• یکشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: khouzestan-61842

روح بومی‌گرایی در شعر سپید عربی ایران

روح بومی‌گرایی در شعر سپید عربی ایران

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان با توجه به اشتراکات فرهنگی با کشورهای مرزی و همچنین در راستای تبادل و نزدیک کردن فرهنگ بین نوار مرزی خود اقدام به برگزاری همایش نقد و بررسی شعر سپید عربی با حضور شاعرانی از کشور عراق، شهرهای بابل و بصره به مناسبت سوم خرداد و اعیاد شعبانیه کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ صادق الطریحی، استاد دانشگاه القادسیه، در خصوص شعر سپید عربی گفت: ما می‌توانیم ویژگی‌های شعر مدرن را در شعر سپید عربی ایران به وضوح ببینیم. از جمله این ویژگی‌ها ایجاز و پایان دهشت‌انگیز است.

وی افزود: روح بومی‌گرایی از موتیف‌های مهم شهر سپید عربی ایران است.

الطریجی به تبادل فرهنگی بین 2 کشور اشاره کرد و گفت: بدون شک تبادل فرهنگی سبب پویایی ملت‌ها است و آفرینش‌گر صلح است و بنا به اشتراکات فراوان بین 2 کشور عراق و ایران این امر ضروری به نظر می‌آید.

استاد دانشگاه القادسیه درباره شهرستان آبادان و مردم استان خوزستان اظهار داشت: آبادان شهر زیبایی است و مردم آن عاشق شعر و ادبیات هستند و با زیبایی تمام به آن گوش می‌دهند مردم آبادان و خوزستان از مردم عراق، حس شنوایی شعری بالاتری دارند. آن چه او را شگفت‌زده کرده بود حضور گروه‌های متعدد و سکوت آنها در تالار مهر بود.

واثق غازی، مدیر مرکز فرهنگی و انتشارات بابل، نیز با اعلام این که تبادل فرهنگی باید به صورت رسمی گسترش یابد گفت: اگر تبادل فرهنگی به صورت رسمی میان دو  کشور عراق و ایران صورت گیرد بازدهی بیشتری خواهد داشت.

 وی در خصوص شهر و مردم آبادان اظهار کرد: شهر آبادان روح شهرهای مدرن را دارد و تنها نیازمند داد و ستد  فرهنگی مضاعف است تا چهره زیبای او روشن‌تر شود.

مدیر مرکز فرهنگی و انتشارات بابل درباره ویژگی‌های شعر سپید عربی گفت: ویژگی‌های شعر سپید جهان را در شعر سپید عربی ایران می‌بینم. شاعر سپید عربی در ایران می‌تواند پا به پای بقیه کشورهای سیر کند.

ولا الصواف نیز در خصوص تبادل فرهنگی بین کشورهای همسایه گفت: از مهمترین مسایلی که به فرهنگ کمک شایانی می‌کند تبادل فرهنگی بین ملت‌ها است و امروزه این تبادل فرهنگی بین 2 کشور مسلمان ایران و عراق ضروری به نظر می‌آید به خاطر این که این 2 کشور در مفاهیمی همچون عشق و فرهنگ مشترکات بسیاری دارند.

الصواف با اشاره به این که آبادان شهر زیبایی است و مردمی مهمان‌نواز و خونگرم دارد افزود: ما در این شهر احساس غربت نکردیم ما میان مردم خود بودیم و از همه زیبا تر مخاطبان شعر در آبادان بودند که زیبایی آن را دو چندان کردند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha