• شنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: semnan-40245
  • خبرنگار : 50385

جریمه 37 میلیاردی به خاطر گرانفروشی و کم فروشی در نوروز

جریمه 37 میلیاردی به خاطر گرانفروشی و کم فروشی در نوروز

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در طرح نظارتی نوروز 98 ، واحدهای صنفی متخلف در سمنان 37 میلیارد و 676 میلیون و 431 هزار ریال جریمه شدند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، منطقه سمنان، مهدی یحیایی با اعلام این خبر گفت: در طرح نظارتی نوروز 98 و به منظور رصد وضعیت بازار کالا و خدمات و به ویژه کالاهای اولویت دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان سمنان که از اول بهمن ماه سال گذشته آغاز و تا 15 فروردین ماه سالجاری ادامه داشته ، 11 هزار و 500 مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام گرفته است.

وی افزود: در این بازرسی ها که به صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام شده است تعداد 989 مورد تخلف اعم از گرانفروشی ، کم فروشی ، عدم درج قیمت ، عدور صدور صورتحساب و غیره کشف و ثبت شد.

 معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان اذعان داشت: تعداد 841  فقره پرونده تخلف به ارزش ریالی 37 میلیارد و 676 میلیون و 431 هزار ریال تشکیل و جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

یحیایی با اشاره به فراوانی بازرسی های صورت گرفته از کالاهای اساسی و اولویت دار ، اضافه کرد: از 841 پرونده متشکله ، پوشاک و کیف و کفش با 280 پرونده در صدر تخلفات قرار دارد و نان با 95 پرونده ، میوه با 64 پرونده و اقلام پروتئینی با 53 پرونده و شیرینی جات با 42 پرونده در رتبه های بعدی می باشد.

این مقام مسئول اظهار داشت: در این مدت تعداد 651 مورد شکایت مردمی به سامانه رسیدگی به شکایات مردمی (ستاد خبری) سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام شده است که 276 مورد از سوی 104 ناظر افتخاری به این ستاد اعلام شده است.

یحیایی همچنین از فعالیت گشتهای مشترک بازرسی و نظارت به همراه دستگاههای زیربط نظیر تعزیرات ، اصناف ، علوم پزشکی ، استاندارد ، فرمانداری و غیره در این مدت خبر داد و اظهار کرد: در طرح نظارتی نوروز 98 ، 386 مورد گشت مشترک بازرسی از سطح واحدهای صنفی انجام شده است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha