• پنجشنبه / ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: qazvin-42615

داورزنی:

مسابقات لیگ برتر از ۲۳ مرداد آغاز می‌شود

مسابقات لیگ برتر از ۲۳ مرداد آغاز می‌شود
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، وزارت ورزش و جوانان گفت: قرعه‌کشی لیگ برتر طی دو روز آینده برگزار و به احتمال زیاد مسابقات از ۲۳ مرداد آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، محمدرضا داورزنی در جمع خبرنگاران استان قزوین با اشاره به وظیفه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، تصریح کرد: در حال حاضر شرکت توسعه در امر  نگهداری و ساخت پروژه‌های ورزشی فعال است و وظیفه توسعه زیرساخت‌های ورزشی در سطح کشور را برعهده دارد.

وی افزود: اجرای پروژه‌های استادیوم پنج، ۱۵ و ۳۰ هزار نفره، ساخت سالن‌های ۸ هزار نفره و ساخت تعداد زیادی سالن تمرینی از جمله فعالیت‌های این شرکت است، در واقع می‌توان گفت این شرکت یکی از اثرگذارترین مراکزی است که در سطح ملی و استانی در حوزه ورزش فعالیت دارد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: زیرساخت‌های ورزشی فوتبال، ایستگاه‌های دومیدانی و سالن.های تمرینی به شکل عمومی توسط شرکت توسعه تامین می‌شود اما اگر تجهیزات خاصی نیاز باشد باید فدراسیون‌ها ورود پیدا کنند چرا که شرکت توسعه زیرساخت‌ها را تامین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی قراردادی با پیمانکار بسته می‌شود باید توجه کرد هر رشته‌ای تجهیزات خاص خودش را دارد و پیمانکار باید با توجه به قراداد تجهیزات را تامین کند.

داورزنی بیان کرد: در استان‌ها معمولا اداره کل ورزش و جوانان برای هر هیئتی تجهیزات را مهیا کند، برای مثال برای سالن‌های والیبال، بسکتبال و بدبینتون کفپوش سالن، فضای عمومی سالن و تجهیزات عمومی نیاز است اما برای رشته‌های دیگر فدراسیون‌ها و هیئت‌ها تجهیزات تخصصی را تامین می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات لیگ برتر، عنوان کرد: جلسات متعددی با استان‌ها برگزار کردیم، طی آخرین جلسه‌ای که در تهران در این خصوص برگزار کردیم استادیوم آزادی ۹۹ درصد آماده شده است‌.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: استادیوم یادگار امام و نقش جهان و فولادشهر اصفهان، فولاد اهواز، استادیوم آبان نیز آماده شده‌اند.

وی تاکید کرد: تمام نگرانی ما استادیوم قائم شهر و مسجد سلیمان بود، در قائم شهر مقدمات کار صورت گرفته و صندلی‌ها نصب شده، ورودی‌ها را آماده و رختکن را کامل کردند.

داورزنی خاطرنشان کرد: اجرای چهار مورد صندلی‌دار کردن استادیوم، بلیط فروشی‌های الکترونیکی، نصب دوربین‌های امنیتی و گیت‌های ورودی در دستور بود، گیت‌های ورودی آخرین مرحله است، هنوز اجرا نشده؛ ولی بقیه مسائل انجام‌شده است.

وی تاکید کرد: هنوز مشکل دو استادیوم مسجد سلیمان در خوزستان و استادیوم جم در بوشهر حل نشده است که از طریق استان فشار می آوریم که حل شود اگر آماده نشود مجبور هستیم مسابقات را در مرکز برگزار کنیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: قرعه کشی لیگ برتر طی دو روز آینده برگزار و به احتمال زیاد مسابقات از ۲۳ مرداد آغاز می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت پاداش مسابقات تاکید کرد: مجموعه پاداش مسابقات آسیایی و پارا آسیایی جاکارتا پرداخت شده است، پاداش سایر مسابقات جهانی پرداخت نشده است که تلاش می‌شود تا پایان سال پرداخت شود.

داورزنی بیان کرد: ۱۲۰ رشته در جاکارتا پرداخت شده است و سایر رشته‌ها تا پایان سال پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: وزارت ورزش هر ساله تعداد زیادی پروژه را به بهره‌برداری می‌رسند همین امسال نزدیک ۷۰۰ پروژه را به بهره‌برداری رساند، معمولا پروژه‌های نیمه تمام داریم که با توجه به هزینه قیمت تمام شده پروژه‌های ورزشی تلاش زیادی صورت گرفته است تا به بهره‌برداری برسد از این میان نیاز است از مشارکت‌های مردمی استفاده کنیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: معمولا پروژه‌ها اولویت بندی می‌شود و در حال حاضر بهره برداری سالن‌های شش هزار نفره شیراز و سنندج و سایر استان‌ها در اولویت قرار دارند.

وی تصریح کرد: این سالن‌ها می‌تواند میزبان مسابقات جهانی متعددی در کشور شود، امسال سالن شش هزار نفره اردبیل میزبان مسابقات کشوری بود، امسال ساخت سالن شش هزارنفری قزوین نیز در دستور کار قرار داد.

داورزنی با اشاره به ورود بانوان به ورزشگاه‌ها  عنوان کرد: این موضوع در فرایند انجام است و مراجع مربوطه در حال بررسی آن هستند و تلاش می‌کنیم در مسابقات ملی شرایطی فراهم شود که مشکل برطرف شود.

وی بیان کرد: برای مسابقات ملی با رعایت شئونات شرایطی را فراهم کنیم که زنان نیز وارد ورزشگاه‌ها شوند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: در خصوص انتخابات فدراسیون والیبال نیز ثبت نام از هشت شهریور آغاز می‌شود.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha