• سه‌شنبه / ۶ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: kermanshah-81380
  • خبرنگار : 50182

در "نوروز" از خودتان غافل نشوید/ "چاقی" در کمین است!

1
یک کارشناس تغذیه توصیه کرد: افراد در تعطیلات نوروز مراقبت ویژه ای در خصوص تغذیه خود داشته و از ورزش و تحرک غافل نشوند تا بعد از نوروز با افزایش وزن ناگهانی مواجه نشوند.

فرزاد بابایی در گفت و گو با خبرنگار سرویس «اجتماعی» ایسنا منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه بطور معمول رژیم غذایی افراد در نوروز دچار تغییر شده و از حالت عادی خارج می‌شود، گفت: در این ایام با توجه به دید و بازدیدهای فراوان ونوع خوراکی های خاصی که برای نوروز تهیه می شود از جمله آجیل و شیرینی، تغذیه افراد تا حدی زیادی دستخوش تغییر می شود.

وی افزود: با توجه به دید و بازدیدهای فراوان افراد در طول یک روز میزان زیادی کالری مصرف کرده و از طرفی با توجه به کاهش تحرک در ایام تعطیلات، به طور معمول بعد از پایان تعطیلات با افزایش وزن مواجه می شوند.

این کارشناس تغذیه در همین راستا توصیه کرد: افراد حتما در طول تعطیلات به حجم مواد غذایی مصرفی خود توجه کرده و درصورت مصرف اقلامی مانند آجیل و شیرینی حتما از میزان مصرف نان و برنج در وعده های اصلی غذایی کم کنند.

وی با بیان اینکه لزومی ندارد افراد حتما در میهمانی ها آجیل و شیرینی مصرف کنند، گفت: بهتر است در میهمانی ها ترجیحا از میوه استفاده شود و مصرف آجیل و شیرینی به حداقل برسد.

بابایی خاطرنشان کرد: در خصوص میوه هم نباید زیاده روی شود و توصیه می شود افراد چهار تا پنج واحد میوه در طول روز مصرف کرده و مصرف میوه ها باید به عنوان میان وعده باشد.

وی نسبت به مصرف میوه بلافاصله بعد از وعده های اصلی غذا هشدار داد و افزود: میوه ها هم کالری دارند و اگر بلافاصله بعد از وعده های اصلی غذا مصرف شوند می تواند زمینه ساز ابتلا به کبد چرب شود.

این کارشناس تغذیه در خصوص میزان مصرف آجیل و شیرینی هم یادآور شد: توصیه می شود آجیل به میزان یک دوم فنجان در طول روز مصرف شود و برای شیرینی هم روزانه مصرف یک یا دو عدد شیرینی خشک کوچک بیشتر توصیه نمی شود.

بابایی با اشاره به افزایش سفرها در این نوروز، گفت: توصیه می شود در طول مسیر سفر به جای تنقلاتی مانند آجیل و شیرینی، حتما از میوه استفاده شود و علاوه بر این توصیه می شود افراد به جای انواع نوشابه از آب معمولی استفاده کنند.

وی نسبت به تهیه غذا از رستوران های بین راهی نامعتبر هشدار داد وافزود: ترجیحا بهتر است درطول سفر، افراد خود غذا پخت و تهیه کنند.

بابایی با بیان اینکه تعداد بیماران بخش قلب به طول معمول بعد از تعطیلات نوروز افزایش می یابد گفت: در همین راستا توصیه می شود همه افراد ضمن رعایت نکات تغذیه ای، ورزش و تحرک را در این روزها فراموش نکنند.

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.