• چهارشنبه / ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ / ۲۲:۰۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: gilan-136140
  • خبرنگار : 50040

مدیر اجرایی ستاد اربعین کشور:

زائران اربعین تنها 25 هزار تومان در سامانه سماح پرداخت خواهند کرد

IMG_7522

مدیر اجرایی ستاد اربعین کشور از پرداخت یکصد دینار ارز به زوار با هماهنگی بانک مرکزی خبر داد و یادآور شد:‌ زائران اربعین هنگام ثبت‌نام در سامانه سماح باید مبلغ 25 هزار تومان بابت بیمه پرداخت کنند.

به گزارش ایسنا – منطقه گیلان گیلان، امیر مرادی در جلسه ستاد اربعین حسینی استان گیلان، با بیان اینکه ثبت‌نام در سامانه سماح از روز جمعه، اول شهریورماه 98 آغاز می‌شود، اظهار کرد:‌ براساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین ایران و عراق، روادید سفر اربعین حذف شده است.

وی همچنین از اضافه شدن مرز خسروی به عنوان مرز چهارم خروجی زائران اربعین خبر داد و تصریح کرد:‌ یکی از شاخص‌های خوب تفاهم‌نامه مذکور افزایش مدت زمان سفر اربعین است و لذا کاروان‌های موکب‌دار می‌توانند از اول لغایت دهم محرم اعزام شوند. با هماهنگی گمرک مواد غذایی و کالاهای پلمپ شده در ایران بدون مشکل از مرز عراق عبور خواهند کرد.

مشاور و مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین کشور حذف روادید را موجب افزایش زوار اربعین دانست و افزود:‌ مواجه شدن با چنین جمعیتی نیازمند مدیریت توسط فرمانداران است، زیرا کشور عراق تنها توانایی پذیرش 2.5 میلیون زائر را دارد.

مرادی با بیان اینکه در اربعین گذشته تنها در یک روز 290 هزار نفر از مرز ایران خارج شدند، گفت‌: امسال برای جلوگیری از ازدحام جمعیت و حمل و نقل آسان زوار، استان‌های ایلام، همدان، لرستان و کرمانشاه را برای انتقال زوار تعیین کرده‌ایم و زوار از این استان‌ها باز خواهند گشت.

وی با اشاره به جابجایی زائران از مرز مهران به استان‌های مذکور از طریق اتوبوس‌های شهری، اضافه کرد:‌ اعتبارات لازم برای چهار استان همجوار خوزستان در نظر گرفته شده که 75 میلیارد تومان برای ایلام و 25 میلیارد تومان برای لرستان و کرمانشاه است و لذا اعتباری ویژه‌ای برای آستارا و رودبار جهت استقبال از زوار خارجی اربعین تخصیص خواهد یافت.

مشاور و مدیر اجرایی ستاد اربعین کشور ضمن قدردانی از سپاه قدرس گیلان جهت ساماندهی زوار خارجی، عنوان کرد:‌ پیش‌بینی می‌کنیم امسال شاهد ورود 20 هزار زائر اربعین از مرز آستارا باشیم.

وی از پرداخت یکصد دینار ارز به زوار با هماهنگی بانک مرکزی خبر داد و یادآور شد:‌ زائران هنگام ثبت‌نام در سامانه سماح باید مبلغ 25 هزار تومان بابت بیمه پرداخت کنند که این بیمه تا سه میلیون تومان شامل درمان سرپایی، 45 میلیون تومان شامل هزینه های درمانی و 300 میلیون تومان شامل حوادث غیر مترقبه می شود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.