثار ارائه شده به موضوعات مختلفی از جمله مهاجرت، جنگ های جهان معاصر، عدالت طلبی، آسیب های فضای مجازی و تبعات آن و صلح و دوستی بین ملت‌ها اشاره دارد.

وی با بیان توضیحی پیرامون کارتون و کاریکاتور تصریح کرد: هنر کاریکاتور این نمایشگاه به طراحی اغراق آمیز چهره های معروف فرهنگی، هنری، سیاسی و اجتماعی ایران و جهان و هنر کارتون نیز به خلق یک موقعیت خاص و گاهاً طنز آمیز به کمک خط، رنگ و ایده های هنرمندانه اشاره می کند.

رییس حوزه هنری استان بوشهر با بیان اینکه این رویداد با همکاری مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری مرکز کشور برگزار شده، ضمن قدردانی از سید مسعود شجاعی طباطبایی عنوان کرد: در استان ظرفیت های خوبی در بین هنرمندان جوان در هنر کاریکاتور و کارتون وجود دارد و هر کدام از این آثار به اندازه یک مقاله حرف، ایده و مضمون برای مخاطبین این رشته به همراه خواهد داشت.

|

امید پارسایی فر با اشاره به راهیابی اثر هنرمند استان بوشهر به نمایشگاه دو سالانه کاریکاتور تهران گفت: ۲ اثر از ابوالقاسم طحانیان از هنرمندان دشتستانی، در بخش کاریکاتور و کارتون به این نمایشگاه راه پیدا کرده است.

وی با اشاره به زمان برگزاری این نمایشگاه خاطرنشان کرد: نمایشگاه یازدهمین دوسالانه کاریکاتور تهران از امروز ۱۹ مردادماه تا ۲۵ مردادماه، ساعت ۱۸ الی ۲۱ میزبان بازدیدکنندگان است.

|

|

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha