• پنجشنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۵:۴۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: fars-57193

نائب رئیس اتاق بازرگانی شیراز:

حمایت از صنایع دارویی راهی برای رونق تولید است

حمایت از صنایع دارویی راهی برای رونق تولید است

نایب رئیس اتاق بازرگانی شیراز با اشاره به ظرفیت های استان فارس در زمینه گیاهان دارویی، حمایت از توسعه تولید و فرآوری گیاهان دارویی را راهکاری برای رونق تولید قلمداد کرد.

به گزارش ایسنا منطقه فارس، به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی فارس، محمدصادق حمیدیان در جلسه اعضای کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شوراي اسلامي با کشاورزان پیشرو استان فارس، وجود مشکلات عدیده در زمینه تولیدات شرکت‌های دارویی و کشاورزی استان و عدم برون سپاری بخش تولید به بخش خصوصی را یادآور شد.

وی گفت: رفع مشکلات اقتصادی و رونق تولید نیازمند همیاری و همکاری همه بخش ها و توجه بیش از پیش مدیران و نگاه جامع آنان به این حوزه است.

حمیدیان با اشاره به اهمیت نظام سلامت و تغذیه صحیح گروه‌های هدف، گفت: در حال حاضر در بسیاری از اقلام وارداتی مواد اولیه برای تولید دارو با کمبودهایی مواجه شده ایم.

او ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی اقتصادی جامعه زمینه برای افزایش و توسعه فعالیت های اقتصادی در بخش کشاورزی با سایر بخشهای خصوصی وجود دارد و برای تحقق این مهم می بایست تلاش بیشتری انجام شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس در ادامه با اشاره به ظرفیت های مناسب گیاهان دارویی در استان ضمن تاکید بر سرمایه گذاری مناسب در این بخش گفت:توسعه گیاهان دارویی با كشت و تكثیر گونه های گیاهی و دارویی سبب رونق تولید اقلام دارویی و کمک به حمایت ازین بخش خواهد شد .

مدیر کل منابع طبیعی فارس نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت بسیار خوب توسعه گیاهان دارویی و ارزش اقتصادی بسیار بالای این گیاهان در استان گفت: یکی از راهکارهای حفاظت از عرصه های مرتعی و تقویت پوشش مراتع افزایش کشت گیاهان دارویی است و این امر به عنوان اولویتی مهم در دستور کار مجموعه منابع طبیعی قرار گرفته است.

شهرام مننتصری گفت: احیاء، توسعه و حفاظت از پوشش های گیاهی عرصه های مرتعی از جمله حمایت‌های منابع طبیعی برای رونق تولید گیاهان دارویی و کمک به حفظ صنعت دارویی در استان است .

مسائل و مشکلات موجود در زمینه اصلاح مدیریت نظام سلامت و اهمیت تغذیه، تلاش براي عدم وابستگی به تجهیزات و ملزومات پزشکی وارداتی،کمبود اقلام دارویی و رفع احتیاجات این حوزه بویژه چالش‌های موجود در تامین نیازهای دارویی بخش دامپزشکی استان از مهترین محورهای این نشست بود .

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha